در صورت افت بازدید سایت چه مواردی را باید چک کرد؟

رسانه کلیک - در این مطلب بررسی می‌کنیم که در صورت افت بازدید سایت خود باید چه مواردی را بررسی کنید تا لطمه ای به رتبه سایت وارد نشود. 

در صورت افت بازدید سایت چه مواردی را باید چک کرد؟

تعداد بازدیدکنندگان یک سایت، مهم‌ترین عامل موفقیت سایت و رسیدن به هدف‌هایی مانند فروش بیشتر و درآمدزایی بیشتر است. برای اینکه سایت شما بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشد، باید رتبه خوبی در موتورهای جست‌وجو گوگل داشته باشد.

تغییرات کم تعداد بازدیدکنندگان سایت در بازه‌های زمانی مختلف امری طبیعی است؛ اما افت بازدید سایت به صورت ناگهانی نشان‌دهنده وجود مشکل در یکی از بخش‌های سایت شما است. اگر با این مشکل روبه‌رو شده‌اید باید به سرعت دلایل آن را بررسی کنید تا این افت بازدید، لطمه‌ای به رتبه سایت و کسب‌وکار شما نزند.

در این مطلب بررسی می‌کنیم که در صورت افت بازدید سایت باید چه مواردی را چک کنید.

افت بازدید سایت

۱- سرچ کنسول گوگل

اولین و مهم‌ترین چیزی که در زمان افت بازدید سایت باید بررسی کنید، سرچ کنسول گوگل است. با استفاده از این ابزار فوق‌العاده کاربردی که گوگل در اختیار شما قرار داده است، می‌توانید وضعیت بازدیدکنندگان و ترافیک طبیعی سایت خود را بررسی کنید.

در سرچ کنسول گوگل وارد بخش Search Analytics شوید تا میزان دیده شدن سایت، تعداد کلیک‌ها، نرخ CTR و موارد دیگر را مشاهده کنید. در این بخش می‌توانید کلمات کلیدی که بیشترین بازدید را برای سایت شما فراهم می‌کنند و صفحاتی که بیشترین بازدید را دارند مشاهده کنید. با تمرکز بر این کلمات می‌توانید بازدید سایت را بیشتر کنید.

۲- الگوریتم‌های گوگل

طبق گزارشات مختلف، سالانه بیش از ۶۰۰ بار الگوریتم‌های خود را تغییر می‌دهد. اکثر این تغییرات کوچک و جزئی هستند؛ اما برخی از آن‌ها نیز به قدری بزرگ هستند که می‌توانند میزان بازدید سایت شما را دگرگون کنند. به همین دلیل باید همیشه از آپدیت‌های جدید در الگوریتم‌های گوگل مطلع باشید و سایت خود را بر اساس آن‌ها مدیریت کنید.

از سایت‌هایی مانند Search Engine Land می‌توانید اطلاعات جدید درباره این الگوریتم‌ها را به دست آورید. در این مطالب باید به دنبال مواردی باشید که در نظر گوگل باعث خوب بودن یا بد بودن یک سایت هستند؛ سپس سایت خود را با آن‌ها منظبق کنید.

۳- تعداد لینک‌های سایت

از دست دادن لینک‌های سایت باعث کاهش رتبه سایت در موتورهای جست‌وجو گوگل و در نتیجه باعث افت بازدید سایت می‌شود. زمانی که تعداد لینک‌ها به سایت شما کاهش پیدا می‌کند، گوگل فکر می‌کند که شما قابل اعتماد نیستید. با استفاده از ابزارهایی مانند Majestic تعداد لینک‌های سایت خود را در سراسر وب را مشخص کنید.

اگر حدس شما درست بود و تعداد لینک‌ها کم شده بود، باید از راه‌های مختلفی برای افزایش دوباره آن استفاده کنید. برای مثال از سایت‌هایی که بک لینک های شما را حذف کرده‌اند بخواهید تا دوباره آن‌ها را در سایت خود قرار دهند. همچنین می‌توانید در سایت‌هایی که چگالی دامنه بالایی دارند، پست مهمان منتشر کنید و از این طریق به سایت خود لینک بدهید.

۴- سرعت بارگذاری صفحات

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای گوگل، سرعت سایت است. در صورت افت بازدید سایت خود، حتما سرعت صفحات را بررسی کنید و تا جای ممکن سرعت آن‌ها را افزایش دهید. اگر سرعت باز شدن سایت شما پایین باشد، ممکن است خیلی از مخاطبان خود را در همین زمان بارگذاری کامل صفحه از دست بدهید و این موضوع به رتبه سایت لطمه می‌زند. برای سنجش سرعت سایت می‌توانید از ابزارهایی مانند Page Speed استفاده کنید.

افت بازدید سایت

۵- کیفیت محتوا

کیفیت محتوا نیز یکی از مهم‌ترین مواردی است که هنگام افت بازدید سایت باید آن را بررسی کنید. تمام مخاطبان شما برای مطالعه یا تماشای محتوای سایت شما وارد سایت می‌شوند و قطعا محتوای بی کیفیت نمی‌تواند کسی را جذب کند. کیفیت محتوا برای جوگل نیز فاکتور مهمی است و تاثیر زیادی بر رتبه سایت دارد.

برای داشتن یک محتوای با کیفیت از ظر گوگل و مخاطبان، از نوشتن محتوای تکراری بپرهیزید؛ از عکس‌های با کیفیتی استفاده کنید؛ از کلمات کلیدی مناسب سایت خود استفاده کنید و تا جای ممکن تبلیغات و پاپ‌‌آپ‌ها مختلف را حذف کنید تا به تجربه کاربری مخاطبان لطمه ای وارد نشود.

ارسال نظر