آموزش ذخیره برگه‌ها در مرورگر کروم

رسانه کلیک - در این مطلب روش ذخیره برگه‌ها در مرورگر گوگل کروم را آموزش می‌دهیم تا بتوانید صفحات موردعلاقه خود را که محتوای خوبی دارند به راحتی ذخیره کنید.

آموزش ذخیره برگه‌ها در مرورگر کروم

حتماً برای شما هم پیش آمده که در حال جستجوی یک مطلب در اینترنت سایت‌ها و صفحه‌های گوناگونی پیدا کنید که همه آن‌ها حاوی مطالب مفیدی درباره کلمه کلیدی مورد جستجوی شما هستند. اگر روی لینک هرکدام از این وب‌سایت‌ها کلیک کنید صفحه مربوط به آن در یک برگه روی مرورگر باز می‌شود. اگر بخواهید در فرصت‌های بعدی از مطالب این برگه‌ها در مرورگر کروم استفاده کنید باید آن‌ها را ذخیره کنید.

در این مطلب قصد داریم تا نحوه ذخیره این برگه‌ها یا Tabها را در مرورگر کروم آموزش دهیم.

بوک‌مارک کردن چند برگه به صورت هم‌زمان در مرورگر کروم

برای بوک‌مارک کردن وب‌سایت‌ها در مرورگر کروم روش ساده و آسانی وجود دارد. اما اگر بخواهید چند برگه را به صوت هم‌زمان در مرورگر کروم بوک‌مارک کنید باید در یک فضای خالی کنار آخرین برگه باز شده روی نوار برگه‌ها در مرورگر کروم کلیک راست کنید و گزینه Bookmark All Tabs را انتخاب کنید.

بوک مارک در مرورگر کروم همچنین می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+D در سیستم‌عامل ویندوز و کلیدهای ترکیبی Cmd+Shift+D در سیستم‌عامل مک استفاده کنید. در این حالت کروم یک فولدر برای همه برگه‌های باز شده که به صورت هم‌زمان بوک‌مارک شده‌اند ایجاد می‌کند. شما می‌توانید نام این پوشه را تغییر دهید و سپس گزینه Save را انتخاب کنید.

بوک مارک در کروم برای افزودن یک وب‌سایت به فولدر بوک‌مارک‌ها کافی است روی آیکون بوک‌مارک که به شکل یک ستاره است و در نوار آدرس قرار دارد استفاده کنید یا کلیدهای ترکیبی Ctrl+D در سیستم‌عامل ویندوز و یا کلیدهای ترکیبی Cmd+D در سیستم‌عامل مک استفاده کنید.

بعد از انجام این کار روی منوی آبشاری Folder کلیک کنید. سپس فولدری را که ایجاد کرده‌اید انتخاب کنید.

مرورگر کروم سپس روی گزینه Done کلیک کنید.

بوک مارک می‌توانید بوک‌مارک‌های ایجاد شده را مشاهده و مرتب کنید. برای این کار از Bookmark Manager استفاده کنید. برای استفاده از این قابلیت روی آیکون سه نقطه عمودی کلیکی کنید. از منوی باز شده گزینه Bookmark و سپس گزینه Bookmark Manager را انتخاب کنید.

برگهها در کروم فولدر بوک‌مارک‌های موردنظر خود را از نوار کناری انتخاب کنید. به این ترتیب همه بوک‌مارک‌های ایجاد شده را می‌توانید به صورت یک‌جا مشاهده کنید.

بوک مارک در کروم سپس می‌توانید روی فولدر موردنظر خود کلیک راست کنید و گزینه Open All Bookmarks را انتخاب کنید تا همه برگه‌ها روی یک پنجره مرورگر باز شوند.

وقتی فولدر بو‌ک‌مارک‌ها را ایجاد کردید می‌توانید برگه‌ها را ببندید. برای حذف فولدر بوک‌مارک نیز می‌توانید روی فولدر کلیک راست کنید و سپس گزینه Delete را انتخاب کنید.

استفاده از افزونه Better OneTab برای ذخیره برگه‌های باز شده در مرورگر کروم

اگر بخواهید از روشی که در بالا توضیح داده شد برای ذخیره برگه‌های باز شده در مرورگر کروم استفاده نکنید می‌توانید از افزونه Better OneTab را نصب کنید و از آن استفاده کنید.

این افزونه به کاربر امکان ایجاد فهرستی از برگه‌های باز شده روی مرورگر کروم را می‌دهد. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که ذخیره برگه‌ها در این افزونه به صورت موقتی انجام می‌شود و به محض باز کردن برگه‌ها از فهرست ایجاد شده، این فهرست از روی افزونه حذف می‌شود.

برای کار با افزونه Better OneTab ابتدا آن را روی مرورگر کروم دانلود و نصب کنید. برگه‌های موردنظر را روی مرورگر کروم باز کنید و سپس کلید Shift را پایین نگه دارید و برگه‌هایی را که می‌خواهید ذخیره کنید انتخاب کنید.

کروم برگه‌های ذخیره شده از روی مرورگر بسته شده و در افزونه به صورت موقتی ذخیره می‌شوند. برای دسترسی به این برگه‌های ذخیره شده روی آیکون افزونه Better OneTab کلیک کنید و در این حالت فهرست همه برگه‌های ذخیره شده برای شما نمایش داده می‌شود. برای تغییر نام فهرست ایجاد شده روی گزینه Retitle List کلیک کنید.

برگه ها در کروم امکان افزودن وب‌سایت‌های دیگر نیز به لیست برگه‌های ایجاد شده وجود دارد. برای این کار ابتدا وب‌سایت موردنظر را باز کنید. برگه مربوط به آن را انتخاب کنید و سپس روی آیکون افزونه Better Extension کلیک راست کرده و از منوی باز شده گزینه Store into a Titled List را انتخاب کنید.

برای بازیابی برگه‌ها از گزینه restoreاستفاده کنید. اگر بخواهید همه برگه‌های ذخیره شده را بازیابی کنید از گزینه Restore List استفاده کنید.

مرورگر کروم با این روش افزونه همه برگه‌های ایجاد شده را باز می‌کند.

ارسال نظر