روش غیرفعال کردن پخش خودکار ویدیو و عکس‌های Live در آیفون، آیپد و مک

رسانه کلیک - قابلیت پخش خودکار ویدیو و عکس‌های Live در آیفون، آیپد و مک گاهی‌اوقات مزاحم شما است و باتری دستگاه را زود خالی می‌کند. در این مطلب روش غیرفعال کردن آن را بررسی می‌کنیم. 

روش غیرفعال کردن پخش خودکار ویدیو و عکس‌های Live در آیفون، آیپد و مک

پخش خودکار ویدیوها و عکس‌های Live در آیفون، آیپد و مک ویژگی خوبی برای زمانی است که در حال مرور خاطرات خود هستید؛ اما این قابلیت بیشتر اوقات باعث پرت شدن حواس و مصرف بیش از اندازه باتری دستگاه شما می‌شود. خوشبختانه می‌توان این قابلیت را در دستگاه‌های اپل غیرفعال کرد.

غیرفعال کردن پخش خودکار ویدیو و عکس‌های Live در آیفون و آیپد

در سیستم عامل‌های iOS 13 و iPadOs 13 و بالاتر، زمانی که در گالری خود عکس‌ها و ویدیوها را مرور می‌کنید، ویدیوها و عکس‌های Live به‌صورت خودکار پخش می‌شوند؛ البته پخش ویدیو بدون صدا انجام می‌شود. این ویژگی وقتی به دنیال چیزی در گالری خود هستید، مزاحم شما می‌شود. خوشبختانه غیرفعال کردن این ویژگی به سادگی فشردن یک دکمه است.

تنظیمات آیفون یا آیپد خود را باز کنید و به بخش Photos بروید.

صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید تا بخش Photos Tab را ببینید. دکمه متحرک کنار عبارت «Auto-Play Videos And Live Photos» را لمس کنید تا از رنگ سبز به رنگ خاکستری تبدیل شود و این ویژگی غیرفعال شود.

غیرفعال کردن پخش خودکار ویدیو

غیرفعال کردن پخش خودکار ویدئو و عکس‌های Live در مک

اپلیکیشن Photos در سیستم عامل macOS Catalina و بالاتر این قابلیت پخش خودکار ویدیو و عکس لایو را دارد. غیرفعال کردن این ویژگی در مک نیز به سادگی غیرفعال کردن آن در آيفون است.

اپلیکیشن Photos را باز کنید و روی دکمه Photos در نوار منو بالای صفحه کلیک کنید. سپس در لیست باز شده گزینه Preferences را انتخاب کنید.

در قسمت General، تیک کنار عبارت Autoplay Videos And Live Photos را بردارید تا قابلیت پخش خودکار غیرفعال شود.

غیرفعال کردن پخش خودکار ویدیو

اکنون وقتی اپلیکیشن Photos را در دستگاه‌های اپل خود باز می‌کنید، ویدیوها ثابت هستند و خودتان باید آن‌ها را پخش کنید.

ارسال نظر