ترفندهایی که برای افزایش طول عمر باتری گوشی آیفون باید بلد باشید (بخش اول)

رسانه کلیک - اگر شارژ گوشی آیفون شما زود تمام می‌شود، پیشنهاد می‌دهیم با مطالعه این مطلب دو قسمتی، با ترفندهایی برای افزایش طول عمر باتری گوشی آیفون آشنا شوید.

ترفندهایی که برای افزایش طول عمر باتری گوشی آیفون باید بلد باشید (بخش اول)

یکی از معایب بزرگ گوشی‌های آیفون که همه کاربران این گوشی‌ها قبول دارند طول عمر کم باتری است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که برند اپل باید تکنولوژی ساخت باتری‌های خود را ارتقا دهد.

با وجود اینکه اپل باید به دنبال پیشرفته‌تر کردن تکنولوژی ساخت گوشی‌های آیفون خود باشد، خوشبختانه راه‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید طول عمر گوشی باتری گوشی خود را ارتقا دهید. در این مطلب چند مورد از ترفندهایی را که می‌توانید برای افزایش عمر باتری گوشی آیفون خود در هر بار شارژ به کار ببرید به شما آموزش خواهیم داد.

1- استفاده از Battery-Hogging Apps

دانستن اینکه کدام اپلیکیشن‌ها از طول عمر باتری شما در هر بار شارژ کم می‌کنند، به شما کمک می‌کند تا عمر باتری خود را مدیریت کنید. برای اینکه بدانید کدام اپلیکیشن‌ها بیشتر از شارژ باتری گوشی شما استفاده می‌کنند، ابتدا وارد بخش Setting گوشی آیفون خود شده و روی گزینه Battery کلیک کنید. در این قسمت فهرست اپلیکیشن‌هایی که در پس زمینه گوشی شما باز هستند و در حال مصرف کردن شارژ باتری هستند می‌توانید مشاهده کنید. البته مدتی زمان برای نمایش کامل فهرست اپلیکیشن‌ها طول می‌کشد.

افزایش طول عمر باتری گوشی آیفون در این فهرست می‌توانید اپلیکیشن‌هایی را که شارژ باتری شما را مصرف می‌کنند نمایش داده می‌شود که می‌توانید آن‌ها را ببینید.

2- غیرفعال کردن اپلیکیشن‌هایی که در پس زمینه گوشی کار می‌کنند

یکی از بهترین و در عین حال در برخی از موارد بدترین قابلیت‌های آیفون این است که برخی از اپلیکیشن بدون اینکه شما متوجه باشید در پس زمینه گوشی شما مشغول به کار هستند. این قابلیت اگرچه در زمان refresh شدن بسیار تأثیر گذار است اما در بسیاری از موارد باعث هدر رفتن شارژ باتری شما می‌شود.

افزایش طول عمر باتری گوشی آیفون شما می‌توانید برای صرفه‌جویی در شارژ باتری گوشی خود این اپلیکیشن‌ها را غیرفعال کنید. برای این کار مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

ابتدا وارد اپلیکیشنSetting گوشی خود شده و آن را باز کنید. سپس روی گزینه General کلیک کنید و سپس گزینه Background App Refresh را انتخاب کنید. سپس در لیست باز شده هر اپلیکیشنی را که نمی‌خواهید در پس زمینه گوشی در حال اجرا شدن باشد انتخاب کنید و آن را غیرفعال کنید.

3- استفاده از اتصال به WiFi به جای استفاده از اتصال به اینترنت خط تلفن

اگر شما به وای فای برای اتصال به اینترنت دسترسی دارید بهتر است از آن به جای اینترنت خط خود استفاده کنید. چون معمولاً زمانی که به داده‌های سیم کارت خود در گوشی‌های آیفون متصل می‌شوید، میزان شارژ بیشتری از باتری گوشی شما مصرف می‌شود.

افزایش طول عمر باتری گوشی آیفون برای فعال کردن قابلیت اتصال به وای‌فای و خاموش کردن داده‌های خط تلفن همراه ابتدا وارد اپلیکیشن Setting شده و روی گزینه Cellular کلیک کنید. می‌توانید در این صفحه اپلیکیشن‌هایی را که از داده‌های گوشی استفاده می‌کنند می‌توانید مشاهده کنید. اگر نیازی ندارید که این اپلیکیشن به داده‌های خط تلفن همراه شما دسترسی داشته باشند، می‌توانید دکه Cellular را غیرفعال کنید و به جای آن قابلیت اتصال به وای‌فای را فعال کنید.

4- فعال کردن قابلیت Low Power

اگر قابلیت Low Power را فعال کنید، بسیاری از امکانات گوشی شما به صورت موقتی غیرفعال می‌شود.

افزایش طول عمر باتری گوشی آیفون برای استفاده از حالت Low Power ابتدا وارد اپلیکیشن تنظیمات یا Setting گوشی شده و روی گزینه Battery کلیک کنید و گزینه Low Power را فعال کنید. اگر گوشی آیفون خود را روی این حالت قرار دهید، نمایش هشدار ایمیل غیرفعال می‌شود. شما نمی‌توانید دستیار صوتی اپل یا Siri را با فرمان صوتی Hey Siri فعال کنید. اپلیکیشن‌های پس زمینه غیرفعال می‌شوند و دانلودهای خودکار نیز غیرفعال خواهند شد. همچنین قابلیت قفل صفحه نمایش به صورت خودکار روی 30 ثانیه ست می‌شود و عکس‌ها نیز در iCloud به صورت خودکار ذخیره نخواهند شد. زمانی که شما قابلیت Low Power را فعال می‌کنید، آیکون وضعیت باتری زرد رنگ می‌شود و وقتی شارژ باتری شما به 80 درصد رسید به صورت خودکار غیرفعال می‌شود.

در قسمت دوم این مطلب با ادامه ترفندهای افزایش طول عمر باتری گوشی آیفون آشنا خواهید شد.

ارسال نظر