تغییر نام فایل ها و فولدرها در ویندوز 10 با چند روش ساده!

رسانه کلیک - در این مطلب به معرفی تعدادی روش ساده برای تغییر نام فایل ها و فولدرها در ویندوز 10 می پردازیم. برای آشنایی با این روش ها همراه ما باشید.

تغییر نام فایل ها و فولدرها در ویندوز 10 با چند روش ساده!

در ویندوز 10 راه های بسیاری برای تغییر نام های مورد نظرتان وجود دارد. در این مطلب همراه ما باشید تا با روش های مختلفی برای تغییر نام فایل ها و فولدرها آشنا شوید.

تغییر نام فایل ها و فولدرها با استفاده از File Explorer

File Explorer ویندوز 10 ابزار بسیار قدرتمندی است. در این ابزار یک کیبورد شورت کات وجود دارد که اجازه می دهد از طریق 4 روش مختلف بدون استفاده ازموس نام فایل ها و فولدرها را عوض کنید.

استفاده از منوی هوم

  1. فایل اسکپلورر را توسط Windows+E باز کنید و روی هر فایلی که قصد تغییر نام آن را دارید بروید.
  2. روی فولدر یا فایلی که می خواهید نام آن را تغییر دهید کلیک کرده و سپس گزینه Rename را در منوی هوم بالای فایل اکسپلورر انتخاب کنید.
  3. زمانی که نام انتخاب شد، نام جدید مورد نظرتان را تایپ کنید. سپس Enter بزنید تا نام ذخیره شود.

تغییر نام تنها با دو کلیک!

  1. فایل اسکپلورر را باز کنید و روی هر فایلی که قصد تغییر نام آن را دارید بروید. روی فایل مورد نظر کلیک کنید و سپس لحظه ای صبر کنید، سپس یک بار دیگر روی نام فایل کلیک کنید.
  2. زمانی که نام هایلایت شد، نام جدید مورد نظرتان را تایپ کنید و با Enter آن را ذخیره کنید.

استفاده از منوی Context

برای تغییر نام یک فایل از طریق منوی Context، روی فولدر رایت کلیک کرده و سپس Rename را انتخاب کنید. سپس نام جدید را تایپ کرده و Enter بزنید.

استفاده از شورت کات کیبورد

اگر ترجیح می دهید برای تغییر نام مورد نظرتان از شورت کات کیبورد استفاده کنید، فایل یا فولدر را با استفاده از کیبوردتان انتخاب کنید و سپس F2 را بزنید. سپس نام جدید را تایپ کرده و Enter بزنید.

تغییر نام فایل ها و فولدرها با خط فرمان

اگر ترجیح می دهید از خط فرمان استفاده کنید، می توانید با استفاده از فرمان ren نام فایل ها و فولدرهای مورد نظرتان را تغییر دهید.

یکی از سریع ترین روش ها برای باز کردن خط فرمان استفاده از فایل اکسپلورر است. ابتدا فایل اکسپلورر را باز کرده و روی فولدر مقصد بروید. سپس روی نوار آدرس کلیک کرده و فرمان cmd را تایپ کنید و سپس Enter بزنید.

تغییر نام با استفاده از پاور شل

ویندوز پاور شل یکی از ابزارهای بسیار قدرتمند در زمینه تغییر نام فایل ها و فولدرها است. برای مثال، این ابزار اجازه می دهد تنها یک کاراکتر را در نام تغییر دهید.

سریع ترین راه برای باز کردن ویندوز پاور شل آن است که ابتدا فایل اکسپلورر را باز کنید. سپس مطابق File > Open Windows PowerShell وارد شوید.

برای تغییر نام کلی یک فایل، این دستور را وارد کنید:

rename-item " current_filename.ext" "new_filename.ext"

برای مثال برای تغییر نام SampleVideo.mp4 به My Video.mp4 باید این دستور را اجرا کنید:

Rename-Item "SampleVideo.mp4" "My Video.mp4"

ارسال نظر