در صورت خراب شدن تاچ گوشی چه کنیم؟

استفاده از صفحه‌های لمسی انجام بسیاری از کارها را برای مردم جهان آسان کرده است. از آنجایی که این پنل‌ها حساسیت بالایی نسبت به دیگر قطعات تلفن‌های هوشمند دارند خراب شدن تاچ گوشی و از کار افتادن آن یکی از مشکلاتی است که هرکدام از ما ممکن است با آن مواجه شویم. 

در صورت خراب شدن تاچ گوشی چه کنیم؟

صفحه‌های لمسی تا به امروز توانسته‌اند انجام کارهای زیادی را آسان‌تر از گذشته کنند. اما در صورت بروز مشکل برای این پنل‌ها تمام آنچه شما از یک گوشی هوشمند انتظار دارید انجام شود بی‌اثر می‌شود. با این حال آیا تعمیر صفحه لمسی از کار افتاده در خانه امکان‌پذیر است؟

حل مشکل خراب شدن تاچ گوشی

در ادامه ما چند راه‌حل خانگی به منظور حل این مشکل را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

۱- ریبوت کردن دستگاه

خراب شدن تاچ گوشی

در نگاه اول شاید انجام این کار برای برخی افراد بسیار ابتدایی به نظر رسد. اما حتی در پرچم‌داران قدرتمند کمپانی‌ها نیز انجام عمل ریستارت هرچند روز یک‌بار توصیه می‌شود.

وقتی شما دستگاه را ریبوت یا ریستارت می‌کنید سیستم گوشی ایرادات جزئی نرم‌افزاری که مانع انجام برخی پردازش‌ها می‌شود را برطرف کرده و دستگاه عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

برای انجام این کار در صورتی که تاچ صفحه از کار افتاده است دکمه پاور را به مدت ۱۵ الی ۲۰ ثانیه نگه دارید تا گوشی ریبوت شود.

۲- پاکسازی صفحه

خراب شدن تاچ گوشی

گاهی مواقع پیش می‌آید که وجود گرد و خاک یا چسبیدن یک آشغال کوچک به نقطه‌ای از صفحه نمایش باعث خراب شدن تاچ گوشی شود.

برای حل این مشکل کافیست گوشی خود را با دستمال مخصوص پاکسازی صفحه‌های لمسی اقدام به تمیز کردن صفحه تلفن خود کنید.

اما اگر مشکل همچنان پابرجا بود شما می‌بایست محافظ صفحه نمایش را از گوشی جدا کرده و مجددا اقدام به تمیز کردن پنل اصلی دستگاه کنید. (گاهی استفاده از گلس‌های ارزان‌قیمت می‌تواند باعث بروز مشکل در صفحه‌های لمسی شود.)

۳- خشک کردن صفحه خیس شده

با توجه به اینکه بسیاری از گوشی‌های بازار با گواهینامه مقاومت در برابر آب عرضه نمی‌شوند، در صورتی که تلفن شما در یک محیط خیس قرار بگیرد، امکان از کار افتادن پنل لمسی آن وجود دارد.

برای حل این مشکل گوشی خود را به مدت ۴۸ ساعت در یک محیط خشک و گرم قرار دهید. اما اگر عجله دارید می‌توانید با قرار دادن دستگاه درون گونی برنج به مدت ۲۴ ساعت تلفن خیس شده خود را خشک کنید.

۴- لمس گوشه‌های صفحه نمایش

گاهی اوقات در صورت افتادن گوشی از دست ممکن از پنل جلویی کمی از فاصله پیدا کرده و عملکرد لمسی دستگاه بطور کامل متوقف شود. برای حل این مشکل ۴ گوشه تلفن خود فشار دهید تا از عدم جدا شدن آنها مطمئن شوید.

۵- خارج کردن سیم‌کارت و دستگاه‌های جانبی

خراب شدن تاچ گوشی

وجود سیم‌کارت گاهی مواقع باعث بروز مشکلات شبکه یا خراب شدن تاچ گوشی می‌شود. برای اطمینان از این مسئله سیم‌کارت را از دستگاه خارج کنید.

بعلاوه در صورت اتصال هرگونه لوازم جانبی همچون کارت مموری یا USB اقدام به خارج کردن آنها کرده و با استفاده از مرحله ۱ اقدام به ریبوت کردن دستگاه کنید.

اگر تمام مراحل بالا را امتحان کردید و مشکل همچنان پابرجا ماند. تنها راه‌حل شما مراجعه به نمایندگی یا مراکز مورد تایید به جهت تعمیرات گوشی‌های هوشمند است تا آنها بتوانند با بازگشایی کامل دستگاه مشکل را حل کنند.

بیشتر بخوانید: علت روشن نشدن گوشی شیائومی چیست؟ + راه حل

ارسال نظر