حذف پنل System Preferences در سیستم‌عامل مک

رسانه کلیک - مشاهده تمام وقت پنل System Preferences روی صفحه نمایش می تواند در برخی مواقع آزاردهده باشد. در این مطلب نحوه مخفی سازی و حذف این پنل را به شما آموزش خواهیم داد.

حذف پنل System Preferences در سیستم‌عامل مک

کاربران سیستم‌عامل مک می‌توانند به راحتی پنل Preferences را از روی صفحه‌نمایش خود حذف و یا مخفی کنند. در این مطلب قصد داریم تا نحوه حذف و مخفی کردن این پنل را آموزش دهیم.

حذف پنل System Preferences در سیستم‌عامل مک

از آنجایی که System Preferences یک قابلیت درون برنامه‌ای در سیستم‌عامل مک است بنابراین امکان حذف دائمی و همیشگی آن برای کاربران وجود ندارد. اما شما می‌توانید آن را به طور موقت از روی صفحه‌نمایش مخفی کنید. برای این کار ابتدا اپلیکیشن System Preferences را باز کنید. در نوار باز شده روی گزینه View کلیک کنید و سپس گزینه Customize را انتخاب کنید.

حذف پنل مربوط به System Preferences بعد از انتخاب این گزینه صفحه‌ای باز می‌شود که در آن کنار گزینه System Preferences یک علامت تیک نمایش داده می‌شود. علامت کنار این گزینه را بر دارید و سپس روی دکمه Done که در بالای پنجره قرار دارد کلیک کنید.

حذف پنل مربوط به System Preferences وقتی این منو را می‌بندید و دوباره پنجره مربوط به System Preferences را باز می‌کنید، خواهد دید که پنل‌های مربوط به گزینه‌هایی که تیک کنار آن‌ها را حذف کرده‌اید مخفی شده‌اند و نمایش داده نمی‌شوند.

حذف پنل مربوط به System Preferences برای برگرداندن این پنل‌ها دوباره روی گزینه View در پنجره System Preferences کلیک کنید و گزینه Customize را انتخاب کنید. علامت کنار گزینه System Preferences را فعال کنید و سپس روی دکمه Done کلیک کنید.

حذف پنل‌های مربوط به Third-Party Preferences در پنجره System Preferences

اگر از اپلیکیشن‌های شخص ثالث روی سیستم‌عامل مک استفاده می‌کنید و این اپلیکیشن‌ها یک پنل جداگانه‌ای را روی پنجره System Preferences ایجاد کرده‌اند شما می‌توانید به راحتی این پنجره‌ها را حذف کنید.

سیستم‌عامل مک توجه کنید که اگر این پنل‌ها را حذف کنید امکان برگرداندن دوباره آن‌ها وجود ندارد. و تنها در صورتی می‌توانید این پنل‌ها را بر گردانید که اپلیکیشن را حذف و دوباره نصب کنید. برای حذف پنل‌های مربوط به اپلیکیشن‌های شخص ثالث در System Preferences ابتدا پنجره مربوط به این اپلیکیشن را باز کنید. کلید Control روی کیبورد خود را پایین نگه دارید . سپس آیکون مربوط به اپلیکیشنی را که می‌خواهید حذف کنید انتخاب کنید. منویی برای شما باز می‌شود که در آن یک گزینه با عنوان Rmove [name] Preferences Paneوجود دار. در [name] نام اپلیکیشن نوشته می‌شود. روی این گزینه کلیک کنید.

سیستم‌عامل مک بعد از انجام این کار شما باید رمز عبور خود را در کادر مربوط به آن وارد کنید و روی گزینه OK کلیک کنید. به این ترتیب پنل مربوط به اپلیکیشن شخص ثالث برای همیشه پاک خواهد شد.

ارسال نظر