رفع مشکلات شارژ نشدن لپ‌تاپ (قسمت اول)

رسانه کلیک - خوشبختانه اکثر اوقات رفع مشکلات مربوط به شارژ نشدن لپ‌تاپ بسیار ساده است و در این مطلب قصد داریم راه‌حل‌های آن را آموزش دهیم.

رفع مشکلات شارژ نشدن لپ‌تاپ (قسمت اول)

اگر شارژ باتری لپ‌تاپ شما تمام شده باشد و آن را به برق بزنید اما شارژ نشود، مسلماً دیگر قادر به استفاده کردن از آن نیستید. گاهی اوقات ممکن است با اینکه لپ‌تاپ را به شارژر وصل می‌کنید اما شارژ نشود.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بخواهید باتری لپ‌تاپتان را شارژ کنید اما بعد از اتصال آن به شارژر، باتری لپ‌تاپ شارژ نشود. این حالت ممکن است بنا به دلایل زیادی رخ داده باشد اما خوشبختانه این مشکل قابل برطرف کردن است. در این مطلب و مطلب بعدی قصد داریم تا 8 روش برای رفع مشکل شارژ نشدن لپ‌تاپ را با هم بررسی کنیم.

مشکل شارژ نشدن لپ‌تاپ شما ساخت هر برندی که باشد، از Dell و Lenovo گرفته تا HP و برندهای دیگر، قطعاً از طریق یکی از روش‌هایی که در ادامه توضیح خواهیم داد، برطرف خواهد شد.

روش اول: بررسی اتصالات فیزیکی کابل شارژر

قبل از اینکه بخواهید سراغ روش‌های دیگر برای حل مشکل شارژ نشدن لپ‌تاپتان بروید، بهتر است اول از سالم بودن اتصالات فیزیکی در کابل شارژر لپ‌تاپتان مطمئن شوید. اول اتصال لپ‌تاپ به شارژر را بررسی کنید و سپس دوباره اتصالات روی خود کابل شارژر را چک کنید و ممکن است در کابل شارژر مشکلی وجود داشته باشد. علاوه بر این اتصال کابل به پریز برق را هم چک کنید. گاهی اوقات مشکل از آداپتور برق شارژر است که باعث می‌شود شما نتوانید لپ‌تاپ خود را شارژ کنید.

رفع مشکلات شارژ نشدن لپ‌‌تاپ روش دوم: درآوردن باتری و اتصال لپ‌تاپ به شارژر

اگر همه اتصالات کابل شارژر درست بود و مشکلی در رابطه با آن وجود نداشت، کاری که باید انجام دهید این است که اگر باتری لپ‌تاپتان از آن جدا می‌شود، باتری را از لپ‌تاپ در بیاورید. البته قبل از درآوردن باتری، لپ‌تاپ را خاموش کنید. دکمه Power لپ‌تاپ را برای چند ثانیه پایین نگه دارید تا همه شارژی سیستم تمام شود. بعد از انجام این کار، آن را با استفاده از شارژر به برق بزنید.

رفع مشکلات شارژ نشدن لپ‌‌تاپ اگر لپ‌تاپ کار کرد و مشکلی برای روشن کردن آن نداشتید، یعنی باتری لپ‌تاپ شما دچار مشکل شده است و باید آن را یا تعمیر کنید و یا اینکه از باتری جدیدی برای لپ‌تاپ خود استفاده کنید. اگر باتری لپ‌تاپ شما قابلیت جدا شدن را ندارد، باید پیچ‌های آن را باز کنید سپس باتری را از لپ‌تاپ جدا کنید. البته اگر هنوز از تاریخ وارانتی سیستم شما باقی مانده است، بهتر است خودتان این کار را انجام ندهید و اجازه بدهید تا کارشناسان نمایندگی یا مرکز خدمات شرکتی که لپ‌تاپ شما را تولید کرده‌اند این کار را انجام دهند.

روش سوم: مطمئن شدن از اینکه از شارژر درستی استفاده می‌کنید

گاهی اوقات شارژ نشدن لپ‌تاپ به این دلیل است که شارژر شما مناسب لپ‌تاپتان نیست. بسیاری از لپ‌تاپ‌ها فقط یک ورودی برای قرار دادن کابل شارژر دارند اما لپ‌تاپ‌های جدید را می‌توانید با استفاده از کابل USB-C شارژ کنید. در این حالت اگر لپ‌تاپتان را با این کابل‌ها شارژ می‌کنید حتماً مطمئن شوید که کابلی که استفاده کید برای لپ‌تاپ شما مناسب است.

رفع مشکلات شارژ نشدن لپ‌‌تاپ همیشه از کابل‌های اصلی برای شارژ لپ‌تاپ خود استفاده کنید چون شارژ کردن لپ‌تاپ با کابل‌های تقلبی و غیر اصلی باعث خراب شدن لپ‌تاپ شما می‌شود.

در قسمت بعدی این مطلب، ادامه راه‌های رفع این مشکل را بررسی خواهیم کرد.

ارسال نظر