علت روشن نشدن گوشی شیائومی چیست؟ + راه حل

روشن نشدن گوشی شیائومی یکی از مشکلاتی است که اغلب کاربران حداقل یک بار آن را تجربه کرده‌اند. اما علت این امر چیست و چگونه می‌توان آن را برطرف کرد؟

علت روشن نشدن گوشی شیائومی چیست؟ + راه حل

روشن نشدن گوشی شیائومی

همه ما هنگام روشن نشدن گوشی هوشمند خود دچار ترس و نگرانی می‌شویم که البته این امر با توجه به قیمت بالای محصولات در بازار کاملا طبیعی است. سپس به فکر فرو رفته و سعی می‌کنیم منشأ این مشکل را پیدا کنیم: آیا مشکل از باتری است؟ آیا ضربه‌ای به گوشی وارد شده است؟ آیا سیستم عامل هنگ کرده است؟ در ادامه با کلیک همراه باشید تا 8 عامل اصلی برای روشن نشدن گوشی شیائومی را همراه با راه حل به شما معرفی کنیم.

1. تمام شدن شارژ گوشی

گاهی اوقات زمان آن‌قدر زود می‌گذرد که متوجه خالی شدن شارژ دستگاه نمی‌شوید. بنابراین در وهله اول بهتر است گوشی خود را به شارژر متصل کرده و سپس کلید پاور را فشار دهید.

2. گوشی روشن است اما صفحه نمایش چیزی نشان نمی‌دهد

در این حالت کلید پاور را نگه دارید تا گوشی خاموش شود. سپس دوباره آن را روشن کنید. اگر صدای بوت گوشی را شنیدید و یا لرزش آن را حس کردید، بدان معناست که گوشی سالم بوده و مشکل از نمایشگر است. شما می‌توانید با اتصال اسمارت فون به کامپیوتر، داده‌های خود را بازیابی کنید اما نمایشگر را باید به دست تعمیرکار بسپارید.

3. ضربه دیدن یا خیس شدن گوشی

یکی از مهم‌ترین دلایل روشن نشدن گوشی شیائومی ، خیس شدن آن است. هنگامی که گوشی مرطوب را روشن می‌کنید، مدار آن اتصال کوتاه کرده و می‌سوزد. بنابراین بهتر است ابتدا از خشک شدن دستگاه اطمینان حاصل کنید.

همچنین بخوانید: با گوشی افتاده در آب چه کنیم؟

روشن نشدن گوشی شیائومی

اما اگر گوشی شما ضربه دیده و روشن نمی‌شود، احتمالا سخت‌افزار یا نمایشگر آن مشکل پیدا کرده است. در این صورت باید به تعمیرکار مراجعه کنید.

4. وجود باگ‌های زیاد روی گوشی

اگر هنگام اجرای برنامه‌های مختلف، عملکرد گوشی مختل شده و یا دستگاه خود به خود ری استارت می‌شود؛ بدان معناست که باگ‌های بسیاری روی آن وجود دارد. اگر در این حالت گوشی شما دیگر روشن نشود، به احتمال زیاد مشکل از نرم‌افزار است.

برای حل این مشکل باید گوشی را فلش کرده و یا کلا آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. فراموش نکنید که پیش از انجام این کار باید اطلاعات مهم و مورد نیاز خود را به دستگاه دیگری انتقال دهید.

همچنین بخوانید: حل مشکلات گوشی های شیائومی

5. خراب بودن باتری

خراب بودن باتری نیز می‌تواند نقش مؤثری در روشن نشدن گوشی شیائومی داشته باشد. باتری قدیمی و معیوب را با باتری جدید و سالم عوض کنید. این کار در برخی مدل‌ها به راحتی انجام می‌شود. برای مدل‌های دیگر اما باید سراغ تعمیرکار رفت.

6. خراب بودن شارژر و کابل

گاهی اوقات مشکل از قطعات شارژکننده است نه خود دستگاه. بنابراین ابتدا کابل شارژر، آداپتور و پریزهای مختلف را امتحان کنید تا مطمئن شوید کلیه قطعات سالم هستند.

همچنین بخوانید: حل مشکل وای فای گوشی شیائومی | چرا گوشی به وای فای وصل نمی شود؟

7. فقط لوگو روی صفحه ظاهر می‌شود

گاهی اوقات گوشی روشن می‌شود اما صفحه فقط تصویر لوگو را نشان می‌دهد (این حالت در اصطلاح حلقه بوت نام دارد). برای رفع این مشکل باید کش دستگاه را خالی کرده و یا کلا دستگاه را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

روشن نشدن گوشی شیائومی

8. استفاده از کامپیوتر برای روشن کردن گوشی

اگر هیچ یک از روش‌های فوق کارساز نبود، گوشی خود را با استفاده از کامپیوتر روشن کنید. برای این کار:

  • با استفاده از کابل USB گوشی را به کامپیوتر متصل کنید.
  • 15 الی 20 دقیقه صبر کنید تا دستگاه شارژ شود.
  • کابل را از گوشی جدا کرده و پس از 10 ثانیه دوباره آن را متصل کنید.
  • مجددا 30 دقیقه صبر کنید تا دستگاه بیشتر شارژ شود.
  • کلید پاور را 5 ثانیه فشار دهید و سپس گزینه ری استارت را بزنید.
  • اگر گزینه ری استارت روی صفحه ظاهر نشد، 30 ثانیه دیگر کلید پاور را نگه دارید.

شما هنگام روشن نشدن گوشی شیائومی از چه راهکاری استفاده می‌کنید؟ لطفا آن را با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر