زمان دقیق خوانده شدن پیام در واتساپ را چگونه ببینیم؟

رسانه کلیک - در این مطلب قصد داریم تا نحوه مشاهده زمان دقیق خوانده شدن پیام ما در پیام‌رسان واتساپ توسط فرد گیرنده پیام را آموزش دهیم.

زمان دقیق خوانده شدن پیام در واتساپ را چگونه ببینیم؟

خوشبختانه واتساپ قابلیتی را در اختیار کاربران خود قرار داده است که با استفاده از آن کاربران قادر به مشاهده زمان دقیق خوانده شدن پیام توسط گیرنده پیام هستند. دسترسی به آن قابلیت بسیار ساده است.

مشاهده زمان دقیق خوانده شدن پیام در واتساپ

برای مشاهده زمان دقیق خوانده شدن پیام در پیام‌رسان واتساپ ابتدا اپلیکیشن واتساپ را روی گوشی خود باز کنید. پیام مورد نظر خود را انتخاب کنید.

وقتی پیام را انتخاب می‌کنید چند آیکون جدید روی نوار منو برای شما نمایش داده می‌شود. روی منویی که به شکل دایره و یک علامت تعجب داخل آن است کلیک کنید. از منوی باز شده گزینه Info را انتخاب کنید. صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که در آن زمان گرفته شدن پیام و خواندن آن مشخص شده است. زمان گرفته شدن پیام یا همان Delivered زمانی است که پیام شما به فرد مورد نظر رسیده است. زمان خوانده یا Read همان زمانی است که گیرنده پیام شما را باز کرده و آن را مشاهده کرده است.

این کار را می‌توانید برای پیام‌هایی که به صورت جداگانه برای مخاطبانتان ارسال کرده‌اید و یا در یک گروه با دیگران به اشتراک گذاشته‌اید انجام دهید. در پیام‌های ارسال شده در گروه‌های واتساپ زمان مشاهده پیام شما توسط هر فرد که عضو آن گروه است مشخص می‌شود. روی نام هر فرد کلیک کنید تا جزییات مربوط به مشاهده پیام توسط آن‌ها را مشاهده کنید. امکان مشاهده زمان خوانده شدن پیام دیگران در گروه وجود ندارد و شما فقط به زمان خوانده شدن پیام خودتان توسط دیگران دسترسی دارید.

اگر دریافت کننده پیام، هنوز پیام شما را نخوانده باشد، اگر روی پیام کلیک کنید و زمان خوانده شدن آن را مشاهده کنید جلو گزینه Read یک علامت - نمایش داده می‌شود. البته در برخی از موارد اگر کاربر قابلیت آبی شدن پیام در صورت خوانده شدن آن را خاموش کرده باشد امکان مشاهده این جزییات برای شما وجود نخواهد داشت.

خاموش بودن قابلیت نمایش تیک آبی هنگام خوانده شدن پیام توسط مخاطب باعث می‌شود که جزییات مربوط به مشاهده پیام برای شما غیر فعال شده باشد.

دیدن زمان دقیق خوانده شدن پیام در واتس‌اپ برای خاموش کردن قابلیت تیک آبی در پیام‌رسان واتساپ هنگام خوانده شدن پیام مخاطبان وارد قسمت Setting واتساپ شده و روی گزینه account کلیک کنید. از منوی باز شده روی گزینه Privacy کلیک کنید. در صفحه باز شده گزینه Read Reciept را غیر فعال کنید. اگر این گزینه را غیر فعال کنید نمی‌توانید خوانده شدن پیامتان توسط دیگران را متوجه بشوید.

مشاهده زمان دقیق خوانده شدن پیام در اپلیکیشن تحت وب پیام‌رسان واتساپ

برای مشاهده زمان خوانده شدن پیام در اپلیکیشن تحت وب واتساپ باید همان مسیری را که در اپلیکیشن واتساپ روی گوشی انجام دادید طی کنید. ابتدا اپلیکیشن تحت وب واتس‌اپ را باز کنید، پیام مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی منویی که به شکل یک دایره و علامت تعجب داخل آن است سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. گزینه Message Info را انتخاب کنید.

دیدن زمان دقیق خوانده شدن پیام در واتس‌اپ با انتخاب این گزینه صفحه‌ای برای شما نمایش داده می‌شود که اطلاعاتی مربوط به خواندن زمان دریافت و خواندن پیام توسط فرد مورد نظر نمایش داده می‌شود. تمامی مواردی که در خصوص این اطلاعات در قسمت اپلیکیشن روی گوشی پیام‌رسان واتساپ گفتیم در مورد اپلیکیشن تحت وب واتساپ نیز صادق است.

ارسال نظر