سه روش کاربردی برای رفع ارور Battery Warning در سیستم‌عامل مک

رسانه کلیک - در این مطلب قصد داریم تا روش‌هایی را که با استفاده از آن‌ها می‌توانید ارور Battery Warning را برطرف کنید بررسی و معرفی کنیم.

سه روش کاربردی برای رفع ارور Battery Warning در سیستم‌عامل مک

معمولا کاربران سیستم‌عامل مک زمانی که روی لپ‌تاپ‌های خود با اروری با نام Battery Warning مواجه می‌شوند و به دنبال رفع آن می‌گردند با راه‌حل به‌روزرسانی نرم‌افزارها مواجه می‌شوند.

مشاهده ارور Battery Warning روی سیستم‌عامل مک می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. در واقع به طور قطع نمی‌توان گفت این ارور به چه دلیل روی سیستم‌عامل مک نمایش داده می‌شود چون علت بروز آن روی هر سیستم می‌تواند متفاوت باشد. قبل از معرفی 3 راه‌حل کاربردی برای رفع این ارور باید عبارت‌های مرتبط با باتری را بدانید.

  • Normal: این عبارت زمانی نمایش داده می‌شود که باتری دستگاه شما به عملکرد عادی خود ادامه می‌دهد و مشکلی برای آن وجود ندارد.
  • Replace Soon: این عبارت زمانی نمایش داده می‌شود که عمر باتری دستگاه شما نزدیک به تمام شدن است و باید هرچه سریع‌تر آن را عوض کنید.
  • Replace Now یا Service Battery: این دو عبارت زمانی برای کاربر نمایش داده می‌شود که باتری دستگاه شما نیاز به سرویس شدن دارد و عملکرد آن مشکل مواجه شده است.

در ادامه 3 روش برای برطرف کردن مشکل باتری در سیستم‌عامل مک را توضیح می‌دهیم.

بررسی سیکل عملکرد باتری سیستم‌عامل مک

سیستم‌عامل مک هر باتری در لپ‌تاپ‌های مک دارای یک سیکل یا Cycle Count است که از 100 درصد تا 0 درصد است. هرچه این عدد کمتر باشد یعنی عمر باتری رو به اتمام است. هرچه لپ‌تاپ شما جدیدتر باشد عدد مربوط به سیکل باتری بیشتر است چون باتری آن نوتر است.

برای بررسی این عدد در لپ‌تاپ مک به روش زیر عمل کنید:
ابتدا دکمه Option را روی صفحه‌کلید خود پایین نگه دارید، روی آیکون اپل کلیک کنید و از منوی باز شده روی گزینه system information کلیک کنید. در نوار منوی سمت چپ صفحه را به سمت پایین بکشید و در بخش Hardware روی گزینه Power کلیک کنید. با کلیک بر روی این گزینه یک صفحه برای شما باز می‌شود که حاوی اطلاعات مختلفی از جمله Cycle Count مربوط به باتری دستگاه شما است.
اگر این عدد از عددی که در وب‌سایت رسمی اپل ذکر شده است بیشتر باشد در نتیجه باید باتری خود را سرویس کنید.

ریست کردن System Management Controller) SMC)

برای بر طرف ارور مربوط به باتری در سیستم‌عامل مک می‌توانید SMC را ریست کنید. این روش برای دستگاه‌هایی کاربرد دارد که قابلیت برداشته شدن از روی دستگاه را ندارند.
سیستم‌عامل مک
برای ریست کردن SMC ابتدا کامپیوتر خود را خاموش کنید. پاور برق یا MagSate را از آن جدا کنید. کلیدهای Shift + Ctrl + Option را هم‌زمان با دکمه روشن و خاموش کردن دستگاه فشار دهید. بعد از چند لحظه دکمه پاور را فشار دهید تا دستگاه روشن شود. در منوی مربوط به وضعیت باتری ببینید که آیا هشدار Service Battery همچنان برای شما نمایش داده می‌شود یا نه. معمولاً ریست کردن SMC باعث برطرف شدن این هشدار می‌شود و مشکل باتری کاملاً بر طرف می‌شود.

کالیبره کردن باتری سیستم‌عامل مک

کالیبره کردن باتری دستگاه معمولاً زمان‌بر است. اما اگر واقعاً می‌خواهید این ارور را روی سیستم‌ خود مشاهده نکنید بهتر است حتماً باتری دستگاه خود را کالیبره کنید.
سیستم‌عامل مک
برای کالیبره کردن باتری دستگاه ابتدا باتری را تا 100 درصد شارژ کنید و صبر کنید تا زمانی که چراغ مربوط به باتری سبز شود. سپس همان‌طور که MagSafe به برق متصل است شروع به کار کردن با دستگاه خود بکنید و این کار را تا دو ساعت انجام دهید. بعد از دو ساعت لپ‌تاپ‌ را از برق بیرون بکشید و سپس از سیستم تا جایی که هشدار مربوط به تمام شدن شارژ باتری نمایش داده نشده است استفاده کنید. بعد از چند دقیقه سیستم در حالت Sleep قرار می‌گیرد. 4 تا 5 ساعت صبر کنید و سپس دستگاه را به برق متصل کنید. به‌این‌ترتیب باتری دستگاه شما کالیبره خواهد شد.

ارسال نظر