جلوگیری از به روز رسانی خودکار در ویندوز 10 (بخش اول)

رسانه کلیک - در این مطلب و مطلب بعدی قصد داریم تا نحوه انجام تنظیمات برای جلوگیری از به روز رسانی خودکار سیستم‌عامل ویندوز را آموزش دهیم.

جلوگیری از به روز رسانی خودکار در ویندوز 10 (بخش اول)

ویندوز 10 یکی از بهترین سیستم‌عامل‌های موجود بر روی لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای خانگی است. خوشبختانه مایکروسافت هر روز با استفاده از به روز رسانی‌هایی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد به قابلیت‌های آن اضافه می‌کند.

به روز رسانی سیستم‌عامل یک فرآیند مهم و حیاتی است که نه تنها به حفظ امنیت اطلاعات ما کمک می‌کند بلکه باعث افزایش قابلیت‌های آن می‌شود. در سیستم‌عامل ویندوز 10 در صورتی که تنظیمات را تغییر ندهیم دانلود فایل‌های به روز رسانی و نصب آن به صورت خودکار انجام می‌شود. اما گاهی این به روز رسانی‌ها باعث بروز مشکلاتی برای کاربران می‌شود. در این مطلب و مطلب بعدی قصد داریم تا نحوه انجام تنظیمات برای جلوگیری از به روز رسانی خودکار سیستم‌عامل ویندوز را آموزش دهیم.

توقف و یا به تأخیر انداختن به روز رسانی در سیستم‌عامل ویندوز 10

اگر تمایل به دانلود و نصب خودکار به روز رسانی‌ها در سیستم‌عامل ویندوز 10 ندارید چند راه برای توقف این فرآیند برای شما وجود دارد. روش اول این است که وارد بخش تنظیمات یا Setting ویندوز 10 شده و سپس در پنجره باز شده روی گزینه Update & Security را انتخاب کنید. از منوی باز شده گزینه Windows Update را انتخاب کنید و سپس روی گزینه Pause Update for 7 days را انتخاب کنید.

روز رسانی خودکار در ویندوز 10 با انتخاب این گزینه روند به روز رسانی سیستم‌عامل برای 7 روز آینده متوقف می‌شود. در صورت تمایل می‌توانید گزینه Pause Update for 7 more days را انتخاب کنید. اگر بخواهید تعداد 7 روز را افزایش دهید باید روی گزینه Advanced options کلیک کنید و از منوی باز شده روی گزینه Pause Updates کلیک کنید. از منوی کشویی باز شده تاریخی را که می‌خواهید تا آن زمان به روز رسانی سیستم‌‌عامل متوقف شود وارد کنید.

روز رسانی خودکار در ویندوز 10 تغییر تنظیمات وای‌فای به Metered

اگر می‌خواهید به طور کلی روند دانلود و نصب فایل‌های به روز رسانی ویندوز 10 را متوقف کنید باید تنظیمات مربوط به اتصال وای‌فای را تغییر دهید. برای این کار باید تنظیمات وای‌فای را روی حالت Metered قرار دهید. تا زمانی که تنظیمات وای فای روی حالت Metered قرار می‌گیرد هیچ فایل به روز رسانی دانلود نمی‌شود. برای اعمال این تنظیمات ابتدا کلیدهای ترکیبی Win + I را انتخاب کنی تا اپلیکیشن Setting باز شود. روی گزینه Network & Internet کلیک کنید.

تنظیمات وای فای در زیر قسمت مربوط به تنظیمات وایرلس روی گزینه Advanced Option که به صورت یک لینک است کلیک کنید.

تنظیمات وای فای در این حالت گزینه‌های بیشتری برای شما نمایش داده می‌شود. روی گزینه Metered Connection کلیک کنید. باید این گزینه روشن باشد.

تنظیمات وای فای در این حالت هیچ نوع فایل به روز رسانی دانلود نخواهد شد.

ارسال نظر