راهنمای ایجاد، به اشتراک‌گذاری و مشاهده ویدیوها در Reels اینستاگرام

رسانه کلیک - قابلیت Reels اینستاگرام یکی از جدیدترین قابلیت‌های شبکه اجتماعی اینستاگرام است به منظور جلب نظر کاربران تیک‌تاک و کسب محبوبیت این شبکه اجتماعی ارائه شده است.

راهنمای ایجاد، به اشتراک‌گذاری و مشاهده ویدیوها در Reels اینستاگرام

شاید برای بسیاری هنوز مشخص نیست که تفاوت استوری‌ها در اینستاگرام و ویدیوهای به اشتراک گذاشته شده در Reels دقیقاً در چیست؟ در تعریف Reels آمده است که ویدیوهای به اشتراک گذاشته شده بیشتر برای نمایش خلاقیت کاربران در ساخت ویدیو و ابزاری برای سرگرمی ایجاد می‌شوند این در حالی است که در استوری اینستاگرام ویدیوها وسیله‌ای است که کاربران از آن برای نمایش زندگی روزمره خود استفاده می‌کنند.

اگرچه قابلیت Reels در اینستاگرام شبیه به پلتفرم تیک‌تاک است اما به نظر می‌رسد تعداد مخاطبان Reels بیشتر از مخاطبان تیک‌تاک است و از طرفی هدف اصلی تیک‌تاک ایجاد ویدیوهای کوتاه بوده است.

ضبط و ساخت ویدیو در قابلیت Reels اینستاگرام

برای کار با این قابلیت اپلیکیشن اینستاگرام را گوشی خود بازکنید. روی آیکون دوربین که در گوشه سمت چپ بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید. به این ترتیب وارد بخش استوری‌های اینستاگرام می‌شوید.

 ویدیوها در Reels در پایین صفحه یک گزینه‌ای با نام Reels قرار دارد. انگشت خود را روی این گزینه قرار داده و آن را به سمت بالا بکشید.

 ویدیوها در Reels در این حالت 4 آیکون در سمت چپ صفحه نمایش برای شما مایش داده می‌شود. این آیکون‌ها مربوط به ابزاری هستند که شما در حین ایجاد ویدیو می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

آیکون Music: برای قرار دادن موزیک روی ویدیو و انتخاب آن

آیکون Playback: برای ایجاد افکت‌های تغییر سرعت نمایش ویدیو

آیکون effects: برای استفاده از قابلیت‌های واقعیت افزوده اینستاگرام و استفاده از فیلترهای آن

آیکون Timer: برای تنظیم مدت‌زمان ویدیو. در این حالت نیازی به زدن دکمه توقف ضبط نیست.

 ویدیوها در Reels البته در این صفحه آیکون‌های دیگری نیز وجود دارد مثل آیکون مربوط به روشن یا خاموش کردن چراغ فلاش دستگاه، آیکون حرکت بین دوربین‌های پشت و جلو گوشی و یا آیکون مربوط به ورود به بخش تنظیمات استوری.

 ویدیوها در Reels اگر بخواهید از ویدیوهایی که قبلاً ضبط کرده‌اید در Reels استفاده کنید می‌توانید با کلیک کردن روی دکمه + که در گوشه سمت چپ پایین صفحه قرار دارد این کار را انجام دهید.

 ویدیوها در Reels بعد از کلیک کردن روی این آیکون ویدیوی موردنظر خود را از گالری انتخاب کنید.

 ویدیوها در Reels می‌توانید بخشی از ویدیو را با استفاده از درگ کردن نقطه پایانی Time Line حذف کنید. بعد از انجام ویرایش‌های موردنظر خود روی ویدیو می‌توانید با استفاده از گزینه Upload ویدیو خود را بارگذاری کنید.

 ویدیوها در Reels برای ضبط ویدیوی جدید روی آیکون دوربین کلیک کنید. یک نوار صورتی رنگ بالای صفحه نمایش داده می‌شود. این نوار نشان‌دهنده زمان ویدیوی در حال ضبط است. کل زمان ویدیو 15 ثانیه است.

