۷ راه میانبر برای باز کردن تسک منیجر در ویندوز 10

رسانه کلیک - باز کردن تسک منیجر در سیستم‌عامل ویندوز کار پیچیده‌ای نیست، اما برای این کار راه‌های میانبر جالبی نیز وجود دارد. اگر شما طرفدار استفاده از راه‌های جدید هستید و یا تسک منیجر شما به شیوه‌های معمول باز نمی‌شود، به شما توصیه می‌کنیم این راه‌ها را امتحان کنید.

۷ راه میانبر برای باز کردن تسک منیجر در ویندوز 10

تسک منیجر (Task Manager)‌ ابزار بسیار سودمندی در ویندوز به حساب می‌آید که اطلاعاتی درباره برنامه‌ها و فرایندهای اجرا شده بر روی سیستم و میزان مصرف منابع توسط این برنامه ها و فرایندها ارائه می‌دهد. در بسیاری از مواقع از تسک منیجر برای عیب‌یابی سیستم استفاده می‌شود و این امکان را می‌دهد تا برنامه ها را متوقف و یا اجرا کنیم. در ادامه ۷ راه جالب برای باز کردن تسک منیجر در ویندوز را به شما معرفی می‌کنیم.

۱- استفاده از کلیدهای Ctrl+Alt+Delete روی کیبورد

اگر شما از کاربران قدیمی ویندوز باشید احتمالا با این روش برای باز کردن تسک منیجر آشنایی دارید. این روش که تا ویندوز ویستا یکی از راه‌های مستقیم باز کردن تسک منیجر بود، پس از آن تبدیل به روشی غیرمستقیم برای باز کردن تسک منیجر شد و ابتدا شما را وارد بخش محرمانه ویندوز می‌کند و سپس می‌توانید با انتخاب تسک‌منیجر وارد این بخش در دستگاه خود شوید.

۲- استفاده از کلیدهای Ctrl + Shift + Esc روی کیبورد

این روش یکی از آسان‌ترین و سریع‌ترین راه‌کارها برای باز کردن تسک منیجر است. از این روش می‌توانید در مواقعی که در حال کار با ماشین های مجازی هستید هم بهره ببرید.

۳- کلیدهای Windows + X بر روی کیبورد

ویندوز 8 و 10، هردو دارای منوی پیشرفته برای کاربران خود هستند که شما می توانید با فشردن کلیک‌های windows + X و باز شدن این منو، تسک منیجر را از بین فهرست برنامه‌های کاربردی ارائه شده، انتخاب کنید.

۴- کلیک راست کردن بر روی نوار پایینی ویندوز

اگر شما نشانگر موس خود را بر روی نوار پایینی ویندوز ببرید و بر روی اون نوار راست کلیک کنید و با انتخاب تسک منیجر وارد آن شوید.

۵- ‌جست و جوی عبارت "TaskManager" در منوی استارت

فایل قابل اجرای تسک منیجر در ویندوز ''taskmgr.exe'' نام دارد و شما می‌توانید جستجوی این عبارت در منوی استارت می توانید وارد تسک منیجر شوید.

همچنین شما می‌توانید با فشردن دکمه‌های Windows+R پنجره‌ی اجرای فایل‌ها را باز کنید نام فایل اجرایی را در آن جستجو کنید و وارد تسک منیجر شوید.

۶- اجرای فایل Taskmgr.exe در فایل اکسپلورر

یکی دیگر از راه‌های باز کردن تسک منیجر استفاده از فایل اجرایی آن در فایل اکسپلورر است. نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که این راه طولانی‌ترین راه برای اجرای تسک منیجر است اما برای تکمیل لیست و اشارهه به تمام راه‌های میانبر برای باز کردن تسک منیجر به ان اشاره می کنیم.

فایل اکسپلورر دستگاه خود را باز کنید و آدرس زیر را در آن دنبال کنید.

C:\Windows\System32

سپس به دنبال ''taskmgr.exe'' بگردید و بر روی آن کلیک کنید.

۷- ایجاد یک میانبر برای Task Manager

و اخرین مورد فهرست، ایجاد میانبری آسان و سریع برای دسترسی به تسک منیجر است.

برای ساخت میانبر ابتدا به یکی از شیوه های بالا تسک منیجر را باز کنید و زمانی که در حال اجراست، بر روی آیکون تسک منیجر در نوار پایینی دسکتاپ خود راست کلیک کنید و گزینه‌ی ''Pin to Taskbar'' را انتخاب کنید و زین پس شما می توانید تنها با کلیک بر روی آیکون تسک منیجر آن را اجرا کنید.

اما شما همچنین می توانید با کلیک راست کردن بر روی صفحه‌ی دسکتاپ خود گزینه‌ی Shortcut را از فهرست New انتخاب کنید. پس از اینکه روی Shortcut کلیک کردید مسیر زیر را وارد کنید و بعد روی Next بزنید :

C:\Windows\System32\Taskmgr.exe

برای میانبر خود نامی انتخاب کنید و دکمه Finish را بزنید.

ارسال نظر