معرفی ویژگی‌های کمتر شناخته شده رابط کاربری MIUI 12 شیائومی

رابط کاربری MIUI 12 امکانات زیادی را به گوشی‌های شیائومی اضافه کرده است. این امکانات به قدری کاربردی هستند که کاربران اشتیاق بالایی برای خرید یکی از موبایل‌های شیائومی پیدا کرده‌اند. اما آیا با ويژگی‌های کمتر شناخته شده این رابط کاربری آشنایی دارید؟

معرفی ویژگی‌های کمتر شناخته شده رابط کاربری MIUI 12 شیائومی

ویژگی‌های کمتر شناخته شده رابط کاربری MIUI 12

شرکت چینی شیائومی مدتی است نسخه دوازدهم رابط کاربری MIUI را منتشر کرده است. این رابط کاربری امکانات فراوانی را به گوشی‌های شیائومی اضافه کرده است. سرعت موبایل افزایش پیدا کرده است و اپلیکیشن‌ها روان اجرا می‌شوند.

شیائومی ویژگی‌های خوبی در رابط کاربری MIUI 12 آورده است. امکاناتی که در بین کاربران کمتر شناخته شده هستند. این ویژگی‌ها هرکدام کاربرد فراوانی دارد که تجربه کاربری خوبی را برای مخاطبین شیائومی ایجاد می‌کند. در ادامه قابلیت‌های کمتر شناخته شده رابط کاربری MIUI 12 را معرفی می‌کنیم.

اسکنر داخلی MIUI اسکنر داخلی در MIUI 12

قابلیت Scanner

اسکن کردن مدارک یکی از دغدغه‌های کاربران محسوب می‌شود. اپلیکیشن‌های مستقلی وجود دارند که کار اسکن فوری را انجام می‌دهند. حالا در MIUI 12 یک اسکنر داخلی تعبیه شده است که کار بسیاری از افراد را راه می‌اندازد.

جالب است بدانید، قابلیت Scanner دارای ویژگی شناسایی QR Code هم است. یک مجموعه کامل که نیاز کاربران به اپلیکیشن‌های شخص ثالث را برطرف می‌کند. برای استفاده از اسکنر، شما می‌توانید به بخش Control Center مراجعه کنید. با کلیک بر لوگوی اسکنر، امکان اسکن کردن مدارک فراهم می‌شود.

ضبط صفحه نمایش امکان ضبط صفحه نمایش در MIUI 12

ویژگی ضبط صفحه نمایش

یکی دیگر از امکانات جذاب MIUI 12 قابلیت ضبط صفحه نمایش است. این قابلیت که از اندروید ۱۱ به گوشی‌های اندرویدی اضافه شده است، گوشی‌های شیائومی هم از این ویژگی داخلی سود می‌برد.

کاربران برای استفاده از Screen Recorder، می‌توانند به بخش Quick Settings مراجعه کنند. پس از کلیک روی آیکون این ویژگی، امکان ضبط صفحه نمایش فراهم می‌شود. گفتنی است، فایل ویدیوی ضبط شده در اپلیکیشن File Manager ذخیره می‌شود.

امکان Ultra Battery Saver امکان Ultra Battery Saver و نگهداری شارژ باتری

امکان Ultra Battery Saver

بیشتر گوشی‌های موبایل دارای ویژگی Battery Saver هستند. این ویژگی کمک می‌کنه که مصرف باتری تا حد معقولی کاهش پیدا کند. بنابراین، در مواقع ضروری یا زمانی که شارژ باتری موبایل پایین است، بسیار کاربردی است.

اما شیائومی این ویژگی را یک سطح ارتقا داده است و امکان Ultra Batter Saver را در رابط کاربری MIUI 12 قرار داده است. این قابلیت کمک می‌کند گوشی موبایل حداکثر تا پنج ساعت شارژ باتری بیشتری نگهدارد. در واقع گوشی برخی از اپلیکیشن‌ها و انیمیشن‌ها را در مدت کوتاهی غیرفعال می‌کند تا کاربر بتواند از گوشی خود استفاده کند.

رابط کاربری MIUI 12 قابلیت Floating Windows و پنجره‌ها در صفحه هوم

قابلیت Floating Windows

یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌های نسخه دوازدهم MIUI، قابلیت Floating Windows است. این قابلیت به لطف صفحه‌نمایش بزرگ گوشی‌های شیائومی اجازه می‌دهد اندازه اپلیکیشن‌های صفحه هوم موبایل را تنظیم کنید.

در واقع با روشن کردن قابلیت Floating Windows، کاربر می‌تواند اپلیکیشن‌ها را به صورت یک پنجره در صفحه هوم بگذارد و در همان صفحه از آنها استفاده کند. جالب است بدانید، امکان تنظیم اندازه پنجره‌ها هم وجود دارد که کاربر می‌تواند بر اساس نیاز خود، سایز پنجره‌ها را تنظیم کند.

این قابلیت در بخش Control Center قرار دارد. با کلیک روی گزینه Floating Windows، می‌توانید اپلیکیشن‌ها را به صورت پنجره در گوشی خود مشاهده کنید.

حالت Pocket Mode حالت Pocket Mode و جلوگیری از دردسرهای تصادفی

حالت Pocket Mode

برای بسیاری از کاربران پیش آمده است که گوشی در جیب است و به صورت تصادفی با کسی تماس گرفته شده است. یا اینکه قفل گوشی باز شده و پیام نامربوطی به یکی از دوستان خود می‌فرستد. این اتفاق باعث شده مشکلاتی برای کاربران به وجود بیاید.

حالا شیائومی به این موضوع توجه کرده و حالت Pocket Mode را به MIUI 12 اضافه کرده است. زمانی که این حالت را فعال کنید، صفحه لمسی گوشی در جیب غیرفعال می‌شود و از اتفاقات تصادفی جلوگیری می‌کند. این قابلیت به خاطر سنسورهای داخل موبایل است که محیط بسته و تاریک داخل جیب را تشخیص می‌دهد.

برای فعال کردن حالت Pocket Mode، باید به بخش Settings بروید و قسمت Lock Screen را انتخاب کنید. سپس گزینه Pocket Mode را فعال کنید.

نظر شما درباره رابط کاربری MIUI چیست؟ آیا تا به حال از این ویژگی‌ها استفاده کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

همچنین در کلیک بخوانید: ترفندهای تنظیمات گوشی شیائومی

ارسال نظر