روش غیر فعال کردن ذخیره خودکار تصاویر در واتساپ

رسانه کلیک - در این مطلب روش غیرفعال کردن ذخیره خودکار تصاویر در واتساپ را آموزش می‌دهیم تا بتوانید با خیال راحت عکس‌های خود را دانلود کنید و نگران پر شدن حافظه داخلی گوشی خود نباشید. 

روش غیر فعال کردن ذخیره خودکار تصاویر در واتساپ

در اپلیکیشن واتساپ تصاویری که دانلود می‌کنید به صورت خودکار در گالری شما ذخیره می‌شود. این ویژگی خوبی است؛ اما اگر در گروه‌های زیادی عضو باشید، این ویژگی باعث می‌شود که حافظه داخلی گوشیات زود پر شود. در این مطلب روش غیرفعال کردن ذخیره خودکار عکس و فیلم در واتساپ را آموزش می‌دهیم تا بتوانید با خیال راحت عکس‌های خود را دانلود کنید و نگران پر شدن حافظه داخلی گوشی خود نباشید.

غیرفعال کردن ذخیره خودکار عکس و ویدیو در واتساپ نسخه iOS

به صورت پیش فرض تمام تصاویر و ویدیوهایی که در واتساپ دانلود می‌کنید در Camera Roll شما ذخیره می‌شود. برای غیرفعال کردن این ویژگی باید تب Setting که پایین صفحه قرار دارد را باز کنید و وارد بخش Chats شوید.

ذخیره خودکار تصاویر در واتساپ

در این صفحه دکمه شناور کنار عبارت Save to Camera Roll را خاموش کنید.

ذخیره خودکار تصاویر در واتساپ

در این حالت تصاویر و ویدیوها در واتساپ باز هم به صورت خودکار دانلود می‌شوند اما داخل گالری ذخیره نمی‌شوند و در حافظه واتساپ باقی می‌مانند.

اکنون اگر قصد دارید تصویری را در گالری خود ذخیره کنید، باید عکس موردنظر را در واتساپ باز کنید و روی گزینه به اشتراک‌گذاری در گوشه پایین و سمت چپ نمایشگر کلیک کنید.

از منوی باز شده گزینه Save را انتخاب کنید.

ذخیره خودکار تصاویر در واتساپ

غیرفعال کردن ذخیره خودکار تصاویر در واتساپ نسخه اندروید

اپلیکیشن واتساپ خود را باز کنید و روی سه نقطه بالا سمت راست نمایشگر کلیک کنید.

سپس وارد قسمت Setting شوید و روی عبارت Chats کلیک کنید.

در صفحه جدید، دکمه شناور کنار عبارت Media Visibility را خاموش کنید. با این کار دیگر تصاویر دانلود شده در گالری شما ذخیره نمی‌شوند.

ذخیره خودکار تصاویر در واتساپ

ارسال نظر