رفع مشکل بلاک لایک اینستاگرام

اینستاگرام یک‌سری محدودیت‌ها روی حساب‌های کاربری با هدف مقابله‌ با ربات‌های آنلاین، اعمال می‌کند. یکی از محدودیت‌هایی که ممکن است به آن برخورده باشید، بلاک لایک است. در این حالت اینستاگرام از طریق پیامی به شما اطلاع می‌دهد که اجازه‌ی لایک کردن ندارید. اینستاگرام کاربرانی را که از امکان لایک در این پلتفرم «سوءاستفاده» کنند، محدود می‌کند.

رفع مشکل بلاک لایک اینستاگرام

اینستاگرام یک‌سری محدودیت‌ها روی حساب‌های کاربری با هدف مقابله‌ با ربات‌های آنلاین، اعمال می‌کند. یکی از محدودیت‌هایی که ممکن است به آن برخورده باشید، بلاک لایک است. در این حالت اینستاگرام از طریق پیامی به شما اطلاع می‌دهد که اجازه‌ی لایک کردن ندارید. اینستاگرام کاربرانی را که از امکان لایک در این پلتفرم «سوءاستفاده» کنند، محدود می‌کند.

برای فهمیدن نحوه‌ی رفع بلاک لایک اینستاگرام در ابتدا باید علت بلاک شدن را بفهمیم. به‌طور کلی اگر در بازه‌ی زمانی کوتاه تعداد زیادی پست لایک کنید، اینستاگرام امکان لایک را به‌طور موقتی از حساب شما می‌گیرد. در حال حاضر بلاک لایک اینستاگرام یکی از معضلات گسترده در این پلتفرم است و روزانه کاربران زیادی را درگیر می‌کند.

دلیل بلاک لایک اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام به‌عنوان یکی از پراستفاده‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا، روزانه از کاربران زیادی میزبانی می‌کند. شماری از کاربران با جعل کردن تعداد لایک و کامنت در تلاشند توجهات بیشتری به خود جلب کنند. اینستاگرام از این موضوع آگاهی دارد و با روش‌هایی به‌خصوص تلاش می‌کند جلوی فعالیت ربات‌هایی را که با همین هدف طراحی شده‌اند بگیرد.

محدودیت در اینستاگرام صرفاً روی لایک اعمال نمی‌شود. اگر بیش از حد کامنت بگذارید، موقتاً امکان کامنت‌گذاشتن را هم از دست می‌دهید. این گفته حتی برای فالو و آنفالو کردن نیز صدق می‌کند. بلاک شدن از سوی اینستاگرام به این دلیل رخ می‌دهد که این شبکه‌ی اجتماعی شما را به‌عنوان حسابی جعلی شناسایی کرده است.

یکی از دلایل احتمالی، جدید بودن حساب کاربری است. اگر حساب جدید ساخته‌اید و به‌طور ناگهانی فعالیت زیادی در آن انجام داده‌اید، به‌احتمال زیاد مشکل بلاک لایک اینستاگرام گریبان‌گیر شما می‌شود. انتشار تعداد زیادی پست در بازه‌ی زمانی کوتاه، لایک کردن تعداد زیادی پست، فالو کردن تعداد زیادی حساب کاربری و گذاشتن کامنت‌های پرتعداد، همگی از عوامل بلاک شدن در اینستاگرام هستند.

خوشبختانه بلاک لایک اینستاگرام دائمی نیست و پس از مدتی نسبتا کوتاه می‌توانید مجدداً کنترل کامل حساب کاربری را در اختیار بگیرید. اینستاگرام با اتکا بر رهنمودهایش ممکن است برخی از حساب‌ها را به‌طور کامل حذف کند، با این‌حال بلاک شدن موقتی است.

نوع بلاک شدن در اینستاگرام بستگی به نوع فعالیت شما دارد. گاهی اوقات اینستاگرام تاریخ مشخصی به‌عنوان زمان رفع بلاک اعلام می‌کند، با این‌حال در برخی از پیام‌ها هیچ تاریخی اعلام نمی‌شود.

رفع بلاک لایک اینستاگرام چگونه انجام می‌شود؟

برای رفع بلاک لایک اینستاگرام، باید صبور باشید. به‌طور معمول برداشته شدن محدودیت حساب کاربری پس از حداقل ۴۸ ساعت رخ می‌دهد. اگر بدشانس باشید، ممکن است یک تا دو هفته توانایی لایک کردن پست جدید نداشته باشید. بیشترین زمان بلاک لایک اینستاگرام معمولاً دو هفته است.

اگر اینستاگرام حساب شما را محدود کرد، وحشت‌زده نشوید. بلاک شدن از سوی اینستاگرام اتفاقی معمول است و مشکل بزرگی برای حساب کاربری شما ایجاد نمی‌کند. بسیاری از بلاگرهای بزرگ نیز بارها در اینستاگرام محدود شده‌اند.

هیچ روش سرراستی برای رفع بلاک لایک اینستاگرام وجود ندارد، اما توصیه می‌کنیم همزمان با انتظار نهایتا دو هفته‌ای، یک‌سری اقدامات انجام دهید. نخست آن‌که تمامی فعالیت‌های خودتان را برای مدتی متوقف کنید. پس از برداشته شدن محدودیت حساب، سعی کنید فعالیت کمی داشته باشید تا اینستاگرام مجدداً شما را محدود نکند.

تا هفت روز پس از برداشته شدن بلاک لایک اینستاگرام، سیستم‌های امنیتی این شبکه‌ی اجتماعی فعالیت‌های شما را رصد می‌کنند. در این هفت روز هرگونه فعالیت غیرمعمول ممکن است به قیمت محدودیت مجدد تمام شود.

منظور این نیست که پس از برداشته شدن محدودیت هیچ فعالیتی نداشته باشید. شما باید به سیستم‌های امنیتی نشان دهید که حساب جعلی نیستید و فردی واقعی مشغول استفاده از حساب است. توصیه می‌کنیم سه روز پس از برداشته شدن محدودیت، روزانه نهایتاً ۱۰ پست را لایک کنید و برای آن‌ها کامنت بگذارید. چند روز این روند را ادامه دهید تا همه‌چیز به حالت عادی برگردد. آپلود کردن پست نیز ایده‌ی خوبی است. این کار نشان می‌دهد شما یکی از کاربران فعال اینستاگرام هستید.

سعی کنید بین فعالیت‌های مختلف‌تان فاصله بیاندازید. در هفته‌ی اول پس از رفع محدودیت، محتاط‌تر باشید. برای مثال اگر پستی را لایک می‌کنید، ۱۰ تا ۱۵ ثانیه منتظر بمانید و سپس پست بعدی را لایک کنید. این گفته برای کامنت گذاشتن و ارسال پست نیز صدق می‌کند.

روش‌های دیگری برای رفع بلاک لایک اینستاگرام مطرح می‌شود، نظیر گذاشتن کامنت انگلیسی، عوض کردن اطلاعات حساب کاربری یا حتی دی‌اکتیو کردن. ما هیچ‌یک از این روش‌ها را توصیه نمی‌کنیم، چون الگوریتم‌های اینستاگرام بسیار هوشمندتر از قبل شده‌اند و حتی با دی‌اکتیو و بازگشت مجدد، باز هم محدودیت حساب پابرجا خواهد بود. بهترین کار برای رفع بلاک لایک اینستاگرام، محدودسازی فعالیت‌ها و منتظر ماندن است.

منبع : زومیت

ارسال نظر