چگونه در ویندوز 10 فلش یا هارد را بی‌خطر از کامپیوتر جدا کنیم؟

رسانه کلیک - در این مطلب روش جدا کردن بی خطر فلش یا هارد از کامپیوتر را در ویندوز 10 آموزش می‌دهیم تا از پاک شدن اطلاعات خود جلوگیری کنید. 

چگونه در ویندوز 10 فلش یا هارد را بی‌خطر از کامپیوتر جدا کنیم؟

اکثر افراد وقتی کارشان با فلش تمام می‌شود به سادگی فقط آن را از کامپیوتر جدا می‌کنند اما در ویندوز ۱۰ بسته به تنظیمات ویندوز ممکن است نیاز باشد تا برای جلوگیری از پاک شدن اطلاعات ذخیره شده بر روی فلش، قبل از جدا کردن فلش، به ویندوز اطلاع دهید. در این مطلب به چگونگی انجام این فرآیند می‌پردازیم.

در چه صورت جدا کردن فلش بدون اقدام قبلی بی‌خطر است؟

به‌صورت پیش‌فرض، شما معمولا می‌توانید فلش خود را به راحتی از دستگاه ویندوز ۱۰ خود جدا کنید، مگر اینکه چیزی به صورت فعال در حال ذخیره بر روی آن باشد. که بهتر است در این صورت برای جلوگیری از از دست دادن اطلاعات ذخیره شده بر روی فلش از گزینه‌ safely remove استفاده کنید.

اگر شما با استفاده از گزینه ''Better Performance'' ذخیره‌ی حافظه پنهان را فعال کرده باشید، حتما باید قبل از جدا کردن فلش خود از کامپیوتر، "Safely Remove Hardware" را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید بدانید آیا ذخیره حافظه فعال برای فلش‌تان فعال است یا خیر می‌توانید به سادگی منوی ''Start'' را باز کنید و در آن '' Device Manager'' را تایپ کنید و دکمه Enter کیبورد را فشار دهید. در زیر بخش ''Disk Drives'' حافظه خارجی شما قرار دارد و می‌توانید با راست کلیک کردن بر روی ''Properties'' و رفتن به بخش ''Policies'' تنظمیات ثبت شده در ''Removal Policy'' را چک کنید.

اگر گزینه‌ '' Quick Removal'' فعال باشد شما می‌توانید بعد از اینکه کارتان با فلش تمام شد آن را به‌ راحتی فقط از کامپیوتر خود جدا کنید و نگران از بین رفتن اطلاعات خود نباشید. اما اگر گزینه‌ ''Better Performance'' فعال باشد شما حتما قبل از جدا کردن فلش ازکامپیوتر گزینه‌ی ''Safely Remove Hardware'' را بزنید.

جدا کردن بی خطر فلش یا هارد

چگونه می توان فلش یا هارد را بدون خطر از کامپیوتر جدا کرد؟

اگر فلش شما به دستگاه ویندوز ۱۰ متصل است و می خواهید آن را ایمن جدا کنید، باید گزینه‌ ''Safely Remove Hardware'' را بزنید که شبیه علامت فلش است و بر روی notification taskbar در پایین سمت راست صفحه نمایش قرار دارد. اگر موفق به دیدن آن نشدید احتمالا باید بر روی علامت پیکان مانندی که رو به بالاست کلیک کنید و آیکون‌های مخفی را ببینید.

جدا کردن بی خطر فلش یا هارد به محض دیدن علامت ''Safely Remove Hardware'' بر روی ان راست کلیک کنید.

سپس در منوی ایجاد شده با کلیک بر روی گزینه‌ی Eject که در زیر نام فلش مورد نظر شماست به ویندوز اطلاع دهید که شما درصدد جدا کردن فلش خود هستید.

جدا کردن بی خطر فلش یا هارد و اگر همچنان فرآیند ذخیره‌سازی در پس‌زمینه در حال انجام باشد ویندوز اطمینان حاصل می‌کند که تمام اطلاعات قبل از جدا شدن از کامپیوتر تمام شود. و هر زمان که جدا کردن فلش شما بی‌خطر باشد، ویندوز به شما اطلاع می‌دهد که اکنون جدا کردن فلش بی‌خطر است. اکنون شما می‌توانید بدون نگرانی از پریدن اطلاعات خود بر روی فلش آن را جدا کنید.

ارسال نظر