7 روش کاربردی برای رفع عدم اتصال دستگاه اندرویدی به کامپیوتر (بخش دوم)

رسانه کلیک - اگر با مشکل عدم اتصال دستگاه اندرویدی به کامپیوتر یا لپ‌تاپ با هر سیستم‌عاملی از جمله ویندوز یا مک روبه‌رو هستید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. 

7 روش کاربردی برای رفع عدم اتصال دستگاه اندرویدی به کامپیوتر (بخش دوم)

در مطلب قبل سه روش از 7 روش کاربردی نحوه رفع اشکال در اتصال دستگاه اندرویدی به کامپیوتر را معرفی و بررسی کردیم. در این مطلب 4 روش کاربردی دیگر را بررسی و معرفی می‌کنیم.

۱- استفاده از پورت و کابل USB متفاوت

اگر هیچ کدام از روش‌هایی که در مطلب قبلی در خصوص رفع اشکال عدم اتصال دستگاه اندرویدی به کامپیوتر به شما کمک نکرد، ممکن است پورت یا کابل USB شما دچار مشکل شده باشد و به همین دلیل کامپیوتر شما در شناسایی دستگاه اندرویدی دچار مشکل شده باشد.

خوشبختانه در بیشتر کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها چند پورت USB تعبیه شده است. از پورت‌های دیگر برای اتصال دستگاه اندرویدی به کامپیوتر استفاده کید. کابل USB خود را نیز عوض کنید.

۲- به روز رسانی سیستم عامل کامپیوتر

در سیستم‌عامل ویندوز اتصال دستگاه اندرویدی به لپ‌تاپ بدون توجه به نسخه سیستم‌عامل به راحتی انجام می‌شود. اما در نسخه‌های قدیمی سیستم‌عامل مک، کاربران برای اتصال دستگاه اندرویدی به لپ‌تاپ با اشکال مواجه می‌شوند. به همین دلیل باید قبل از اتصال دستگاه اندرویدی به لپ‌تاپ حتماً سستم عامل خود را به روز رسانی کنید.

رفع عدم اتصال دستگاه اندرویدی به کامپیوتر برای به روز رسانی سیستم‌عامل مک ابتدا روی لوگوی اپل کلیک کنید و از منوی باز شده گزینه About this mac را انتخاب کنید.

از پنجره باز شده روی گزینه Software Update کلیک کنید.

اگر به روز رسانی جدیدی برای سیستم‌عامل شما در دسترس باشد آن را دانلود و نصب کنید. بعد از نصب به روز رسانی دوباره دستگاه اندرویدی خود را به لپ‌تاپ وصل کنید.

۳- حذف سایر ابزارهای اتصال دستگاه اندرویدی به لپ‌تاپ

گاهی اوقات شرکت‌های تولیدکننده دستگاه اندرویدی پروتکل‌های خاص خود را برای اتصال دستگاه اندرویدی به کامپیوتر دارند. مثلاً سامسونگ از پروتکل SideSync برای اتصال دستگاه اندرویدی به لپ‌تاپ استفاده می‌کند.

اگر روی سیستم شما هر کدام از این ابزارها نصب هستند قبل از اتصال دستگاه اندرویدی به لپ‌تاپ آن‌ها را حذف کنید. بعد از حذف این ابزارها دوباره دستگاه اندرویدی خود را به کامپیوتر متصل کنید.

۴- استفاده از ابزار Windows Device Troubleshooter

در سیستم‌عامل ویندوز 10 ابزاری برای رفع ایرادات ویندوز وجود دارد. یکی از این ابزارهای رفع ایراد در ویندوز برای برطرف کردن اشکال در اتصال دستگاه اندرویدی به کامپیوتر استفاده می‌شود.

برای استفاده از این ابزار ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+X را فشار داده و سپس گزینه Windows PowerShell یا command Prompt را انتخاب کنید.

دستورmsdt.exe-id DeviceDiagnostic را وارد کنید.

با وارد کردن این دستور پنجره مربوط به رفع خرابی Hardware and Device باز می‌شود. روی گزینه Next کلیک کنید تا عیب‌یابی دستگاه به راحتی شروع شود. وقتی نرم‌افزار کار خود را انجام داد روش‌های رفع مشکل برای شما نما‌یش داده می‌شود که می‌توانید از آن‌ها برای رفع ایراد اتصال دستگاه به کامپیوتر خود استفاده کنید.

در نسخه‌های قدیمی سیستم‌عامل ویندوز 10 از مسیری که در ادامه توضیح داده می‌شود اپلیکیشن رفع ایراد اتصال دستگاه اندرویدی به لپ‌تاپ را اجرا کنید.

ابتدا وارد Setting دستگاه شده و سپس روی گزینه Update &security کلیک کنید و سپس گزینه Troubleshoot را از منوی کناری انتخاب کنید.

از لیست باز شده گزینه Hardware and Devices را انتخاب کنید.

ارسال نظر