شخصی‌سازی آیکون‌ها در گوشی‌های آیفون و آیپد

رسانه کلیک - در این مطلب روش شخصی‌سازی آیکون‌ها در گوشی‌های آیفون و آیپد را آموزش می‌دهیم تا بتوانید ظاهری متفاوت برای دستگاه خود ایجاد کنید.

شخصی‌سازی آیکون‌ها در گوشی‌های آیفون و آیپد

اگر می‌خواهید روی گوشی آیفون یا تبلت آیپد خود تنوع ایجاد کنید میتوانید تصویر آیکون یا ظاهر آن را تغییر دهید. برای این کار می‌توانید از روش‌هایی که در آیفون در اختیار کاربران قرار گرفته است استفاده کنید.

برای تغییر و شخصی‌سازی ظاهر آیکون‌های آیفون و آیپد می‌توانید از اپلیکیشن Shortcuts استفاده کنید. این اپلیکیشن به شما امکان استفاده از هر تصویری را با عنوان آیکون اپلیکیشن می‌دهد.

اپلیکیشن Shortcuts چگونه کار می‌کند؟

اخیراً اپل امکان تغییر دادن آیکون اپلیکیشن‌ها به صورت مستقیم را در غیرفعال کرده است و برای تغییر ظاهر آیکون‌ها باید از اپلیکیشن Shortcuts استفاده کنید. این اپلیکیشن به کاربر امکان شخصی‌سازی آیکون‌های گوشی آیفون و آیپد را می‌دهد.

شخصی‌سازی آیکون‌ها در گوشی‌های آیفون و آیپد امکان تغییر دادن ظاهر آیکون‌ها در گوشی‌های آیفون و آیپد از نسخه 12 این سیستم‌عامل iOS در اختیار کاربران قرار گرفته است. اما استفاده از این قابلیت با ارائه نسخه 14 سیستم‌عامل iOS بین کاربران آیفون و آیپد بیشتر باب شده است.

نکات و روش‌های تغییر آیکون اپلیکیشن‌ها را که در این مطلب به آن‌ها می‌پردازیم امکان اجرا شدن روی نسخه 12 و 13 سیستم‌عامل‌های iOS و iPadOS را دارند.

آماده‌سازی تصویر جدید برای آیکون

قبل از اینکه بخواهید ظاهر آیکون در آیفون و آیپد را تغییر دهید باید تصویر دلخواه خود را برای آیکون ایجاد کنید. برای آیکون‌ها باید از تصویرهایی با ابعاد 512*512 استفاده کنید. در این مثال ما از یک تصویر ساده بنفش رنگ برای آیکون مربوط به اپلیکیشن ایمیل استفاده کرده‌ایم.

شخصی‌سازی آیکون‌ها در گوشی‌های آیفون و آیپد برای آیکون مورد نظر خود که می‌خواهید تغییراتی روی آن اعمال کنید، باید تصویر خود را در Photo Library ذخیره کنید. برای تغییر اندازه تصاویر می‌توانید از نرم‌افزارهای گرافیکی مختلف مثل Paint در ویندوز استفاده کنید.

شخصی‌سازی آیکون‌ها و تغییر تصویر آن‌ها

برای تغییر تصویر آیکون ابتدا اپلیکیشن Shortcuts را باز کنید. اگر آیکون این اپلیکیشن روی صفحه خانه شما وجود ندارد، کادر جستجوی Spotlight را باز کنید و در آن عبارت Shortcuts را تایپ کنید. آیکون مربوط به آن برای شما نمایش داده می‌شود.

شخصی‌سازی آیکون‌ها در گوشی‌های آیفون و آیپد در اپلیکیشن Shortcuts در صفحه اولیه روی برگه My Shortcuts کلیک کنید و سپس گزینه All Shortcuts را انتخاب کنید.

