استفاده از مانیتور لپ‌تاپ به عنوان صفحه‌نمایش جداگانه در ویندوز 10

رسانه کلیک - در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم تا با استفاده از بلوتوث، از مانیتور لپ‌تاپ به عنوان صفحه‌نمایش جداگانه در ویندوز 10 استفاده کنید.

استفاده از مانیتور لپ‌تاپ به عنوان صفحه‌نمایش جداگانه در ویندوز 10

سیستم‌عامل ویندوز 10 دارای قابلیت‌های بسیار زیادی است که به کاربر امکان این را می‌دهد تا از صفحه‌نمایش یک لپ‌تاپ دیگر به عنوان صفحه‌نمایش جداگانه برای سیستم دیگری استفاده کنید. اتصال مانیتور این لپ‌تاپ را می‌توانید به صورت بی‌سیم انجام دهید و می‌توانید از آن به دو صورت استفاده کنید. یا به عنوان صفحه‌نمایش دوتایی و یا به عنوان صفحه‌نمایشی برای مشاهده ادامه تصویر.

نرم‌افزارها و ابزارهای زیادی برای اتصال مانیتور لپ‌تاپ به سیستم دیگر وجود دارد مثل Miracast-Compatible که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید اما شما به جای استفاده از این نرم‌افزارها می‌توانید از قابلیت اتصال بلوتوث برای اتصال مانیتور ه عنوان صفحه‌نمایش جداگانه در ویندوز 10 خود استفاده کنید.

تنظیمات اولیه

برای ایجاد اتصال بین صفحه‌نمایش دو لپ‌تاپ شما باید در منوی Start عبارت Project to a second screen را تایپ کنید. با تایپ این عبارت شما می‌توانید به تنظیمات اضافی دیگر نیز دسترسی داشته باشید.

استفاده از مانیتور لپ‌تاپ به عنوان صفحه‌نمایش جداگانه در ویندوز 10 برای مثال شما در این قسمت می‌توانید تنظیمات مربوط به اتصال بلوتوث و یا سایر دستگاه‌ها را نیز انجام دهید. برای اینکه بتوانید با استفاده از اتصال بلوتوث صفحه نمایش‌های دو لپ‌تاپ را به هم متصل کنید، روی گزینه More Bluetooth که در سمت راست صفحه‌نمایش قرار دارد کلیک کنید. باید بلوتوث دستگاه دیگر نیز فعال باشد تا بتوانید این اتصال را برقرار کنید.

استفاده از مانیتور لپ‌تاپ به عنوان صفحه‌نمایش جداگانه در ویندوز 10 همچنین از منوی Start وارد گزینه Projection Setting بشوید. هر دو دستگاه باید در یک شبکه امن به یکدیگر متصل شده باشند. می‌توانید برای حفظ امنیت در اتصال دو دستگاه به یکدیگر از PIN استفاده کنید.

استفاده از مانیتور لپ‌تاپ به عنوان صفحه‌نمایش جداگانه در ویندوز 10 وارد بخش Display Setting شده و در آنجا بررسی کنید که هر دو صفحه‌نمایش دارای رزولوشن یکسان هستند.

استفاده از مانیتور لپ‌تاپ به عنوان صفحه‌نمایش جداگانه در ویندوز 10 برای مدیریت صفحه‌نمایش‌های خود می‌توانید از گزینه Advanced Setting استفاده کنید. در این صفحه دستگاه‌های شما با اعداد 1 و 2 مشخص شده‌اند.

استفاده از مانیتور لپ‌تاپ به عنوان صفحه‌نمایش جداگانه در ویندوز 10 برای اتصال دو لپ‌تاپ به یکدیگر گزینه Project to second Screen را دوباره انتخاب کنید و یا از کلیدهای ترکیبی Win + P برای باز شدن صفحه‌نمایش استفاده کنید. شما می‌توانید از صفحه‌نمایش دوم به عنوان صفحه‌نمایش ثانویه استفاده کنید و یا به عنوان صفحه‌نمایشی که ادامه تصویر صفحه‌نمایش اول در آن نمایش داده می‌شود. سپس روی گزینه Connect to a Wirless Display کلیک کنید.

در ابتدا هیچ گزینه‌ای در پنجره‌ای که باز می‌شود وجود ندارد. در این حالت باید امکان اتصال دو دستگاه به هم با استفاده از Bluetooth را ایجاد کنید.

استفاده از مانیتور لپ‌تاپ به عنوان صفحه‌نمایش جداگانه در ویندوز 10 برای این کار در صفحه‌نمایش اول روی گزینه Bluetooth & Other Devices کلیک کنید و سپس گزینه Add a Device را انتخاب کنید. در این حالت یک پنجره جدید برای شما نمایش داده می‌شود که در آن می‌توانید قابلیت اتصال لپ‌تاپ‌ها یا دو سیستم با استفاده از بلوتوث را ایجاد کنید. اگر لپ‌تاپ شما به صورت Mircast-Compatible نیست، اولین گزینه را انتخاب کنید.

با انتخاب این گزینه لپ‌تاپ دومی برای شما نمایش داده می‌شود. آن را انتخاب کنید.

اگر که گزینه نمایش نوتیفیکیشن را فعال کرده باشید در این حالت باید یک پیغام با عنوان add a device برای شما روی نوار وظیفه نمایش داده شود. روی آن کلیک کنید.

اگر PIN ایجاد کرده باشید باید این عدد روی هر دو سیستم یکسان باشد.

استفاده از مانیتور لپ‌تاپ به عنوان صفحه‌نمایش جداگانه در ویندوز 10 در مرحله بعد پیامی با محتوای Your Device is Ready to Go برای شما نمایش داده می‌شود. این پیام روی صفحه‌نمایش اول ظاهر می‌شود.

سپس یک پیام با عنوان Connection Succeeded برای شما روی صفحه‌نمایش دومی ظاهر می‌شود.

ارسال نظر