آیا امکان شناسایی بازدیدکنندگان از پروفایل اینستاگرام وجود دارد؟

آیا می‌خواهید بدانید چه کسانی به طور پنهانی از پروفایل اینستاگرام شما بازدید می‌کنند؟ با بررسی امکان شناسایی بازدیدکنندگان از پروفایل اینستاگرام همراه ما باشید.

آیا امکان شناسایی بازدیدکنندگان از پروفایل اینستاگرام وجود دارد؟

شناسایی بازدیدکنندگان از پروفایل اینستاگرام

اینستاگرام یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌های اجتماعی به حساب می‌آید که در آن، میلیاردها کاربر فعال هر روز به تماشای تصاویر و ویدیوهای پست شده توسط دوستان، اعضای خانواده یا افراد معروف می‌پردازند.

با اینکه جمعیت عظیمی از کاربران اینستاگرام هر روز مشغول ایجاد پست در این پلتفرم هستند، اما افراد متعددی وجود دارند که تنها در این فضا می‌چرخند و سایرین را زیر نظر می‌گیرند. به این افراد، تعقیب‌کننده یا استاکر (Stalker) گفته می‌شود.

اگر شما یک اینستاگرامر مشتاق با پروفایل عمومی هستید، احتمالا تاکنون زیاد از خود پرسیده‌اید که «آیا می‌توان فهمید چه کسانی از پروفایل من بازدید کرده‌اند؟» این سؤال به سبب ذات کنجکاو انسان، برای همه پیش می‌آید. با این حال، شناسایی استاکرهای اینستاگرام کمی ترسناک است، این طور فکر نمی‌کنید؟

نحوه تشخیص بازدیدکنندگان از پروفایل اینستاگرام

هرقدر حس امنیت داشته باشید، اما مشاهده استاکرها که هر روز پروفایل شما را نگاه می‌کنند، چندان خوشایند نیست و آرامش شما را به‌تدریج بر هم می‌زند. به علاوه، برخی استاکرها ابدا نیت بدی ندارند و تنها کنجکاو هستند (مثل وقتی که می‌خواهید بیوگرافی یک نفر را بخوانید یا حتی اشتباهی انگشتتان روی پروفایل یک نفر می‌رود!)

به هر حال بگذارید خیالتان را راحت کنیم! اینستاگرام فاقد هرگونه ویژگی درون برنامه‌ای برای شناسایی بازدیدکنندگان از پروفایل است و دلیل خوبی برای این کمبود وجود دارد: حفظ حریم شخصی!

شناسایی بازدیدکنندگان از پروفایل اینستاگرام

استفاده از برنامه‌های جانبی برای شناسایی بازدیدکنندگان از پروفایل اینستاگرام

برنامه‌های متعددی وجود دارند که مدعی شناسایی بازدیدکنندگان از پروفایل اینستاگرام شما هستند. اما آیا این برنامه‌ها طبق ادعای خود عمل می‌کنند؟ قطعا خیر!

به عنوان مثال، اپلیکیشن SocialView for Instagram یکی از برنامه‌های iOS بوده که مدعی نمایش استاکرها است. اما با مراجعه به صفحه نظرات، مشاهده می‌کنید که این برنامه اصلا کارساز نیست.

اپلیکیشن معروف Profile+ نیز بر خلاف ادعای خود مبنی بر نمایش بازدیدکنندگان از پروفایل اینستاگرام عمل می‌کند. این برنامه کاربر را وادار به پرداخت ویژگی‌های بیهوده می‌کند. تنها قابلیت مثبت Profile+ نمایش افرادی است که شما را بلاک کرده‌اند.

یکی دیگر از اپلیکیشن های معروف در زمینه شناسایی تعقیب‌کننده‌ها، Follower Analyzer نام دارد که همانند دو برنامه دیگر توزرد از آب درآمده است.

برنامه‌های فوق تنها تظاهر به عمل می‌کند و در واقع لیستی از نام‌های کاربری اینستاگرامی را به طور تصادفی به شما نشان می‌دهد. هر زمان که این برنامه‌ها را باز می‌کنید، لیست بازدیدکنندگان تغییر می‌یابد تا دچار شک نشوید.

از همه مهم‌تر، این برنامه‌ها یک تهدید امنیتی بزرگ محسوب می‌شوند، چون به محض ورود به آن‌ها (با استفاده از اطلاعات حساب اینستاگرامی خود)، به داده‌های حساس دسترسی پیدا می‌کنند. در ضمن، ممکن است حساب کاربری شما به خاطر استفاده از این برنامه‌های مخاطره‌آمیز مسدود شود!

توجه داشته باشید که با توجه به قوانین حریم شخصی، اینستاگرام تنها نام کاربر، نام کاربری و بیوی اینستاگرامی، تصویر پروفایل و آدرس ایمیل را در اختیار اپلیکیشن های جانبی قرار می‌دهد. پس هر ادعایی از سوی اپلیکیشن ها مبنی بر قابلیت شناسایی بازدیدکنندگان از پروفایل اینستاگرام پوچ و ناشدنی است.

همچنین بخوانید: نحوه دانلود تصاویر و ویدیوهای اینستاگرام

دلیل افشانکردن هویت تعقیب کننده ها

شناسایی بازدیدکنندگان از پروفایل اینستاگرام

اینستاگرام می‌تواند تمام داده‌های لازم برای شناسایی افراد بازدیدکننده از پروفایل را در اختیار شما قرار دهد، اما چنین کاری نمی‌کند، چون با افت شدید تعاملات کاربری در پلتفرم خود مواجه خواهد شد.

بسیاری از کاربران اینستاگرامی افراد عادی و بی‌خطری هستند که وقت خود را صرف بررسی پروفایل دیگران می‌کنند، بدون اینکه پست یا مطلبی در پروفایل خود داشته باشند. اگر اینستاگرام بخواهد داده‌های مربوط به این نوع فعالیت‌ها را فاش کند، افراد فضول بدون شک پلتفرم را ترک خواهند کرد!

کاربران کنجکاو با اینکه تعامل خاصی با افراد ندارند، اما دست‌کم تبلیغ‌ها را نگاه می‌کنند. اما اگر به خاطر بازدید از پروفایل سایرین بازخواست شوند، اینستاگرام را ترک می‌کنند و نبود آن‌ها برای تجارت مضر است.

ارسال نظر