10 مورد از تنظیمات کاربردی مرورگر سافاری در مک (بخش اول)

رسانه کلیک - در این مطلب قصد داریم تا 10 مورد تنظیمات کاربردی مرورگر سافاری روی سیستم‌عامل مک را توضیح دهیم که به شما کمک می‌کند بهتر از قبل از این مرورگر استفاده کنید.

10 مورد از تنظیمات کاربردی مرورگر سافاری در مک (بخش اول)

بسیاری از کاربران سیستم عامل مک ترجیح می‌دهند از مرورگر سافاری برای مشاهده محتوای صفحات وب در اینترنت استفاده کنند. خوشبختانه روز به روز به قابلیت‌ها و امکانات این مرورگر افزوده می‌شود. اما در این مرورگر هم مانند مرورگرهای دیگر برای کسب بهترین نتیجه باید یکسری تنظیمات خاص را انجام داد.

شما می‌توانید 10 مورد از تنظیمات کاربردی مرورگر سافاری را تغییر دهید تا به نتیجه مطلوب خود برسید. در این مطلب و مطلب بعدی این 10 نمونه توضیح داده خواهد شد.

1- فعال کردن قابلیت پیش نمایش یک لینک در نوار وضعیت مرورگر سافاری

وقتی در حال گشت‌وگذار در اینترنت و مشاهده وب سایت‌ها هستید به لینک‌هایی در این صفحات بر می‌خورید که محتوای آن‌ها دقیقاً همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید. اما محتوای برخی از این لینک‌ها چندان به کار شما نمی‌آید. اگر قابلیت پیش نمایش لینک‌ها را در مرورگر سافاری فعال کنید می‌توانید به راحتی روی لینکی که محتوای موردنظر شما را دارد کلیک کنید.

این قابلیت به صورت پیش‌فرض برای مرورگر سافاری فعال نیست اما شما می‌توانید به روشی که در ادامه توضیح داده می‌شود این قابلیت را فعال کنید.

برای این کار ابتدا روی منوی View در مرورگر سافاری کلیک کنید و سپس گزینه Show Status Bar را انتخاب کنید.

تنظیمات کاربردی مرورگر سافاری وقتی این گزینه را انتخاب کردید با اشاره روی هر لینک یک پنجره به صورت پیش نمایش برای شما روی نوار وضعیت مرورگر نمایش داده می‌شود.

2- نمایش کل آدرس در نوار آدرس

به صورت پیش فرض در مرورگر سافاری فقط بخش اصلی و نام دامنه آدرس وب‌سایت‌ها در نوار آدرس مرورگر سافاری نمایش داده می‌شود. اما امکان مشاهده کل آدرس صفحه با اعمال برخی از تغییرات در تنظیمات مرورگر وجود دارد. برای این کار ابتدا وارد بخش Preferences در مرورگر سافاری شده و روی برگه Advanced کلیک کنید. گزینه Show full website address را فعال کنید. به این ترتیب شما می‌توانید کل آدرس وب سایت را در نوار آدرس مشاهده کنید.

تنظیمات کاربردی مرورگر سافاری 3- فعال کردن قابلیت Reader View برای همه وب سایت

در مرورگر سافاری یک قابلیت برای خواندن محتوای وب سایت‌ها شلوغ و پر از تبلیغات وجود دارد که برای همه وب سایت‌ها فعال نیست. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید فقط محتوای مفید وب سایت را مشاهده کنید. برای فعال کردن امکان Reader View برای همه وب سایت‌ها به روش زیر عمل کنید.

مرورگر سافاری را باز کنید. گزینه Preferences را انتخاب کنید. روی برگه Websites کلیک کنید و از این برگه گزینه Reader را انتخاب کنید. مقدار گزینه Automatically را در حالت On قرار دهید. برای اینکه این قابلیت برای همه وب سایت‌ها فعال شود گزینه When visiting other websites را نیز در حالت On قرار دهید.

4- غیرفعال کردن افزونه‌‌های نصب شده روی مرورگر سافاری

بسیاری از افزونه‌ها مثل فلش و جاوا دیگر برای دنیای اینترنت امروزی کاربردی ندارد هرچند وجود آن‌ها برای مشاهده محتوای برخی از وب‌سایت‌ها ضروری است.

برای جلوگیری از هدر رفتن باتری دستگاه شما می‌توانید به سافاری بگویید فقط زمانی که نیاز از این افزونه‌ها استفاده کند. برای این کار ابتدا وارد بخش Prefernces در مرورگر سافاری شده و برگه Advanvced را انتخاب کنید. گزینه Stop plug-ins to save power را انتخاب کنید. به این ترتیب فقط زمانی که مرورگر برای نمایش محتوای وب سایت به این افزونه‌ها نیاز دارد آن‌ها را فعال خواهد کرد.

تنظیمات کاربردی مرورگر سافاری

اگر می‌خواهید ویدیوهایی که در صفحات وب وجود دارند به صورت خودکار نمایش داده نشود می‌توانید تنظیمات ویدیو در مرورگر سافاری را تغییر دهید. برای این کار وارد بخش Preferences در مرورگر سافاری شده و برگه Website را انتخاب کنید. گزینه Auto-play را از نوار سمت چپی انتخاب کنید. در صفحه باز شده می‌توانید هر کدام از گزینه‌های Stop Media with Sound یا Never auto-Play videos را انتخاب کنید.

در بخش دوم این مطلب، چند مورد دیگر از تنظیمات کاربردی مرورگر سافاری را آموزش خواهیم داد.

ارسال نظر