تنظیم و ست کردن آلارم و تایمر در سیستم‌عامل ویندوز 10

رسانه کلیک - در سیستم‌عامل ویندوز 10 قابلیتی وجود دارد که از آن می‌توانید برای نمایش هشدارها، ست کردن آلارم و تایمر استفاده کنید. این قابلیت به خصوص برای افرادی که زمان زیادی را در طول روز در حال کار کردن با کامپیوتر سپری می‌کنند مناسب است.

تنظیم و ست کردن آلارم و تایمر در سیستم‌عامل ویندوز 10

با استفاده از دستیار صوتی مایکروسافت که روی سیستم‌عامل ویندوز 10 ارائه شده است شما می‌توانید از قابلیت آلارم و تایمر در ویندوز 10 استفاده کنید با سرعت بسیار بالا استفاده کنید.. در این مطلب قصد داریم تا نحوه استفاده از این قابلیت را با استفاده از دستیار صوتی مایکروسافت یا Cortana و همچنین روش‌های دیگر توضیح دهیم.

استفاده از دستیار صوتی مایکروسافت برای ست کردن آلارم و تایمر در ویندوز 10

برای استفاده از این روش کافی است فرمان صوتی Set alarm for همراه با ساعت مورد نظر خود برای دستیار صوتی مایکروسافت صادر کنید.

ست کردن آلارم دستیار صوتی مایکروسافت دستور شما را اجرا می‌کند و پیام I've turned on your alarm for را نمایش می‌دهد.

ست کردن آلارم شما می‌توانید با استفاده از این دستیار صوتی، تایمر سیستم‌عامل ویندوز را نیز فعال کنید. برای انجام این کار فرمان صوتی set timers for the next X hours که به جای X باید زمان مورد نظر خود را وارد کنید، استفاده کنید.

ست کردن آلارم به این ترتیب Cortana فرمان صوتی شما را اجرا می‌کند و پیام مناسب را برای شما نمایش خواهد داد.

تایمر در این حالت حتی زمانی که دستگاه شما غیر فعال هم باشد تایمر و آلارم تنظیم شده روی ویندوز 10 اجرا خواهد شد.

استفاده از اپلیکیشن Alarm & Clock

اگر نمی‌خواهید از دستیار صوتی مایکروسافت برای ست کردن تایمر و آلارم روی سیستم‌عامل ویندوز 10 استفاده کنید، می‌توانید برای این کار از اپلیکیشن Alarm & Clock استفاده کنید. برای استفاده از این اپلیکیشن ابتدا آن را از طریق منوی استارت باز کنید.

تایمر وقتی اپلیکیشن باز شد، داشبورد مربوط به آن برای شما نمایش داده می‌شود، که در آن قابلیت‌های هشدار یا آلارم، ساعت، تایمر و کورنومتر وجود دارد. برای استفاده از هر کدام از این قابلیت‌ها روی گزینه مناسب با آن کلیک کنید.

تایمر برای ویرایش آلارم روی آیکون آن کلیک کنید و در پنجره باز شده زمان را ویرایش کنید.

ست کردن آلارم شما می‌توانید زمان‌های تکرار آلارم را نیز تنظیم کنید. یعنی روزهایی که آلارم برای شما فعال می‌شود را می‌توانید مشخص کنید.

تایمر می‌توانید صدا یا نوت آلارم را هم مطابق سلیقه خود تنظیم کنید.

تایمر

ارسال نظر