آموزش دایورت تلفن ثابت به موبایل | چگونه تلفن خانه را دایورت کنیم؟

گاهی پیش می‌آید که کاربران نیاز دارند از طریق موبایل، تلفن خانه را جواب دهند. اما نحوه دایورت تلفن ثابت به موبایل به چه صورت است؟

آموزش دایورت تلفن ثابت به موبایل | چگونه تلفن خانه را دایورت کنیم؟

آموزش دایورت تلفن ثابت به موبایل

دایورت کردن یا Call Forwarding در واقع انتقال تماس از یک خط به خط دیگر است. کاربران بسیاری بنا به دلایلی نیاز دارند که شماره موبایل یا تلفن خود را به یک خط دیگر انتقال بدهند تا پاسخگوی تماس‌های دریافتی باشند. این قابلیت از روزهای اول پیدایش گوشی‌های موبایل وجود داشته است.

جالب است بدانید، تلفن‌های ثابت هم از قابلیت دایورت تماس بهره می‌برند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد در مواقع ضروری، تلفن ثابت را به موبایل خود دایورت کنند. با این روش، کاربران می‌توانند بیرون از خانه تلفن‌های ضروری خود را پاسخ بدهند. در ادامه نحوه دایورت تلفن ثابت به موبایل را آموزش می‌دهیم.

دایورت تلفن خانه به موبایل نحوه دایورت تلفن خانه به موبایل

چگونه تلفن خانه را به موبایل دایورت کنیم؟

پیش از انجام انتقال تماس تلفن خانه به موبایل، باید تلفن ثابت شما به سیستم Tone مجهز باشد. برای اطلاع از این سیستم، شما می‌توانید به دفترچه راهنما و مشخصات فنی تلفن خود مراجعه کنید. در ادامه، کد دستوری پایین را در تلفن خود وارد کنید:

  • # شماره مقصد * ۲۱ *

در قسمت «شماره مقصد» کد دستوری بالا، شماره تلفن موبایل همراه اول یا ایرانسل یا رایتل خود را وارد کنید. در انتها کلید # را فشار دهید تا عملیات دایورت تلفن ثابت به موبایل انجام شود. با انجام این روش، تلفن ثابت شما دیگر بوق نمی‌خورد و تمامی تماس‌ها به شماره موبایل منتقل شده است. اگر پس از مدتی نیاز به غیرفعال کردن دایورت تلفن پیدا کردید، کد #۲۱* را در تلفن ثابت خود وارد کنید. با وارد کردن این کد، دایورت تلفن خانه غیرفعال می‌شود.

انتقال تماس تلفن ثابت به موبایل انتقال تماس تلفن ثابت به موبایل

لازم به ذکر است، تمامی هزینه‌ مکالمه، برعهده شما یعنی دارنده شماره موبایل است. تا زمانی که تلفن ثابت شما دایورت است، هزینه‌ها به حساب شما اعمال می‌شود. اگر هنگام دایورت تلفن ثابت، عملیات انتقال انجام نشد، به دلیل مجهز نبودن خط شما به قابلیت دایورت است.

برای رفع مشکل دایورت نشدن تلفن می‌توانید به نزدیک‌ترین مرکز مخابرات محل زندگی خود مراجعه کنید. سپس از کارکنان مخابرات، درخواست فعال‌سازی این سرویس را کنید. این قابلیت ظرف یک یا دو روز فعال خواهد شد. همچنین، از مالکیت خط تلفن خود به نام شما اطمینان حاصل کنید.

ارسال نظر