شفاف کردن تصاویر در پاورپوینت چگونه است؟

رسانه کلیک - اگر می‌خواهید در اسلایدهای خود در نرم‌افزار پاورپوینت از تصاویر شفاف یا Transparent استفاده کنید نیازی به استفاده از نرم‌افزار دیگری ندارید. خوشبختانه قابلیت شفاف کردن تصاویر در پاورپوینت وجود دارد. برای آموزش این تکنیک در نرم‌افزار پاورپوینت تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

شفاف کردن تصاویر در پاورپوینت چگونه است؟

برای شفاف کردن تصاویر در پاورپوینت ابتدا اپلیکیشن پاورپوینت را باز کنید. تصویر مورد نظر خود را روی اسلاید وارد کنید. برای وارد کردن تصویر روی اسلاید، از منوی Insert گزینه Pictures را انتخاب کنید. تصویر را در محل مورد نظر خود روی اسلاید قرار دهید.

شفاف کردن تصاویر در نرم‌افزار پاورپوینت روی تصویر کلیک راست کنید . سپس از منوی باز شده گزینه Format Picture را انتخاب کنید.

شفاف کردن تصاویر در نرم‌افزار پاورپوینت پنل مربوط به Format Picture برای شما نمایش داده می‌شود. روی آیکون تصویر کلیک کنید.

با کلیک روی این آیکون چند گزینه برای شما نمایش داده می‌شود. روی فلش کنار گزینه Picture Transparency کلیک کنید. اسلایدر کنار گزینه Transparency را حرکت دهید تا جایی که شفافیت تصویر برای شما مناسب باشد.

اگر مقدار 0 را انتخاب کنید یعنی شفافیت یا Transparency تصویر 0 است اما اگر عدد 100 را انتخاب کنید یعنی تصویر کاملاً شفاف است.

در این مثال ما عدد 50 را انتخاب کردیم.

شفاف کردن تصاویر در نرم‌افزار پاورپوینت در تصویر زیر میزان شفافیت با انتخاب عدد 50 نمایش داده شده است.

بعد از تنظیم مقدار شفافیت تصویر پنل Format Picture را ببندید و کار خود را ادامه دهید.

شفاف کردن بخشی از تصویر در پاورپوینت

نکته‌ای که باید توجه کنید این است که ابزار خاصی در پاورپوینت برای شفاف کردن بخشی از تصویر وجود ندارد. برای شفاف کردن بخشی از تصویر در پاورپوینت باید از ترفندهای خاصی استفاده کنید که در ادامه توضیح می‌دهیم.

ابتدا از منوی Insert گزینه Picture را در گروه Image انتخاب کنید. در منوی باز شده تصویر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تصویر را انتخاب کنید و سپس منوی Insert را انتخاب کنید.

شفاف کردن تصاویر در نرم‌افزار پاورپوینت گزینه Picture Format را انتخاب کنید.

شفاف کردن تصاویر در نرم‌افزار پاورپوینت در گروه adjust گزینه color را انتخاب کنید.

گزینه Set Transparent Color را که در انتهای منوی باز شده قرار دارد انتخاب کنید.

شفاف کردن تصاویر در نرم‌افزار پاورپوینت در این حالت شکل نشانگر ماوس تغییر می‌کند. روی رنگی که می‌خواهید در تصویر به حالت شفاف در بیاید کلیکی کنید.

شفاف کردن تصاویر در نرم‌افزار پاورپوینت با انجام این کار همه رنگ‌های موجود در تصویر به حالت انتخاب در می‌آیند. توجه داشته باشید که با این کار همه رنگ‌های مشابه رنگ انتخاب شده در تصویر در حالت انتخاب در می‌آیند و تغییرات روی همه قسمت‌های انتخاب شده اعمال می‌شود.

ارسال نظر