تغییر اندازه عکس با اپلیکیشن Paint 3D در سیستم‌عامل ویندوز 10

رسانه کلیک - اگر می‌خواهید برای ویرایش عکس‌هایتان فقط اندازه آن‌ها را تغییر دهید نیازی نیست از اپلیکیشن‌هایی مثل فتوشاپ یا شبیه به آن استفاده کنید. برای تغییر اندازه عکس و یا ویرایش‌های ساده روی عکس می‌توانید از اپلیکیشن Paint 3D روی ویندوز 10 استفاده کنید.

تغییر اندازه عکس با اپلیکیشن Paint 3D در سیستم‌عامل ویندوز 10

برای استفاده از این اپلیکیشن ابتدا آن را باز کنید. برای پیدا کردن این اپلیکیشن، عبارت Paint 3D را در منوی Start تایپ کنید.

تغییر اندازه عکس وقتی اپلیکیشن باز شد، گزینه Menu را انتخاب کنید. این گزینه در گوشه سمت چپ بالای صفحه قرار دارد.

اپلیکیشن paint 3D از منوی باز شده روی گزینه Next کلیک کنید.

تغییر اندازه عکس در پنجره باز شده عکس مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای این کار عکس خود را از محل ذخیره آن پیدا کنید و سپس روی گزینه Open کلیک کنید.

اپلییکشن paint 3D تصویر انتخاب شده در اپلیکیشن Paint 3D نمایش داده می‌شود. می‌توانید به جای مراحل بالا، روی عکس مورد نظر خود کلیک راست کنید و گزینه Open with paint 3D را از منوی باز شده انتخاب کنید.

تغییر ابعاد به این ترتیب تصویر مورد نظر شما روی اپلیکیشن باز می‌شود. برای تغییر اندازه تصویر روی گزینه Canvas که در برگه Menu قرار دارد کلیک کنید.

تغییر اندازه عکس گزینه‌های مربوط به منوی Canvas در منوی سمت راست پانل نمایش داده می‌شوند. در زیر قسمت Resize Canvas می‌توانید طول و عرض تصویر را مشخص کنید. در این حالت دو گزینه برای شما وجود دارد.

گزینه Lock aspect ratio که اندازه تصویر را به صورت منطقی تغییر می‌دهد. یعنی اگر اندازه‌های نامتعارف برای تصویر انتخاب کردید آن‌ها را روی تصویر اعمال نمی‌کند. این کار باعث می‌شود که تصویر شما دچار اعوجاج و به هم ریختگی اندازه نشود.

گزینه Resize Image with Canvas اگر فعال باشد، زمانی که شما اندازه Canvas یا همان بوم یعنی همان صفحه زیری تصویر را تغییر می‌دهید، اندازه عکس نیز تغییر می‌کند. در بسیاری از موارد به غیر از مواردی که تصویر فاقد پس زمینه است، بوم یا Canvas همان عکس شما است.

برای اینکه اندازه تصویر شما در حالت متناسبی تغییر کند بهتر است هر دو گزینه بالا را انتخاب کنید.

ابعاد تصویر واحد اندازه گیری تغییر ابعاد عکس را نیز می‌توانید روی یکی از موارد پیکسل یا درصد قرار دهید. یکی از موارد را بسته به نیاز خود انتخاب کنید.

اپلیکیشن paint 3D بعد از انجام این مراحل اندازه‌های مورد نظر خود را در قسمت‌های Width و Height وارد کنید. و در نهایت کلید Enter را انتخاب کنید.

برای ذخیره کردن تصویر از برگه Menu گزینه Save یا گزینه Save as را انتخاب کنید. می‌توانید از کلیدهای میانبر Ctrl + S یا Ctrl + S + Shift استفاده کنید.

ارسال نظر