حذف نوار کناری در صفحه جی میل

رسانه کلیک - اگر شما هم از کاربران سرویس جی میل هستید، می‌دانید که در صفحه اصلی جی میل یک نوار ابزار در قسمت کناری آن وجود دارد که معمولا کاربرد چندانی ندارد. به غیر از گزینه مربوط به سرویس Google Meet سایر گزینه‌ها در این نوار تقریبا بدون استفاده هستند. در این آموزش نحوه حذف این نوار را آموزش می‌دهیم.

حذف نوار کناری در صفحه جی میل

قبل از شروع کار باید به این نکته اشاره کنیم که با وجود اینکه برای حذف نوار کناری از صفحه جی میل می‌توان از آیکون سه خط یا به اصطلاح همبرگری که در کنار صفحه قرار دارد استفاده کنید اما این کار مشکل را به طور اساسی حل نمی‌کند.

اولین کاری که برای حذف نوار کناری صفحه جی میل باید انجام دهیم حذف گزینه‌های مربوط به Hangout در قسمت Google Meeting است. در واقع این دو قابلیت در کنار هم بیش از نیمی از فضای کنار صفحه را اشغال کرده‌اند.

نوار کناری جی میل برای این کار ابتدا از طریق مرورگر خود وارد صفحه اصلی جی میل شده و سپس روی آیکون تنظیمات را setting که شبیه چرخ دنده است و در گوشه بالا سمت راست صفحه قرار دارد کلیک کنید.

نوار کناری جی میل از منوی باز شده روی گزینه Setting کلیک کنید.

نوار کناری جی میل روی برگه Chat And Meet کلیک کنید.

نوار کناری جی میل اگر بخواهید گزینه‌های مربوط به Hangout را حذف کنید روی دکمه رادیویی Chat Off کلیک کنید.

برای غیرفعال کردن و حذف بخش مربوط به Google Meet روی دکمه رادیویی که در کنار گزینه Hide The Meet Section قرار دارد کلیک کنید. البته در برخی از حساب‌های کاربری گزینه مربوط به Google Meet هنوز فعال نیست و برای برخی از کاربران نمایش داده نمی‌شود اما بر اساس آخرین اخبار دریافتی قرار است این قابلیت به زودی برای همه کاربران فعال شود.

بعد از انجام این کارها روی دکمه Save Changes کلیک کنید.

نوار کناری جی میل بعد از انتخاب این گزینه جی میل به‌صورت خودکار صفحه را از اول لود یا بارگذاری می‌کند. در صفحه جدید بخش مربوط به Hangout و Google Meet حذف شده است.

حذف نوار کناری جی میل برای حذف بقیه بخش‌های نوار کناری صفحه جی میل مراحل زیر را طی کنید.

دوباره روی آیکون چرخ دنده کلیک کنید و از منوی باز شده روی گزینه Setting کلیک کنید.

حذف گزینه های جی میل در این قسمت اگر می‌خواهید برچسب‌های مربوط به قابلیت‌های فعال پیش‌فرض را حذف کنید جلوی هر برچسب گزینه show را انتخاب کنید.

خوشبختانه مخفی کردن برچسب‌های مربوط به هر قابلیت به این معنی نیست که آن قابلیت کلاً غیرفعال شده و دسترسی به آن امکان‌پذیر نیست بلکه شما می‌توانید برچسب‌های حذف شده را نیز با استفاده از روشی که در ادامه آموزش داده می‌شود مشاهده کنید.

بهتر است برچسب‌هایی مثل Drafts، Spam یا Trash را مخفی کنید. چون این گزینه‌ها کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

حذف نوار کناری جی میل از فهرست دسته‌بندی‌ها نیز می‌توانید برخی از برچسب‌ها و یا کل برچسب‌ها را مخفی کنید.

در نهایت در قسمت labels برچسب‌هایی که شما به‌صورت دستی برای دسته‌بندی یا برچسب‌گذاری ایمیل‌های دریافتی ایجاد کرده‌اید نمایش داده می‌شود که می‌توانید در صورت عدم نیاز آن‌ها را حذف کنید. برای حذف کردن کافی است از گزینه‌هایی که روبروی آن‌ها قرار دارد گزینه Hide را انتخاب کنید.

حذف نوار کناری جی میل این کار را برای همه برچسب‌ها انجام دهید. توجه داشته باشید که دسترسی به برچسب‌های مخفی شده با استفاده از کلیک روی دکمه More امکان‌پذیر است و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

در تصویر زیر چیزی که در نهایت باید در صفحه خود مشاهده کنید نمایش داده شده است.

ارسال نظر