خالی کردن فضای هارد در گوشی‌های اندرویدی با استفاده از Google Files

رسانه کلیک - اگر شما هم با مشکل کمبود فضای هارد گوشی‌های اندرویدی مواجه هستید می‌توانید با استفاده از روشی که در ادامه این مطلب توضیح داده می‌شود فضای هارد خود را خالی کنید. برای خالی کردن فضای هارد نیاز به استفاده از اپلیکیشن  Google Files دارید.

خالی کردن فضای هارد در گوشی‌های اندرویدی با استفاده از Google Files

اپلیکیشن Google Files به صورت پیش‌فرض روی برخی از گوشی‌های اندرویدی نصب شده است. اما اگر این اپلیکیشن روی گوشی شما نصب نیست می‌توانید آن را از فروشگاه اپلیکیشن گوگل پلی دانلود کرده و از آن استفاده کنید.

برای استفاده از این اپلیکیشن برای خالی کردن فضای هارد در گوشی‌های اندرویدی یا تبلت‌های اندرویدی از روشی که در ادامه توضیح داده می‌شود استفاده کنید.

خالی کردن فضای هارد گوشی اندرویدی اگر اولین باری است که از اپلیکیشن Google Files استفاده می‌کنید در ابتدای کار باید به سؤالاتی که از شما پرسیده می‌شود جواب بدهید. در هر مرحله گزینه Continue را انتخاب کنید.

خالی کردن فضای هارد گوشی اندرویدی برای اینکه به اپلیکیشن Google Files اجازه دسترسی به فایل‌ها را بدهید روی گزینه Allow کلیک کنید.

خالی کردن فضای هارد گوشی اندرویدی بعد از انجام این کار می‌توانید عملیات خالی کردن فضای هارد در گوشی‌های اندرویدی را شروع کنید. برای این کار گزینه Clean را انتخاب کنید.

خالی کردن فضای هارد گوشی اندرویدی در بالای صفحه میزان فضای خالی و میزان فضای پر شده هارد دستگاه نمایش داده می‌شود. در این پنجره گوگل به صورت خودکار فایل‌هایی که از آن‌ها استفاده کمتری می‌کنید و با پاک کردن آن‌ها فضای بیشتری روی هارد باز می‌شود را به شما نمایش می‌دهد که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در این مثال ما فایل‌های مربوط به اسکرین شات‌ها و همین‌طور فایل‌هایی که دوبار روی هارد ذخیره شده‌اند را پاک می‌کنیم.

خالی کردن فضای هارد گوشی اندرویدی در صفحه‌ای که باز می‌شود یکی از گزینه‌های Confirm and Free Up (X) MB، Select and Free Up (X) MB یا Free Up (X) MB را انتخاب کنید.

خالی کردن فضای هارد گوشی اندرویدی در این مثال ما گزینهSelect and Free Up (X) MB را انتخاب کرده‌ایم.

خالی کردن فضای هارد گوشی اندرویدی در این مرحله فهرستی از فایل‌هایی که می‌توانید پاک کنید برای شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید.

می‌توانید همه فایل‌هایی که در فهرست نمایش داده شده است را انتخاب کرده و آن‌ها را پاک کنید.

خالی کردن فضای هارد گوشی اندرویدی اگر انتخاب فایل‌هایی که دوبار روی هارد ذخیره شده‌اند فایل اصلی را انتخاب کنید از شما سؤالی مبنی بر اینکه آیا می‌خواهید این فایل اصلی از روی حافظه شما پاک شود یا نه پرسیده می‌شود که می‌توانید بنا به نیاز خود آن را تائید و یا رد کنید.

خالی کردن فضای هارد گوشی اندرویدی دوباره سؤال قبلی از شما پرسیده می‌شود و در صورت تمایل گزینه Delete را انتخاب کنید.

برای خالی کردن فضا در هارد گوشی‌های اندرویدی اگر بخواهید یک فولدر را به طور کامل پاک کنید از فهرست قبلی گزینه Confirm and Free Up (X) MB را انتخاب کنید. X به معنی فضایی که بعد از حذف فولدر مورد نظر شما روی هارد گوشی خالی می‌شود.

خالی کردن فضای هارد گوشی اندرویدی برای پاک کردن فایل‌ها و فولدرها بدون مشاهده محتوای آن‌ها گزینه Clean را انتخاب کنید.

ارسال نظر