حذف داده‌های موقعیت مکانی حین به اشتراک گذاری تصاویر در آیفون

رسانه کلیک - در این مطلب روش حذف داده‌های موقعیت مکانی در اپلیکیشن دوربین آیفون و آیپد هنگام به‌اشتراک‌گذاری تصاویر در نسخه‌های بالاتر از iOS 13 را آموزش می‌دهیم.

حذف داده‌های موقعیت مکانی حین به اشتراک گذاری تصاویر در آیفون

اگر سرویس مربوط به داده‌های موقعیت مکانی در اپلیکیشن دوربین گوشی‌های آیفون و آیپد فعال باشد، روی همه عکس‌های ثبت شده اطلاعات مربوط به مکانی که تصویر در آنجا ثبت شده است نمایش داده می‌شود. اما از نسخه 13 سیستم‌عامل iOS کاربران می‌توانند تصاویر را بدون اینکه اطلاعات مربوط به مکان عکاسی همراه آن باشد با دیگران به اشتراک بگذارند.

حذف داده‌های موقعیت مکانی هنگام به اشتراک گذاری تصاویر

برای حذف داده‌های موقعیت مکانی هنگام به اشتراک گذاری تصاویر ابتدا وارد اپلیکیشن Photo روی آیفون یا آیپد شده و سپس تصویر یا تصاویری را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید را انتخاب کنید. روی دکمه به اشتراک گذاری یا همان Share کلیک کنید. این دکمه در گوشه پایین سمت چپ صفحه قرار دارد.

داده های موقعیت مکانی از منوی Share روی گزینه Options که در بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید. اگر در کنار گزینه Options گزینه Location included نمایش داده شود به این معنی است که اطلاعات مکانی تصویر نیز همراه با عکس با دیگران به اشتراک گذاشته می‌شود. برای غیر فعال کردن این قابلیت مراحل زیر را طی کنید.

در منوی Option در قسمت Include گزینه مربوط به Location را غیر فعال کنید.

اگر گزینه Location برای شما نمایش داده نمی‌شود دو حالت ممکن است وجود داشته باشد. یا داده‌های مربوط به موقعیت مکانی در دوربین گوشی خاموش است و یا کلا هیچ داده مکانی برای عکس مورد نظر شما ثبت نشده است.

داده های موقعیت مکانی روی گزینه Done کلیک کنید تا به منوی Share برگردید. در این حالت باید زیر تصویری که می‌خواهید آن را به اشتراک بگذارید گزینه No Location نمایش داده شود.

داده های موقعیت مکانی به این ترتیب اگر عکس را با هر اپلیکیشنی چه ایمیل، چه اپلیکیشن‌های پیام رسان با سایرین به اشتراک بگذارید، اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی تصاویر با سایرین به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که برای هر تصویر یا گروهی از تصاویر هر زمانی که بخواهید آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارید و تمایل نداشته باشید که اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی همراه با تصویر یا عکس به اشتراک گذاشته شود، باید این کار را تکرار کنید.

خاموش کردن قابلیت Location در اپلیکیشن دوربین

اگر بخواهید هیچ تصویری در گوشی شما همراه با اطلاعات موقعیت مکانی آن ثبت نشود می‌توانید قابلیت Location را در اپلیکیشن دوربین غیر فعال و خاموش کنید. با این روش همه عکس‌هایی که از این پس گرفته می‌شوند بدون اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی ثبت خواهند شد.

برای خاموش کردن قابلیت Location در دوربین ابتدا وارد بخش Setting شده و سپس از قسمت Privacy گزینه Camera را فعال کنید. در قسمت Allow Location Access گزینه Never را انتخاب کنید.

با این کار کلیه قابلیت‌های مربوط به موقعیت مکانی که برای تصویر در حالت فعال بودن قابلیت Location قابل دسترسی بودند، غیر فعال شده و از دسترس خارج می‌شوند.

ارسال نظر