آموزش گام به گام رسم نمودار گانت در پاورپوینت

رسانه کلیک - نمودار گانت یکی از نمودارهای مهم به ویژه در زمینه مدیریت پروژه به شمار می آید. در این مطلب نحوه ایجاد گانت چارت (Gantt Chart) را در پاورپوینت را به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش گام به گام رسم نمودار گانت در پاورپوینت

گانت چارت در واقع یک نمودار میله ای بوده که زمانبندی پروژه را نشان می دهد و از اهمیت ویژه ای در رشته مدیریت برخوردار است. در این مطلب نحوه رسم نمودار گانت در پاورپوینت را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد.

ابتدا نرم افزار پاورپوینت را اجرا کنید و به تب New بروید.

گانت چارت در پاورپوینت

حال عبارت Gantt Chart را در قسمت جستجو تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید.

پنج الگوی مختلف برای گانت چارت برای شما به نمایش در می آیند. روی الگوی مورد نظر خود کلیک کنید. ما در ادامه از نمودار گانت دو ساله آبی استفاده خواهیم کرد.

گانت چارت در پاورپوینت

حال پیش نمایشی از الگوی انتخابی ظاهر می شود. گزینه Create را انتخاب کنید.

اکنون می توانید نمودار گانت را متناسب با داده های خود تنظیم کنید. همانطور که می دانید این نمودار معمولا در اسلاید اول ظاهر می شود.

اولین کاری که باید انجام دهید، ویرایش محتوای پیش فرض، یعنی دستکاری سال ها و وظایف است. برای این کار، روی کادر متنی کلیک کرده و محتوای خود را وارد نمایید.

آیکون های شش ضلعی که در تصویر زیر مشاهده می کنید، در واقع آغاز و پایان پروژه را نشان می دهند. روی تاریخ ها کلیک کرده و تاریخ واقعی پروژه خود را وارد کنید.

پس از ویرایش محتوا، نوبت به آن می رسد تا بازه زمانی مربوط به هر وظیفه را نیز مشخص کنید. روی نشانگرها کلیک کرده و آن را تا حد نیاز به سمت راست یا چپ بکشید.

برای تغییر رنک آیتم ها نیز کافی است روی آن ها کلیک کرده و گزینه Shape Fill را از تب Format انتخاب کنید. طیف رنگ های متنوع برای شما به نمایش در می آیند.

گانت چارت در پاورپوینت

برای تغییر سایر ویژگی های شکل نمودار گانت در پاورپوینت نیز می توانید از دو گزینه Shape Outline و Shape effect استفاده کنید.

گانت چارت در پاورپوینت

توصیه می شود هنگام ترسیم نمودار گانت از وارد کردن اطلاعات غیر ضروری پرهیز کنید تا موجب حواس پرتی نشود.

ارسال نظر