راه های خانگی تمیز کردن کیبورد لپ تاپ | چگونه کیبورد را تمیز کنیم؟

کیبور لپ‌تاپ از جمله قسمت‌هایی است که گفته می‌شود آلودگی آنها حتی بیشتر از سطوح سرویس‌های بهداشتی است. اما آیا راه مناسبی برای تمیز کردن کیبورد لپ تاپ وجود دارد؟ در این مطلب به معرفی چند راهکار ساده برای انجام این کار می‌پردازیم. 

راه های خانگی تمیز کردن کیبورد لپ تاپ | چگونه کیبورد را تمیز کنیم؟

کیبورد کامپیوتر و لپ‌تاپ یکی از بخش‌هایی است که در طول زمان همیشه با دست در تماس است و گاهی اوقات پیش می‌آید که غذا یا خوراکی ما روی آنها می‌ریزد و به داخل شیارهای میانی دکمه‌ها نفوذ می‌کند.

بنابراین بهتر است هرچند ماه یک‌بار اقدام به پاکسازی این قسمت آلوده از کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود کنیم. البته پیش از شروع مطمئن شوید دستگاه خاموش بوده و به برق متصل نباشد.

راهکارهای تمیز کردن کیبورد لپ تاپ

در ادامه با چند راه ساده به منظور پاکسازی کیبورد خود آشنا می‌شوید:

برگرداندن لپ‌تاپ و تکان دادن آن

تمیز کردن کیبورد لپتاپ

اولین کاری که شما می‌توانید انجام دهید خارج کردن آشغال‌های درشت و قابل دید از میان دکمه‌های کیبورد است. برای اینکار لپ‌تاپ یا کیبورد را بصورت برعکس و رو به زمین نگه داشته و سعی کنید به آرامی آن را تکان دهید. بدین ترتیب آشغال‌های درشت و قابل حرکت به راحتی از کیبورد خارج می‌شوند.

استفاده از فشار هوای فشرده

تمیز کردن کیبورد لپتاپ

برای تمیز کردن کیبورد لپ تاپ یکی دیگر از راه‌های خروج آشغال میان دکمه‌ها استفاده از یک قوطی هوای فشرده است. برای اینکار قوطی هوای فشرده را برداشته و بصورت زیگزاگی تمام دکمه هارا تحت پوشش فشار هوای آن قرار دهید. با این کار بسیاری از موادی که بصورت چسبناک در میان شیارها قرار دارند به بیرون هدایت می‌شوند.

استفاده از دستمال ضدعفونی یا الکل

با توجه به آلودگی بسیار بالای کیبوردها برای از بین بردن جرم و باکتری‌های خطرناک جمع شده روی دکمه‌ها لازم است از مقداری الکل استفاده کنید. برای این کار یک پارچه یا دستمال که از خود پرز نمی‌دهد را برداشته و به مقداری الکل آغشته کنید. حال پارچه را به آرامی روی دکمه‌ها بکشید تا الکل سطح روی آنها را پوشش دهد. به یاد داشته باشید به هیچ عنوان در زمان خیس بودن دکمه‌ها اقدام به روشن کردن لپ‌تاپ نکنید همچنین اسپری کردن مستقیم روی دکمه‌ها می‌تواند باعث آسیب به آنها یا سخت‌افزار دستگاه شود.

جداسازی دکمه‌ها از کیبورد

تمیز کردن کیبورد لپتاپ

برخی کیبوردها قابلیت جدا کردن دکمه را به منظور پاکسازی عمیق در اختیار کاربران قرار می‌دهند برای مطمئن شدن از اینکه دستگاه شما از این ویژگی پشتیبانی می‌کند ابتدا در اینترنت درباره آن جستجو کرده و بعد به منظور تمیز کردن کیبورد لپتاپ اقدام به جداسازی دکمه‌ها کنید.

استفاده از جارو شارژی کوچک

اگر هنوز مقداری آشغال روی کیبورد مانده است شما می‌توانید به منظور تمیز کردن کیبورد لپ تاپ با استفاده از یک جارو شارژی کوچک اقدام به بیرون کشیدن آنها کنید.

با انجام راهکارهای ذکر شده شما می‌توانید کیبورد کامپیوتر و لپ‌تاپ خود را بطور کامل پاکسازی کنید.

بیشتر بخوانید: تفاوت کروم بوک و لپ تاپ | کدام برای خرید مناسب‌‌تر است؟

ارسال نظر