آموزش حذف اکانت فیس بوک به طور موقت و دائم

فیس بوک یکی از رسانه‌های اجتماعی محبوب و جذاب به حساب می‌آید. اما گزارش‌های متعدد مبنی بر افشای اطلاعات کاربری و نقض حریم شخصی باعث بی‌اعتمادی و تمایل برخی کاربران به حذف اکانت فیس بوک به طور موقت یا دائم شده است.

آموزش حذف اکانت فیس بوک به طور موقت و دائم

نحوه حذف اکانت فیس بوک

پس از اعلام رسوایی‌های اخیر فیس بوک مبنی بر نقض حریم شخصی داده‌های میلیون‌ها کاربر، بسیاری افراد، دیگر تمایلی به استفاده از فیس بوک نداشته و به دنبال راهی برای حذف اکانت فیس بوک هستند. اما چطور باید اکانت فیس بوک را حذف کرد ؟

دو راه ساده برای رهایی از شر حساب کاربری فیسبوک وجود دارد. شما می‌توانید حساب خود را غیرفعال کرده و یا آن را به طور دائمی حذف کنید.

تفاوت بین غیرفعال سازی و حذف حساب فیس بوک

غیرفعال یا دی اکتیو کردن اکانت فیسبوک به شما اجازه می‌دهد تا در زمان دلخواه به فعالیت در این رسانه اجتماعی بازگردید. اما حذف حساب کاربری یک اقدام دائمی به حساب می‌آید و راه برگشتی ندارد.

زمانی که اکانت خود را دی اکتیو می‌کنید، تایم لاین شامل پست‌ها، تصاویر، فهرست دوستان و اطلاعات «About» شما از چشم سایرین مخفی می‌شوند.

از طرف دیگر، هیچ نوع دسترسی به اطلاعات حساب حذف‌شده وجود ندارد و تمام اطلاعات به طور کامل پاک می‌شوند.

نحوه غیرفعال سازی اکانت فیس بوک

وارد حساب خود در وب‌سایت Facebook شده و روی مثلث کوچک در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.

حال به بخش Settings رفته و گزینه General را در نوار سمت چپ انتخاب کنید.

نحوه حذف اکانت فیس بوک

سپس در سمت راست، به دنبال گزینه Manage Your Account بگردید و روی عبارت Edit جلوی آن کلیک کنید.

در پایین صفحه روی عبارت Deactivate Your Account کلیک کرده و از دستورالعمل‌های آتی پیروی کنید تا انتخاب خود را مورد تأیید قرار دهید.

نحوه حذف اکانت فیس بوک

بدین ترتیب، حساب کاربری شما غیرفعال می‌شود.

با این حال هر زمان که بخواهید می‌توانید به حساب کاربری خود وارد شده و آن را به حالت Active درآورید.

همچنین بخوانید: اشتراک گذاری ویدیوهای اینستاگرام با فیس بوک

حذف اکانت فیس بوک برای همیشه

برای حذف حساب کاربری فیس بوک خود ابتدا به این صفحه (صفحه Delete Your Account) مراجعه کنید.

سپس دکمه Delete Account در گوشه پایین سمت چپ را فشار دهید. در این صورت، فیس بوک به شما توصیه می‌کند تا یک کپی از اطلاعات خود را پیش از حذف حساب کاربری ذخیره کنید.

برای دانلود اطلاعات موجود روی فیس بوک، باید پیش از پاک کردن حساب کاربری، وارد صفحه اصلی شده و روی مثلث کوچک واقع در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.

سپس به بخش Settings بروید و پس از انتخاب گزینه Your Facebook Information در نوار سمت چپ، روی گزینه Download Your Information در سمت راست کلیک کنید.

حذف اکانت فیس بوک

برای افزودن یا حذف دسته‌بندی داده‌های موردنظر، کافی است کادرهای موجود در سمت راست صفحه را علامت‌دار کنید.

حذف اکانت فیس بوک

حال فرمت دانلود، کیفیت تصاویر و ویدیوها و بازه داده‌های موردنظر را مشخص کنید. بعد روی دکمه Create File کلیک کرده تا درخواست خود را ثبت کنید.

پس از آماده شدن دانلود، یک نوتیفیکیشن دریافت می‌کنید. پس دوباره به صفحه Download Your Information رفته (از طریق مثلث کوچک و Settings) و روی عبارت View در جلوی گزینه Download Your Information کلیک کنید.

در نهایت روی دکمه Download کلیک کنید.

حذف اکانت فیس بوک

پس از ورود مجدد کلمه عبور، دانلود اطلاعات آغاز می‌شود.

همچنین بخوانید: انتقال عکس‌ها و ویدیوهای فیس‌بوک به سرویس گوگل فوتوز

** توجه داشته باشید؛ پس از حذف اکانت فیس بوک ، تنها 30 روز فرصت دارید درخواست خود را لغو کنید. پس از گذشت 30 روز، همه‌چیز پاک می‌شود و هیچ راهی برای بازیابی اطلاعات نیست.

آیا شما نیز اکانت فیس بوک خود را پاک کرده‌اید و یا به فکر حذف آن هستید؟ در صورت مواجهه با هرگونه مشکل حین پاک کردن حساب کاربری فیس بوک، به ما اطلاع دهید تا شما را راهنمایی کنیم.

ارسال نظر