روش تشخیص و شناسایی موسیقی با استفاده از آیفون و آیپد

رسانه کلیک - اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که همیشه به دنبال یافتن نام موسیقی‌هایی هستید که می‌شنوید، خبر خوش برای شما این است که قابلیت شناسایی موسیقی با استفاده از آیفون و آیپد در اختیار کاربران قرار داده شده است.

روش تشخیص و شناسایی موسیقی با استفاده از آیفون و آیپد

در گوشی‌های آیفون و آیپد قابلیتی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید بدون نیاز به نصب اپلیکیشنی موسیقی‌هایی را که می‌شنوید شناسایی کنید. اگر به خاطر داشته باشید، اپلیکیشنی به نام shazam وجود داشت که قادر به تشخیص و پیدا کردن موسیقی‌هایی بود که برای آن پخش می‌کردید. اپل این اپلیکیشن را خریداری کرده است و در اختیار کاربران خود قرار داده است. خریداری این اپلیکیشن باعث شده است که قابلیت گوشی‌های آیفون در پیدا کردن موسیقی‌ها افزایش یابد. در این مطلب روش‌هایی را که با استفاده از آن‌ها می‌توانید موسیقی‌هایی را که می‌شنوید پیدا کنید به شما آموزش می‌دهیم.

استفاده از دستیار صوتی Siri برای تشخیص موسیقی‌ها

شما می‌توانید از دستیار صوتی اپل یعنی Siri برای تشخیص موسیقی که در حال پخش شدن است استفاده کنید. برای این کار می‌توانید ابتدا دکمه Power گوشی خود را فشار دهید و از Siri سؤال Whats the song یا Whats playing را بپرسید. به این ترتیب Siri برای شما پیامی مثل Let me listen یا Naming that tune نمایش می‌دهد. مطمئن شوید که گوشی شما می‌تواند به خوبی موسیقی را بشنود. اگر در مکان شلوغی باشی امکان اینکه Siri نتواند به درستی موسیقی در حال پخش را تشخیص دهد، بسیار زیاد است. در مکان‌های شلوغ سعی کنید گوشی خود را نزدیک منبعی که موسیقی از آن در حال پخش شدن است ببرید و یا در صورت امکان صدای محیط را کاهش دهید.

تشخیص و شناسایی موزیک با استفاده از آیفون و آیپد اگر میکروفون گوشی شما بتواند صدا را به خوبی تشخیص دهد، می‌تواند به راحتی موسیقی را شناسایی کند و آن را برای شما جستجو کند.

استفاده دکمه Shazam Control Center

در نسخه 14 سیستم‌عامل iOS و iPadOS قابلیتی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید موسیقی‌هایی را که می‌خواهید شناسایی کنید. این قابلیت به صورت پیش‌فرض فعال نیست و باید آن را به صورت دستی فعال کنید. برای اضافه کردن این دکمه به Control Center در سیستم‌عامل iOS ابتدا اپلیکیشن Setting را باز کنید و سپس روی گزینه Control Center کلیک کنید. روی دکمه + که در سمت چپ صفحه قرار دارد کلیک کنید و دکمه Music Recognition را به Control Center خود اضافه کنید. شما می‌توانید جای این دکمه را با استفاده از درگ و دراپ کردن در Control Center تغییر دهید.

وقتی که این دکمه به Control Center اضافه شد شما می‌توانید آن را روی صفحه Home خود اضافه کنید. برای اینکه بتوانید از این دکمه برای تشخیص موسیقی استفاده کنید روی دکمه که لوگوی Shazam روی آن نمایش داده می‌شود کلیک کنید. موسیقی را پخش کنید.

تشخیص و شناسایی موزیک با استفاده از آیفون و آیپد وقتی روند شناسایی موسیقی تمام شد یک نوتیفیکیشن برای شما نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید با کلیک روی آن موسیقی پیدا شده را گوش کنید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که برای تشخیص موسیقی فقط نیاز دارید موسیقی را برای مدت 10 تا 15 دقیقه پخش کنید. نباید مدت زمان پخش موسیقی از این مقدار باشد.

در صورتی که بخواهید برای تشخیص موسیقی قابلیت‌های بیشتری در اختیار داشته باشید می‌توانید اپلیکیشن Shazam را به صورت مستقیم روی گوشی یا آیپد خود نصب کنید.

ارسال نظر