راهنمای مقدماتی کار با مک بوک | معرفی ویژگی‌ها و قابلیت‌های مهم

در آموزش کار با مک بوک ، مک بوک ایر، مک بوک پرو و مک همراه ما باشید تا ویژگی ها و قابلیت های این محصولات را بهتر بشناسید.

راهنمای مقدماتی کار با مک بوک | معرفی ویژگی‌ها و قابلیت‌های مهم

راهنمای مقدماتی کار با مک بوک

اگر مک بوک خود را به تازگی خریده‌اید، احتمالا هنوز از تمام قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن آشنا نیستید؛ به ویژه اگر تا کنون تنها از دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز استفاده کرده‌اید. در ادامه به معرفی 20 قابلیت و نکته مهم می‌پردازیم که می‌توانند کار با مک بوک را برای شما ساده‌تر کنند.

تاچ آی دی و سیستم اپل پی

قابلیت پشتیبانی از تاچ آی دی (Touch ID) اخیرا به مک بوک پرو جدید اضافه شده است. بدین ترتیب کاربران می‌توانند تنها با لمس یک کلید، وارد اکانت خود شده و خریدهای خود را از طریق نسخه وب اپل پی (Apple Pay) به صورت آنلاین انجام دهند.

باز کردن قفل خودکار

این ویژگی به شما اجازه می‌دهد قفل سیستم خود را به وسیله اپل واچ و تنها در عرض چند ثانیه باز کنید. بنابراین با خیال راحت یک گذرواژه 14 رقمی پیچیده را برای مک بوک انتخاب کنید که حتی قوی‌ترین اَبَرکامپیوترهای دنیا نیز قادر به حدس آن نباشند.

تاچ بار

کار با مک بوک

به یکی دیگر از ویژگی‌های هیجان‌انگیز و کاربردی مک بوک پرو جدید می‌رسیم. تاچ بار در واقع یک پنل اولد نازک است که بالای صفحه کلید قرار گرفته و مصارف مختلفی دارد. افراد می‌توانند اپلیکیشن های دلخواه خود را به این نوار اضافه کرده تا سریع‌تر به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

داک

تمام برنامه‌ها، فایل‌ها و فولدرهایی که شما به وفور از آن‌ها استفاده می‌کنید، یا فعلا در حال استفاده از آن‌ها هستید در قسمت داک ذخیره می‌شوند. بدین ترتیب برای دسترسی به آن‌ها دیگر لازم نیست به قسمت‌های مختلف سیستم بروید. کافی است روی فایل مورد نظر در قسمت داک کلیک کنید تا باز شود.

نوار منو

نوار منو جزو آن دسته از مواردی است که حتما هنگام کار با مک بوک به آن نیاز پیدا خواهید کرد. این نوار بالای صفحه قرار گرفته و دربردارنده تنظیمات سیستم، میانبرهای وضعیت دستگاه، اسپات لایت، سیری و غیره است.

فایندر

فایندر در واقع واسطه‌ای است که به کمک آن می‌توانید برنامه‌های مختلف را به اجرا درآورده و فایل های خود را مدیریت کنید. مهم‌ترین ویژگی فایندر، دسترسی مستقیم به برنامه‌های ابری است که شما را از رفتن به دراپ باکس و آیکلود درایو بی‌نیاز می‌کند.

تصاویر پس‌زمینه و اسکرین سیور

شما می‌توانید با انتخاب تصویر پس‌زمینه و اسکرین سیور دلخواه، جذابیت صفحه نمایش را بیشتر کرده و آن را مطابق با سلیقه خود تغییر دهید.

فروشگاه اپ استور

شما می‌توانید کلیه برنامه‌ها و آپدیت‌های ارائه شده برای مک بوک را از فروشگاه اپ استور خریداری کنید. البته برای این کار باید اپل آی دی داشته باشید.

کلیک راست

ترک پد مک بوک بر خلاف سایر لپ‌تاپ‌های موجود در بازار، بخش خاصی برای کلیک راست ندارد. با این حال کاربر می‌تواند با تغییر تنظیمات مربوطه، از کاربردهای کلیک راست نیز بهره‌مند شود.

ترک پد و مجیک موس

ترک پد و ماوس جادویی مک بوک دارای قابلیت‌هایی هستند که شاید آن‌ها را در محصولات دیگر پیدا نکنید. یکی از این ویژگی ها عملکردهای حرکتی است که باعث بزرگنمایی و پیمایش صفحه می‌شود.

همچنین بخوانید: تفاوت کروم بوک و لپ تاپ | کدام برای خرید مناسب‌‌تر است؟

حال فول اسکرین

هنگام کار با مک بوک ، از حالت فول اسکرین یا صفحه نمایش کامل استفاده کنید تا تمرکز بیشتری روی کار داشته باشید. همچنین می‌توانید نمایشگر را به دو قسمت تقسیم کرده و امور مختلفی را روی آن انجام دهید.

گرفتن اسکرین شات

کاربران مدل‌های مختلف مک بوک می‌توانند با استفاده از کلید میانبر اسکرین شات، از صفحه مورد نظر عکس گرفته و آن را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارند.

اسپات لایت

اسپات لایت یکی از ابزارهای کاربردی برای جستجوی فایل‌ها، فولدرها، برنامه‌ها، ایمیل و حتی وب است.

دستیار صوتی سیری

کاربران مک بوک می‌توانند مانند آیفون و آیپد، به دستیار صوتی سیری دسترسی داشته باشند. جالب آنکه نسخه مک سیری قادر است تا اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد.

لانچ پد

لانچ پد مک بوک مانند صفحه هوم آیفون و آیپد است؛ بدان معنا که کاربر می‌تواند تمام برنامه‌ها و بازی‌های موجود روی سیستم را از این قسمت تماشا کرده و آن‌ها را در دسته‌بندی‌ها و پوشه‌های مشخصی قرار دهد.

مرورگر سافاری

سافاری جزو موارد مهمی است که هنگام کار با مک بوک به وفور از آن استفاده خواهید کرد. این مرورگر به طور پیش‌فرض روی سیستم نصب شده و فرایند جستجو در وب را برای شما ساده‌تر می‌کند.

اپلیکیشن Mail

شما می‌توانید با وارد کردن مشخصات ایمیل خود در اپلیکیشن Mail، ایمیل‌های جدید را روی مک بوک دریافت کرده و فیلترهای مختلفی را روی پیام‌های خوانده نشده، پیام‌های حاوی فایل ضمیمه، پیام‌های ارسال شده از سوی مخاطبین خاص و غیره، اعمال کنید.

اپلیکیشن Messages

کار با مک بوک

این اپلیکیشن درست مانند اپلیکیشن موجود روی آیفون و آیپد عمل می‌کند. حتی می‌توان با انجام یک سری تغییرات، ترتیبی را فراهم آورد تا کاربران محصولات اندرویدی نیز قادر به ارسال پیام روی مک بوک باشند.

آی کلود

شما پس از ساخت اپل آی دی، 5 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی آی کلود را به صورت رایگان دریافت خواهید کرد. از این فضا می‌توانید برای گرفتن نسخه پشتیبان از آیفون، همگام‌سازی برنامه‌ها، بهینه‌سازی فضای ذخیره‌سازی و ذخیره آهنگ‌ها، تصاویر و غیره استفاده کنید. اما اگر به فضای ابری بیشتری نیاز دارید، می‌توانید با پرداخت ماهانه 0.99 دلار ظرفیت آن را بالا ببرید.

رفع مشکلات مک

اگر هنگام کار با مک بوک به مشکل برخوردید، می‌توانید با مراجعه به فروم iMore سوال خود را مطرح کنید تا سایر کاربران شما را راهنمایی کنند.

ارسال نظر