آموزش جابه‌جا شدن خودکار ایرپاد از آیفون به آیپد و مک و برعکس

رسانه کلیک - در این مطلب روش جابه‌جا شدن خودکار ایرپاد از آیفون به آیپد و مک و برعکس را آموزش می‌دهیم تا بتوانید خیلی راحت‌تر از دستگاه‌های اپل خود استفاده کنید. 

آموزش جابه‌جا شدن خودکار ایرپاد از آیفون به آیپد و مک و برعکس

اپل اخیرا قابلیت جدیدی را برای دستگاه‌های AirPods خود ایجاد کرده است که قابلیت جابجایی خودکار AirPods از آیوفن به دستگاه‌های دیگر اپل و برعکس است. مثلا اگر در حال گوش دادن به موسیقی روی آیپد خود هستید و گوشی آیفون شما زنگ بخورد، ایرپادهابه صورت خودکار روی گوشی آیفون شما فعال می‌شوند.

برای اینکه بتوانید از این قابلیت استفاده کنید به چه ابزارهایی نیاز دارید؟

در ابتدای سال 2020 میلادی زمانی که برای اولین بار قابلیت جابجایی خودکار AirPods روی دستگاه‌های مختلف توسط اپل ارائه شد کاربران باید از یکی از دستگاه‌های AirPodss Pro، AirPods نسل 2، Powerbeats، Powerbeats Pro و یا Solo Pro استفاده می‌کردند.

متاسفانه AirPods های نسل اول اپل از قابلیت جابجایی خودکار پشتیبانی نمی‌کنند. علاوه رب این قابلیت روی AirPodssهای تولید شده توسط برندهایی بع غیر از اپل نیز قابل دسترسی نیست. علاوه بر این برای استفاده از این قابلیت باید روی دستگاه خود از سیستم‌عامل iOS 14، iPadOS 14 و MacOs 11.0 نصب کرده باشند.

قابلیت جابجایی خودکار ایرپاد از آیفون به آیپد چگونه کار می‌کند؟

برای جابه‌جا شدن خودکار ایرپاد از آیفون به آیپد و مک باید روی دستگاه خود با Apple ID وارد شوید. وقتی با اپل آی دی خود روی دستگاهتان لاگین کردید، روی دستگاه‌های دیگر نیز باید با همین اپل آی‌دی لاگین کنید.

این قابلیت با عنوان Just Work شناخته می‌شود. فرض کنید که شما در حال گوش دادن به موسیقی روی آیفون خود هستید. سپس آیپد خود را بر میدارید و موسیقی دیگری را اجرا می‌کنید. در این حالت AirPodss شم به صورت خودکار روی آیپد شما فعال می‌شود و موسیقی پخش شده روی آیپد را می‌توانید از طریق آن گوش کنید. اگر در حال گوش دادن به موسیقی روی آیفون یا آیپد خود هستید و در حال گوش دادن به موسیقی با AirPods روبروی مک‌بوک خود بنشینید و یک موسیقی با آن پخش کنید، AirPodss به صورت خودکار روی مک فعال می‌شود. این قابلیت برای زمان‌هایی که شما موسیقی، پادکست و یا ویدیو و یا هر فایل صوتی را گوش می‌کنید، برای شما فعال خواهد شد.

در این حالت اگر گوشی شما زنگ بخورد و به آن جواب دهید AirPods روی گوشی آیوفن شما فعال می‌شود. در زمان جابجا شدن AirPodssها یک پیام روی دستگاه برای شما نشان داده می‌شود که حاوی عبارت Moved To است.

چگونه AirPods را به منبع صوتی قبلی برگردانیم؟

اگر AirPods شما به صورت خودکار روی یک منبع صوتی دیگر جابجا شد و شما نمی‌خواستید این اتفاق بیفتد برای برگداندن آن به منبع قبلی باید در پیام ظاهر شده، روی دکمه آبی رنگ Back که در سمت راست کادر پیام Move To قرار دارد کلیک کنید.

نحوه جابجا کردن Airpod از گوشی آیفون به آیپد و مک و برعکس علاوه بر این شما می‌توانید به صورت دستی AirPods خود را روی یک دستگاه فعال کنید. برای این کار ابتدا وارد بخش control center شده و روی آیکون موسیقی در حال پخش انگشت خود را نگهدارید. روی دکمه‌ای که در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش داده می‌شود کلیک کنید و سپس روی آیکونAirPods که در فهرست نمایش داده شده قرار دارد کلیک کنید.

نحوه جابجا کردن Airpod از گوشی آیفون به آیپد و مک و برعکس غیرفعال کردن جابه‌جا شدن خودکار ایرپاد از آیفون به آیپد

اگر از قابلیت جابجایی خودکار AirPods نمی‌خواهید استفاده کنید، می‌توانید آن را غیرفعال کنید. برای این کار ابتدا AirPods خود را روی گوشتان قرار دهید و وارد بخش Setting دستگاه خود ( آیفون، آیپد یا مک) شده و روی گزینه Bluetooth کلیک کنید. روی آیکون i که در گوشه سمت راست آیکون AirPods شما قرار دارد کلیک کنید.

غیر فعال کردن قابلیت جابجایی روی گزینه Connect to this iPhone یا iPad کلیک کنید.

غیر فعال کردن قابلیت جابجایی از صفحه باز شده روی گزینه When Last Connected To this iPhone یا iPad کلیک کنید. به این ترتیب AirPods شما به دستگاهی که برای آخرین بار به آن متصل بوده است وصل می‌شود و قابلیت جابجایی خودکار آن غیرفعال می‌شود. برای فعال کردن دوباره این قابلیت همین مسیر را طی کنید و در صفحه آخر گزینه Automatically را انتخاب کنید.

نحوه جابجا کردن Airpod از گوشی آیفون به آیپد و مک و برعکس

ارسال نظر