ساخت اپل آی‌دی با استفاده از دستگاه‌های مختلف

رسانه کلیک - هرچند داشتن اپل آی‌دی برای کاربران گوشی‌های آیفون و آی پد اجباری نیست اما دسترسی به همه قابلیت‌های گوشی‌ها و دستگاه‌ها بدون داشتن آن امکان‌پذیر نیست. برای مثال شما بدون ساخت اپل آی‌دی نمی‌توانید از اپلیکیشن‌های Apple Music، iMessage، App Store، Find My و برنامه های دیگر استفاده کنید.

ساخت اپل آی‌دی با استفاده از دستگاه‌های مختلف

در این مطلب قصد داریم تا به شما نحوه ساخت اپل آی‌دی روی دستگاه‌های مختلف اپل را آموزش دهیم. بنابراین چه شما کاربر آیفون، آی پد باشید و یا کاربر مک و یا حتی کاربر سیستم‌عامل ویندوز می‌توانید با استفاده از این آموزش اپل‌ آی‌دی خود را ایجاد کنید.

چرا به اپل آی‌دی نیاز دارید

داشتن اپل آی‌دی برای دسترسی به همه قابلیت‌های دستگاه‌های برند اپل لازم و ضروری است. بدون اپل آی‌دی حتی نمی‌توانید از مزایای iCloud که یک سرویس ذخیره‌سازی ابری ساخت برند اپل است استفاده کنید. فهرست اپلیکیشن‌هایی که استفاده از آن‌ها فقط با استفاده از اپل آی‌دی امکان‌پذیر است بسیار طولانی است. از طرفی ایجاد امنیت و حفاظت از اطلاعات شخصی شما که روی دستگاه‌های اپل نگهداری می‌شوند از طریق اپل آی‌دی امکان‌پذیر است.

نکته مهم این است که شما برای استفاده از دستگاه‌های مختلف اپل نیاز به داشتن اپل آی‌دی‌های مختلف ندارید و می‌توانید از یک اپل آی‌دی روی همه دستگاه‌های خود استفاده کنید. از طرفی استفاده از یک اپل آی‌دی این امکان را به شما می‌دهد که همه اطلاعات خود روی دستگاه‌های مختلف را با هم سینک یا همسان‌سازی کنید.

ساخت اپل آی‌دی از طریق گوشی آیفون

برای ساخت اپل آی‌دی ابتدا اپلیکیشن Setting را روی گوشی خود باز کنید. در بالای صفحه روی گزینه Sign in to your iPhone کلیک کنید. سپس گزینه Don't Have an Apple ID or forgot it را کلیک کنید و در صفحه باز شده روی گزینه Create Apple ID کلیک کنید. اسم، فامیل، تاریخ تولد و همه اطلاعات لازم را وارد کنید و روی گزینه Next که در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید.

در صفحه باز شده آدرس ایمیل خود را وارد کنید. این آدرس ایمیل برای تائید اپل آی‌دی به کار می‌رود. در مرحله بعدی رمز عبور خود را برای اپل آی‌دی ساخته شده وارد کنید. سعی کنید از یک رمز قوی و مناسب استفاده کنید. در مرحله بعد باید شماره تلفن خود را تائید کنید و سپس روی گزینه Continue کلیک کنید. شرایط و قوانین و مقررات را بخوانید و روی گزینه Agree کلیک کنید. در مرحله بعد باید احراز هویت خود را از طریق آدرس ایمیل وارد شده انجام دهید. برای این کار وارد ایمیل خود شده، ایمیل احراز هویت ارسال شده از طرف اپل را باز کنید و سپس گزینه Verify Now را انتخاب کنید.

ساخت اپل آی‌دی بعد از اینکه اپل آی‌دی خود را ساختید، می‌توانید اطلاعات شخصی بیشتری را به آن اضافه کنید مثلاً اگر می‌خواهید پرداخت‌های درون برنامه‌ای انجام دهید باید اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد کنید. برای این کار ابتدا اپلیکیشن Setting را باز کنید، روی گزینه Apple ID کلیک کنید و سپس گزینه Payment & Shipping را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید تنظیمات مربوط به قابلیت‌های Family Sharing، Find My و iCloud را انجام دهید.

ساخت اپل آی‌دی ساخت اپل آی‌دی از طریق سیستم‌عامل مک

برای ایجاد اپل آی‌دی روی سیستم‌عامل مک به روش زیر عمل کنید.

ابتدا اپلیکیشن System Preferences را با استفاده از کلیک روی آیکون اپل که در گوشه بالا سمت چپ صفحه قرار دارد باز کنید. در گوشه سمت راست بالای صفحه گزینه Sign In وجود دارد روی آن کلیک کنید. گزینه Create Apple ID را انتخاب کنید. از شما خواسته می‌شود تا اطلاعات شخصی خود مثل تاریخ تولد، اسم، فامیل ، آدرس ایمیل و رمز عبور مورد نظر خود برای ساخت اپل آی‌دی را وارد کنید. بعد از انجام این کار روی گزینه Next کلیک کنید.

در صفحه بعدی شماره تلفن خود را وارد کنید و مشخص کنید که آیا می‌خواهید عملیات احراز هویت از طریق پیام کوتاه و یا تماس صوتی انجام شود. بعد از پایان کار باید شرایط و قوانین را بخوانید و آن را با کلیک روی گزینه Agree تائید کنید. در مرحله بعدی روی گزینه Verify Email Address کلیک کنید. اپلیکیشن ایمیل را باز کنید، روی ایمیل دریافتی از اپل کلیک کنید و کد دریافتی از طریق پیام کوتاه یا تماس صوتی را در آن وارد کنید.

ساخت اپل آی‌دی ایجاد اپل آی‌دی در مرورگر

برای استفاده از این روش شما باید از یک مرورگر روی سیستم‌عامل ویندوز، سیستم‌عامل مک، آی پد، لینوکس و یا آیفون استفاده کنید. بعد از باز کردن مرورگر به روش زیر عمل کنید:

ابتدا وارد آدرس https://appleid.apple.com/account شده و سپس اطلاعات شخصی که از شما خواسته شده است را وارد کنید. حتماً اطلاعاتی را که وارد می‌کنید باید دقیق باشند. بعد از وارد کردن اطلاعات روی گزینه continue کلیک کنید. در مرحله بعدی ایمیل احراز هویت را باز کنید تا هویت شما و اپل آی‌دی شما تائید شود.

ساخت اپل آی‌دی

ارسال نظر