 ویدیوها در Reels برای متوقف کردن ویدیو قبل از اتمام زمان 15 ثانیه روی آیکون دوربین دوباره کلیک کنید.

 ویدیوها در Reels می‌توانید از آیکون تایمر نیز برای تنظیم زمان ویدیو استفاده کنید.

 ویدیوها در Reels اگر ویدیویی را که ضبط می‌کنید قبل از اتمام 15 ثانیه متوقف کنید می‌توانید ویدیوی بعدی را که ضبط می‌کنید به آن اضافه کنید. این کار را می‌توانید با استفاده از آیکون Align که در کنار صفحه بعد از متوقف شدن ضبط ویدیو نمایش داده می‌شود انجام دهید.

 ویدیوها در Reels ویدیوهای کمتر از 15 ثانیه در کنار آیکون دوربین به صورت یک آیکون ریز نمایش داده می‌شوند. می‌توانید روی آیکون مربوط به آن کلیک کرده و ویدیو را ادامه دهید یا آن را پاک کنید.

 ویدیوها در Reels برای ثبت ویدیوی جدید دوباره روی آیکون دوربین کلیک کنید. هیچ محدودیتی در تعداد ویدیویی که در هر بار می‌توانید در قابلیت Reels ضبط کنید برای شما وجود ندارد.

 ویدیوها در Reels ویرایش و به اشتراک‌گذاری ویدیوهای Reels اینستاگرام

وقتی ویدیوی موردنظر خود را ضبط کردید در بالای صفحه ابزارهایی برای ویرایش و به اشتراک‌گذاری ویدیو در Reels ظاهر می‌شوند. این ابزارها عبارت‌اند از :

Download: برای ذخیره ویدیوهای Reels در گوشی

Stickers: استفاده از استیکرها، اموجی‌ها و فایل‌های GIF روی ویدیو

Draw: ترسیم خطوط روی ویدیو با استفاده از ابزارهایی مثل Pen با رنگ‌های مختلف و جذاب

Text: ایجاد متن روی ویدیو

 ویدیوها در Reels در این قسمت امکان تنظیم مدت‌زمان ویدیو نیز برای شما وجود دارد. برای این کار باید از دستگیره‌های انتهایی Time Line که روی صفحه نمایش داده می‌شود استفاده کنید.

 ویدیوها در Reels بعد از پایان کار ویرایش ویدیوها، روی آیکون فلش که به شکل > است کلیک کنید. این آیکون در پایین صفحه سمت راست قرار دارد.

 ویدیوها در Reels برای به اشتراک‌گذاری ویدیوها در Reels اینستاگرام، دو برگه وجود دارد. یکی Reels و دیگری Stories.

 ویدیوها در Reels اگر از برگه Reels برای به اشتراک‌گذاری ویدیوها استفاده کنید ویدیوها در پروفایل شما مثل پست‌های معمولی اینستاگرام نمایش داده می‌شود. برای این کار ابتدا روی گزینه Preview کلیک کنید تا کاور ویدیو را تنظیم کنید.

 ویدیوها در Reels برای تنظیم کاور ویدیو انگشت خود را روی یکی از صحنه‌های ویدیو قرار داده و آن را انتخاب کنید. می‌توانید از تصاویر موجود در گالری نیز برای کاور ویدیو استفاده کنید. برای این کار گزینه Add From Gallay را انتخاب کنید.

 ویدیوها در Reels بعد از پایان کار روی گزینه Done کلیک کنید.

 ویدیوها در Reels در صفحه باز شده یک کپشن برای ویدیوی خود انتخاب کنید.

 ویدیوها در Reels برای به اشتراک‌گذاری ویدیو در استوری باید از برگه Stories استفاده کنید. این ویدیو در حدود 24 ساعت در قسمت استوری‌های شما می‌ماند. در این قسمت می‌توانید ویدیوهای Reels را به صورت دایرکت برای دوستان خود ارسال کنید.

 ویدیوها در Reels

ارسال نظر