حل مشکل وصل نشدن به استیم

رسانه کلیک - با وجود اینکه استیم (Steam) یک شبکه با ثبات است و خیلی کم پیش می‌آید که دچار مشکل شود، در این مطلب قصد داریم روش‌های حل مشکل وصل نشدن به استیم را بررسی کنیم. 

حل مشکل وصل نشدن به استیم

۱- درایور کارت گرافیک

می‌توان گفت رایج‌ترین دلیل وصل نشدن به استیم، به‌روز نبودن یا ناسازگاری کارت گرافیک است. کارت‌های گرافیک AMD و انویدیا در سال‌های گذشته چندین بار بروزرسانی شده‌اند و برخی از نسخه‌های آن‌ها با استیم ناسازگار بوده‌اند و مشکلات زیادی را برای گیمرها به‌وجود آورده‌اند.

به همین دلیل اولین کاری که می‌توانید برای حل مشکل وصل نشدن به استیم انجام دهید این است که اگر نسخه جدیدتری برای کارت گرافیک شما عرضه شده است، آن را به‌روزرسانی کنید یا آن را به نسخه قدیمی‌تر برگردانید.

اگر کارت گرافیک شما انویدیا است، می‌توانید از طریق پنل GeForce Experience نسخه جدید آن را نصب کنید و اگر کارت گرافیک‌تان AMD است باید از طریق تنظیمات رادئون این کار را انجام دهید. در هر یک از این بخش‌ها باید روی گزینه Check for updates کلیک کنید تا جدیدترین درایور موجود دانلود و نصب شود.

برای برگرداندن کارت گرافیک به نسخه قبلی خود، باید به سایت رسمی برند آن مراجعه کنید و نسخه قدیمی را به‌صورت دستی دانلود و نصب کنید.

۲- کد خطای 107-

برنامه دسکتاپ استیم از کرومیوم (نسخه سبک و منبع باز از مرورگر کروم) استفاده می‌کند؛ به همین دلیل ممکن است گاهی‌اوقات در معرض خطاهایی مشابه با این مرورگر وب قرار بگیرد. رایج‌ترین خطایی که ممکن است با آن مواجه شوید، کد خطای 107- است که به وجود مشکل در ارتباط با پروتکل SSL اشاره دارد.

برای رفع این مشکل ابتدا باید ویندوز خود را به جدیدترین نسخه ویندوز بروز‌رسانی کنید؛ سپس به صفحه تنظیمات ویندوز و بخش Date and Time بروید و گزینه Set time automatically را یک بار خاموش و روشن کنید. همچنین برای رفع این مشکل راه‌حل دیگری نیز وجود دارد که در بخش بعد آن را بررسی می‌کنیم.

۳- فایل کلاینت بتا

همه ما می‌دانیم که نسخه‌های بتا ثبات کمتری نسبت به نسخه‌های کامل دارند و به همین دلیل در نسخه‌های بتا احتمال بروز مشکلات عجیب در هر زمانی وجود دارد و اگر شما هم از نسخه بتای استیم استفاده می‌کنید باید منتظر این مشکلات باشید.

اگر نسخه بتا را اجرا کردید و استیم کار نکرد، برای رفع مشکل باید را ببندید؛ سپس کلاینت بتا را پاک کنید و مجددا برنامه را باز کنید. برای حذف فایل کلاینت بتا باید به پوشه package در مسیر نصب استیم مراجعه کنید و فایلی به نام beta را حذف کنید.

۴- خطای Failed to Load SteamUI.dll

خطای ذکر شده یکی از مشکلات رایج در استیم است. اگر فایل DLL مورد نیاز برای باز کردن استیم توسط برنامه پیدا نشود، این خطا ظاهر می‌شود. برای رفع این مشکل باید به پوشه نصب استیم بروید؛ فایل Steam.exe را پیدا کنید؛ روی آن کلیک راست کنید و سپس روی Create Shortcut کلیک کنید. روی میانبر ایجاد شده راست کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید؛ سپس در کادر Target، عبارت clientbeta client_candidate- را به انتهای آدرس مسیر اضافه کنید.

ارسال نظر