آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام به صورت دائمی و موقت

گاهی پیش می‌آید که قصد دیلیت اکانت اینستاگرام خود را دارید. حذف حساب کاربری می‌تواند دلایل مختلفی مثل مسائل امنیتی یا دور بودن از شبکه‌های اجتماعی داشته باشد. اما چگونه اکانت اینستاگرام خود را پاک کنیم؟

آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام به صورت دائمی و موقت

آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام

اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است. این شبکه اجتماعی محلی برای کسب درآمد یکسری از کاربران شده است. از طرفی، کاربران روزمرگی‌های خود یا اتفاقات مهم زندگی خود را به اشتراک می‌گذارند. در کنار مزیت‌ها و امکانات فراوان اینستاگرام، برخی افراد بنا به دلایل امنیتی یا عدم علاقه به این شبکه اجتماعی، قصد دیلیت اکانت اینستاگرام را دارند.

با این اوصاف، اینستاگرام امکان حذف اکانت کاربری را فراهم کرده است. ناگفته نماند، با دیلیت اکانت اینستاگرام تمامی اطلاعات کاربری، پست‌ها، لایک‌ها و کامنت‌های کاربر به صورت دائمی پاک خواهد شد. بنابراین، پیش از حذف حساب خود از اطلاعات و پست‌های مهم خود بک‌آپ بگیرید.

دیلیت اکانت اینستاگرام دیلیت اکانت اینستاگرام

برخی کاربران قصد ندارند حساب خود را به صورت دائمی حذف کنند. اینستاگرام به این موضوع توجه کرده و امکان غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام را نیز فراهم کرده که در پایان به آن می‌پردازیم. در ادامه دیلیت اکانت اینستاگرام به صورت مرحله به مرحله آموزش داده می‌شود.

نحوه دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام

برای پاک کردن حساب کاربری اینستاگرام باید از طریق مرورگر اقدام کنید. بنابراین،‌ به سایت اینستاگرام و بخش حذف اکانت این شبکه اجتماعی بروید. حالا وارد حساب کاربری خود شوید تا پروسه حذف اکانت شروع شود.

دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام بخش دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام

در اولین مرحله، دلیل حذف اکانت اینستاگرام از شما پرسیده می‌شود. شما با انتخاب گزینه مورد نظر خود، دلیل پاک کردن اکانت را اعلام می‌کنید.

در این مرحله، از شما درخواست وارد کردن پسورد داده می‌شود. رمز عبور خود را در فرم وارد کنید و در پایین روی دکمه Permanently Delete My Account کلیک کنید.

حالا حساب کاربری اینستاگرام شما به صورت دائمی پاک شده است.

نحوه غیرفعال کردن اینستاگرام (حذف موقت)

زمانی که اکانت خود را غیرفعال کنید، پیج شما برای هیچکس قابل مشاهده نخواهد بود. حتی با جستجوی نام کاربری هم پیج شما نمایش داده نمی‌شود. تمامی اطلاعات پیج شما حفظ می‌شود، ولی در برابر چشمان کاربران پنهان می‌گردد. زمانی که دوباره اکانت خود را فعال کنید، پیج شما دوباره قابل مشاهده خواهد بود.

غیرفعال کردن اینستاگرام صفحه اصلی پیج کاربر

برای غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام، باید به وب‌سایت اینستاگرام مراجعه کنید. وارد حساب کاربری خود شوید و به صفحه اصلی پیج خود بروید. روی دکمه Edit Profile‌ کلیک کنید. در این صفحه، گزینه Temporarily Disable My Account را انتخاب کنید.

حذف موقت اینستاگرام انتخاب گزینه غیرفعال کردن حساب اینستاگرام

اینستاگرام دلیل غیرفعال کردن اکانت شما را می‌پرسد. دلیل مورد نظر خود را انتخاب کنید و به مرحله بعد بروید. همچنین، اگر قصد ندارید دلیل خود را بگویید، گزینه Something Else را انتخاب کنید.

حالا اینستاگرام از شما درخواست وارد کردن پسورد را می‌کند.

غیرفعال کردن اینستاگرام پر کردن فرم و به اتمام رساندن مراحل غیرفعال کردن اینستاگرام

رمز عبور خود را وارد و روی گزینه Temporarily Disable Account را انتخاب کنید. اینستاگرام برای اطمینان غیرفعال کردن اکانت کاربری شما را می‌پرسد که با کلیک بر گزینه Yes، فرایند غیرفعال‌سازی را به اتمام می‌رسانید. غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام با موفقیت انجام شده است.

لازم به ذکر است، برای فعال کردن دوباره پیج اینستاگرام خود کافی است وارد حساب کاربری خود شوید. با وارد کردن حساب کاربری و پسورد،‌ صفحه شما فعال خواهد شد.

ارسال نظر