شخصی‌سازی آیکون‌ها در گوشی‌های آیفون و آیپد در صفحه All Shortcuts روی دکمه + کلیک کنید.

شخصی‌سازی آیکون‌ها در گوشی‌های آیفون و آیپد در نهایت صفحه New Shortcuts برای شما نمایش داده می‌شود که در آن کار اصلی برای اتوماتیک کردن روند تغییر ظاهر آیکون‌ها را باید انجام دهید. روی گزینه Add Action کلیک کنید.

شخصی‌سازی آیکون‌ها در گوشی‌های آیفون و آیپد وقتی پنل Action ظاهر شد، گزینه Scripting را انتخاب کنید.

در پنل Scripting گزینه Open App را انتخاب کنید.

شخصی‌سازی آیکون‌ها در گوشی‌های آیفون و آیپد دوباره وارد صفحه Shortcut شده و کادر Open App را انتخاب کنید. روی گزینه Choose کلیک کنید.

شخصی‌سازی آیکون‌ها در گوشی‌های آیفون و آیپد در پنل Choose App نوار جستجو را انتخاب کنید و نام اپلیکیشنی را که می‌‌خواهید ظاهر آیکون آن را تغییر دهید، تایپ کنید. سپس از فهرست نمایش داده شده در قسمت نتیجه جستجو روی نام اپلیکیشن مورد نظر خود کلیک کنید. شما می‌توانید آیکون مربوط به هر اپلیکیشنی را که می‌خواهید در آیفون و آیپد تغییر دهید.

شخصی‌سازی آیکون‌ها در گوشی‌های آیفون و آیپد بعد از انجام این کار روی دکمه سه نقطه که در گوشه سمت راست صفحه قرار دارد کلیک کنید. در آیپد این دکمه در بالاترین قسمت صفحه در کنار گزینه New Shortcuts قرار دارد.

شخصی‌سازی آیکون‌ها در گوشی‌های آیفون و آیپد در این حالت پنل Detailsنمایش داده می‌شود. ابتدا روی گزینه Shortcuts Name کلیک کنید و سپس هر نامی که می‌خواهید را انتخاب کنید. بعد از وارد کردن نام مورد نظر روی گزینه Add To Screen کلیک کنید.

شخصی‌سازی آیکون‌ها در گوشی‌های آیفون و آیپد در پنلی که نمایش داده می‌شود، در بخش Home Screen Name and Icon روی Place Holder کنار گزینه New Shortcuts مانند تصویر زیر کلیک کنید.

شخصی‌سازی آیکون‌ها در گوشی‌های آیفون و آیپد در منوی باز شده گزینه Choose Photo را انتخاب کنید.

شخصی‌سازی آیکون‌ها در گوشی‌های آیفون و آیپد با استفاده از پنل مربوط به انتخاب تصویر، عکس مورد نظر خود را که می‌خواهید برای اپلیکیشن خود استفاده کنید، انتخاب کنید. بعد از انتخاب تصویر، می‌توانید ابعاد آن را تغییر دهید یا روی آن برش ایجاد کنید.

سپس روی گزینه New Shortcuts کلیک کنید. نام مورد نظر خود را بر برچسب انتخاب کنید. معمولاً باید نام را انتخاب کنید که با اپلیکیشن مورد نظر هماهنگی داشته باشد.

بعد از وارد کردن نام، روی دکمه add کلیک کنید تا Shortcut مورد نظر روی صفحه‌نمایش ایجاد شود.

شخصی‌سازی آیکون‌ها در گوشی‌های آیفون و آیپد وقتی آیکون تغییر یافته روی صفحه‌نمایش ایجاد شد، آیکون اپلیکیشن را می‌توانید هرجایی که خواستید حرکت دهید. برای اجرای اپلیکیشن روی آیکون مورد نظر خود کلیک کنید.

می‌توانید با استفاده از ترفندهایی آیکون اصلی اپلیکیشن را مخفی کنید.

ارسال نظر