۲ روش شکایت از کارگزاری بورس

در حالی که سهامداران با مشکلات وضعیت بازار و هسته معاملات دچار بحران شده‌اند، تخلفات و اشتباهات کارگزاری‌ها نیز معامله را سخت‌تر و گاه زیان‌آور کرده است. برای شکایت از کارگزاری بورس خود ۲ راه در پیش رو دارید. 

۲ روش شکایت از کارگزاری بورس

برای شکایت از کارگزاری بورس خود چه کنیم؟

بر اساس گزارش‌ها، تخلفات زیادی از برخی کارگزاری‌های بورس صورت می‌گیرد و یا کارگزاری‌ هنگ می‌کند و پشتیبانی آن پاسخ‌گو نیست. اگر شما هم با چنین مواردی مواجه شده‌اید و حالا می‌خواهید شرایط و روش‌های شکایت از کارگزاری بورس را بدانید، این مطلب برای شماست.

پیش از هر چیز باید بدانید درآمد کارگزاری‌ها از شما سرمایه‌گذاران است، بنابراین کمترین حق شما، زیرساخت‌های مناسب، پشتیبانی مناسب و … است.

دو سامانه برای اعلام تخلف شرکت‌های فعال در بازار سرمایه و کارگزاری‌های رسمی بورس وجود دارد که برای شکایت از کارگزاری باید به آن‌ها مراجعه کنید.

۱. سامانه شکایت و اعلامات سازمان بازرسی کل کشور

برای ثبت گزارش تخلف کارگزاری در این سامانه، باید به آدرس سایت shekayat.bazresi.ir مراجعه کنید. پس از ثبت، شکایت شما پیگیری و تا حداکثر ۴ هفته بعد، نتیجه آن به شما اعلام می‌شود.

شکایت در shekayat.bazresi.ir

۲. سامانه رسمی ثبت تخلفات بورس

با ورود به آدرس سایت shekayat.seo.ir می‌توانید در این سامانه از کارگزاری بورس خود به صورت اینترنتی شکایت کنید و یک کد رهگیری برای پیگیری تخلف اعلامی‌تان دریافت کنید.

shekayat.seo.ir

همچنین بخوانید: در صورت عدم تسویه اعتبار کارگزاری چه می‌شود؟

وظایف اداره رسیدگی به شکایات سازمان بورس و اوراق بهادار ایران

مسئولیت رسمی دریافت و بررسی شکایت‌ها و اصل مردمی (شخصیت‌های حقیقی و حقوقی) به عهده اداره رسیدگی به شکایت و حمایت های حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار ایران است.

از وظایف سازمانی این اداره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاسخگویی به شکایات
  • مقابله با فساد
  • اتخاذ تدابیر لازم و انجام اقدامات ضروری جهت حمایت از حقوق و منافع فعالان بازار به استناد بند ۱۱ ماده ۷ قانون بازار اوراق بهادار و ماده ۲۵ قانون ارتقا سلامت نظام اداری

متاسفانه از نظر سهامداران، سه کارگزاری بورس که بیشترین تعداد معامله‌گران را دارند، پر ایرادترین کارگزاری‌ها از نظر زیرساخت و ارائه خدمات و همچنین پشتیبانی هستند.

اگر شما نیز تجربه مواجهه با تخلف کارگزاری‌ها و شکایت از آن‌ها را دارید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال نظر