معرفی ویژگی ها و تنظیمات کنسول PS5 که پنهان مانده‌اند

رسانه کلیک - کنسول نسل نهمی سونی امکانات جذابی دارد که گیمرها برخی از آنها را نمی‌شناسند. در این مطلب قصد داریم تنظیمات کنسول PS5 را که کمتر دیده شده‌اند، معرفی کنیم.

معرفی ویژگی ها و تنظیمات کنسول PS5 که پنهان مانده‌اند

مدت زمانی است که وارد نسل نهم کنسول‌های خانگی شده‌ایم. شرکت‌ سونی ، با معرفی کنسول پلی استیشن ۵ علاوه بر ارتقای گرافیکی خارق‌العاده بازی‌ها، امکانات جدیدی برای این کنسول فراهم شده است.

تنظیمات کنسول PS5 بسیار جذاب هستند که پیش از این شاهد آنها در نسل گذشته نبوده‌ایم. برخی از این امکانات همچنان پنهان مانده‌ است و گیمرهای کمی از آن اطلاع دارند. در این مطلب قصد داریم تنظیمات کنسول PS5 را معرفی کنیم که کاربرد مفیدی برای بازیکنان دارند. همراه رسانه کلیک باشید.

تنظیمات DualSense قطع کردن صدای تلویزیون با DualSense

کنترلر DualSense تغییرات بسیاری نسبت به کنترلر DualShock 4 کرده و ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه شده است. یکی از مهمترین امکانات این دسته، اضافه شدن میکروفون به دوال‌سنس است.

یکی از کارهایی که می‌توان با دکمه میکروفون کنترلر پلی استیشن ۵ انجام داد، قطع کردن صدای تلویزیون است. با فشردن و نگهداشتن دکمه میکروفون دوال‌سنس، کل صدای تلویزیون قطع می‌شود.

تنظیمات کنسول PS5 ایجاد تنظیمات خودکار برای تمامی بازی‌ها

اگر از آن دسته بازیکنانی هستید که همه بازی‌ها را با یک درجه سختی خاص بازی می‌کنید، این تنظیمات کنسول PS5 مختص شما ایجاد شده است. در تنظیمات پلی استیشن ۵، بخشی وجود دارد که می‌توانید درجه سختی، گرافیک بازی و نوع دوربین شخصیت‌های بازی را تنظیم کنید. این تنظیمات باعث می‌شود همه بازی‌ها به صورت خودکار روی تنظیمات مورد نظر گیمر اجرا شوند.

برای استفاده از این قابلیت جالب به بخش Settings بروید و تنظیمات Saved Data and Game/App را انتخاب کنید. سپس براساس سلیقه خود تنظیمات ذکر شده را در این بخش اعمال کنید. لازم به ذکر است، بازیکنان می‌توانند نوع کنترل دوربین را نیز تنظیم کنند؛ به این گونه که نوع حرکت دوربین به صورت معکوس عمل کند.

تنظیمات دوال‌ سنس

خاموش کردن میکروفون دوال‌سنس

میکروفون کنترلر DualSense را می‌توان با دکمه مخصوص روی دسته خاموش کرد. اما برخی اوقات بازیکن نیاز دارد که با میکروفون هدست یا هدفون با دوستان خود صحبت کند.

برای خاموش کردن کامل میکروفون به تنظیمات کنسول بروید. سپس بخش Sound را انتخاب و روی گزینه Microphone کلیک کنید.

در این قسمت، می‌توانید میکروفون دوال‌سنس را خاموش کنید. شایان ذکر است، گزینه‌های دیگری هم برای تنظیمات میکروفون وجود دارند که می‌توانید در این بخش مشاهده کنید.

تنظیمات کنسول PS5 پیشگیری از اسپویل شدن محتوای بازی‌ها

اسپویل شدن یا لو رفتن بخشی از داستان بازی‌ها برای گیمرها یکی از بدترین اتفاقات ممکن است. به خصوص زمانی که داستان بازی محبوب آنها اسپویل شود، همانند آب سردی بر سر گیمرها است. شرکت سونی به این موضوع توجه کرده است و برای جلوگیری از اسپویل امکان مناسبی را فراهم کرده است.

در بخش تنظیمات، گزینه‌ای وجود دارد که با فعال کردن آن،‌ بازیکن از گزند اسپویل شدن در برابر دوستان و کانال‌های داخل پلی‌استیشن در امان خواهد ماند. گیمر پیش از اینکه عکس یا ویدیویی را باز کند، کنسول به او هشدار اسپویل می‌دهد.

برای روشن کردن این قابلیت، می‌توانید به تنظیمات کنسول بروید. در بخش Saved Data and Game/App، تب Spoiler Warning را انتخاب کنید. در آخر، گزینه مربوط به هشدار اسپویل را روشن کنید.

تنظیمات دسته پلی استیشن ۵ ایجاد تایمر برای خاموش شدن کنترلر DualSense

کنترلر دوال‌سنس به صورت پیش‌فرض خاموش نمی‌شود اما برای اینکه شارژ باتری دسته حفظ شود، می‌توانید تایمری برای خاموش شدن کنترلر تنظیم کنید.

برای این کار، در تنظیمات کنسول به بخش System بروید. روی تب Power Saving‌ کلیک کنید. سپس در این بخش تایمر خاموش شدن دوال‌سنس را روشن کنید. در این بخش، زمان‌های ۱۰، ۳۰ و ۶۰ دقیقه‌ای وجود دارد که می‌توانید یکی از این گزینه‌ها را برای خاموش کردن دسته انتخاب کنید.

تنظیمات کنسول PS5 تنظیمات مخصوص اسکرین‌شات و ضبط ویدیو

کنسول PS5 همانند پلی‌استیشن 4 دارای امکانات ثبت اسکرین‌شات و ضبط ویدیو از گیم‌پلی بازی‌ها است. در نسل نهم، امکانات بیشتری به این بخش اضافه شده است. شما می‌توانید میزان رزولوشن و زمان ضبط ویدیو از گیم‌پلی را شخصی‌سازی کنید. این تنظیمات برای دکمه Create کنترلر دوال‌سنس اعمال خواهد شد.

برای شخصی‌سازی دکمه Create، به Settings بروید و روی بخش Captures and Broadcasts کلیک و سپس گزینه Shortcuts for Create Button را انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید تنظیمات مورد نظر خود را برای ثبت اسکرین‌شات و ضبط ویدیو انجام دهید.

تنظیمات کنسول PS5 آمار بازی‌های گیمر

پلی‌استیشن 5 امکانی دارد که بازیکنان می‌توانند آمار بازی‌های خود را مشاهده کنند. این آمار درصد انجام بازی، مدت زمان انجام بازی و چند مورد دیگر را نمایش می‌دهد.

برای استفاده از این امکان، روی عکس آواتار خود کلیک کنید و به Profile بروید. سپس بخش Games را انتخاب و آمار بازی‌های خود را مشاهده کنید. همچنین، اگر پروفایل دوستان گیمر در حالت Private‌ نباشد، می‌توانید آمار دوستان را مشاهده و با آمار خود مقایسه کنید.

شما کدام تنظیمات کنسول PS5 را انجام داده‌اید؟ آیا ویژگی‌های جدید پلی‌استیشن 5 برایتان کاربردی هستند؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال نظر