تنظیمات زمان و تاریخ در نوار منو در سیستم‌عامل مک

رسانه کلیک - نمایش زمان و تاریخ در نوار منو سیستم‌عامل مک به صورت ساعت و دقیقه است. اما شما می‌توانید این تنظیمات را به صورت دلخواه و به سلیقه خود تغییر دهید.

تنظیمات زمان و تاریخ در نوار منو در سیستم‌عامل مک

خوشبختانه دست شما برای تنظیمات ساعت و تاریخ در نوار منوی سیستم‌عامل مک باز است و می‌توانید زمان و تاریخ را با فرمت‌های مختلفی نمایش دهید.

تنظیمات زمان و تاریخ مثلاً شما می‌توانید نمایش ساعت و تاریخ را به نحوی تنظیم کنید که فقط ساعت و دقیقه نمایش داده شود و یا به نحوی تنظیم کنید که همراه با جدا کننده‌ای که در حال چشمک زدن است زمان و تاریخ را نمایش دهید.

تنظیمات زمان و تاریخ همچنین شما می‌توانید ساعت را به صورت آنالوگ روی نوار منو در سیستم‌عامل مک نمایش دهید.

تنظیمات زمان و تاریخ برای تنظیم زمان و تاریخ باید از منوی system preferences استفاده کنید. برای باز کردن این منو ابتدا روی آیکون اپل در گوشه سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید و سپس روی گزینه System Preferences کلیک کنید.

سیستم‌عامل مک اگر از نسخه Big sur سیستم‌عامل مک استفاده می‌کنید روی گزینه Dock & Menu Bar کلیک کنید.

سیستم‌عامل مک در نوار ابزار کناری روی گزینه clock کلیک کنید.

سیستم‌عامل مک در نسخه‌های Catalina و یا نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم‌عامل مک روی گزینه Date & Time کلیک کنید و سپس گزینه Clock را انتخاب کنید. اگر بخواهید روز هفته و یا تاریخ را انتخاب کنید چک باکس‌های کنار گزینه‌های Show the Day of the Week و یا Show Date را انتخاب کنید.

سیستم‌عامل مک در زیر این قسمت گزینه‌ای با نام time Options وجود دارد. برای اینکه ساعت شما به صورت ساعت آنالوگ نمایش داده شود گزینه analog را فعال کنید.

برای اینکه ساعت با فرمت 24 ساعته نمایش داده شود گزینه Use a 24-hour Clock را انتخاب کنید. برای نمایش صبح یا عصر در کنار ساعت گزینه Show am/pm را فعال کنید. همچنین اگر بخواهید جدا کننده‌های زمان به حالت چشمک‌زن تبدیل شوند روی گزنه Flash the Time Seperators و یا Display the Time with Seconds کلیک کنید.

نمایش ساعت همه تغییرات همان لحظه که گزینه‌ها را انتخاب می‌کنید روی سیستم اعمال می‌شوند و نیازی به ریست کردن سیستم نخواهید داشت.

نمایش ساعت

ارسال نظر