آموزش ضربه ایستگاهی در فیفا ۲۱ | چگونه کاشته بزنیم؟

نحوه ضربه ایستگاهی در فیفا ۲۱ نسبتا کار سختی است. کاشته‌ زدن اصول خاصی دارد که نیاز به تمرین دارد. با کلیک همراه باشید تا انواع کاشته زدن در فیفا را به شما آموزش دهیم.

آموزش ضربه ایستگاهی در فیفا ۲۱ | چگونه کاشته بزنیم؟

گل‌های زیبا و ضربه ایستگاهی در فیفا ۲۱

ضربه‌های ایستگاهی یکی از خطاهای نزدیک به محوطه جریمه در فوتبال است. این کاشته‌ها فرصت خوبی برای گلزنی محسوب می‌شود. بازیکنان بسیار مهارت بالایی در زدن ضربه‌های آزاد دارند و شاهد گل‌های زیبایی از این نقاط هستیم. در بازی فیفا ۲۱ مکانیزم‌ها و ویژگی‌های جدیدی برای زدن ضربه ایستگاهی به این بازی اضافه شده است.

بنابراین، گیمرها نیاز دارند با تمام امکانات آن آشنا شوند و برای گلزنی خود را آماده کنند. برای کسب مهارت برای ضربه ایستگاهی در فیفا ۲۱، باید یکسری اصول را رعایت کنید. ضمنا تمرین مداوم نحوه ضربه ایستگاهی در فیفا ۲۱ باعث خواهد شد در این زمینه حرفه‌ای شوید. پس با آموزش فیفا 21 همراه کلیک باشید.

کاشته زدن در فیفا ۲۱ منوی دکمه‌ها برای کاشته زدن

چگونه خود را برای کاشته زدن آماده کنیم؟

زمانی که خطایی نزدیک محوطه جریمه صورت می‌گیرد، باید تصمیم بگیرید که چه کسی ضربه ایستگاهی را بزند. بررسی کنید کدام بازیکن در تیمتان بهترین عملکرد را در کاشته زدن دارد. معمولا خود بازی بهترین بازیکن را پشت توپ قرار می‌دهد.

البته شما می‌توانید در بخش Substitution یا جایی که ترکیب خود را می‌چینید، بازیکن مورد نظر خود را پیدا و به عنوان کاشته‌زن انتخاب کنید. در طول بازی نیز با فشردن دکمه R2 در پلی‌استیشن و دکمه RT در ایکس‌باکس می‌توانید بازیکن را انتخاب کنید.

تمرین زدن ضربه ایستگاهی تمرین زدن ضربه ایستگاهی

برای پیدا کردن کاشته‌زن مناسب، باید به بخش اطلاعات بازیکن مراجعه کنید. در بخش گراف آماری بازیکن، به سه مؤلفه PWR (قدرت)، FKA (دقت ضربه ایستگاهی) و CRV (مهارت شوتزنی به صورت منحنی‌وار) نگاهی بیاندازید.

این سه مؤلفه، توانایی بازیکن را برای زدن ضربه ایستگاهی مشخص می‌کند. اگر عدد این سه مورد بالا بود، شما بازیکن مناسب برای کاشته زدن در فیفا ۲۱ را پیدا کرده‌اید. ناگفته نماند، برای شوت زدن پرقدرت یا کات‌دار، باید روی دو مورد PWR و CRV توجه ویژه‌ای داشته باشید.

برای تنظیم زاویه شوتزنی، از دکمه آنالوگ سمت چپ کنترلر استفاده کنید. با فشردن دکمه L2 و R1 برای پلی‌استیشن و دکمه LT و RB برای ایکس‌باکس، می‌توانید نفر دوم و سوم را برای زدن کاشته اضافه کنید. این روش برای فریب دادن حریف بسیار کاربردی است.

منوی مهارت بازیکنان در فیفا ۲۱ مهارت بازیکن برای زدن ضربه آزاد

روش‌های مختلف برای زدن ضربه ایستگاهی

توصیه می‌شود بخش Skill Games را تجربه کنید. این بخش تکنیک های فیفا ۲۱ را به شما آموزش می‌دهد. یکی از حالت‌های این بخش، آموزش ضربه ایستگاهی است. بخش Skill Games در حرفه‌ای‌ شدن و آشنا شدن شما با امکانات متنوع فیفا بسیار مفید است.

لازم به ذکر است، آنالوگ سمت راست کنترلر برای تنظیم جهت و ایجاد انحنا در ضربه ایستگاهی است. اگر این دکمه را سریع بچرخانید، انحنای توپ از راست یا چپ ارسال می‌شود. همچنین، اگر آنالوگ را به آرامی بچرخانید، ارسال توپ از سمت بالا دچار انحنا خواهد شد.

نحوه ضربه ایستگاهی در فیفا ۲۱ نحوه ضربه ایستگاهی چرخشی

نحوه زدن کاشته چرخشی از بالا

برای زدن ضربه ایستگاهی چرخشی که از بالا به سمت دروازه برود، باید آنالوگ راست کنترلر را از پایین به سمت بالا بچرخانید. آنالوگ را با سرعت بچرخانید تا انحنای خوبی در توپ ایجاد شود. هر چقدر انحنای توپ بیشتر شود، ارتفاع توپ پایین‌تر می‌آید. بنابراین،‌ نشانگر توپ را به آرامی در بالای دروازه قرار دهید. همچنین، سعی کنید توپ را به صورت مستقیم شوت بزنید.

گراف مهارت بازیکن در FIFA 21 گراف مهارت بازیکن برای کاشته زدن

نحوه زدن کاشته چرخشی از کنار

یکی دیگر از کاشته‌های جالب فیفا ۲۱، ضربه آزاد چرخشی از کنار است. برای زدن این کاشته باید استیک آنالوگ را به صورت نیم‌دایره از پایین به بالا بچرخانید. اگر نقطه ضربه ایستگاهی در سمت چپ دروازه است، از بازیکن راست ‌پا برای زدن کاشته استفاده کنید. همچنین، این روش را در سمت راست دروازه نیز با بازیکن چپ‌ پا انجام دهید.

در ادامه، نشانگر توپ را نزدیک دروازه و اطراف دیوار دفاعی تنظیم کنید. اگر می‌خواهید توپ از کنار دروازه وارد گل شود، انحنای بیشتری به توپ بدهید تا توپ با چرخش بالاتری به سمت دروازه ارسال شود.

نحوه ضربه آزاد قدرتی در فیفا ۲۱ نحوه ضربه آزاد قدرتی

نحوه زدن کاشته قدرتی

ضربه ایستگاهی قدرتی یکی از سخت‌ترین کاشته‌های FIFA 21 است. شایان ذکر است، این کاشته نیاز به تمرین زیاد دارد. برای زدن کاشته قدرتی باید آنالوگ سمت راست کنترلر را خیلی سریع پایین + بالا + پایین کنید. ضربه وارد شده به توپ بسیار پرقدرت است و انحنایی به توپ داده نمی‌شود.

شما می‌توانید نشانگر توپ را در داخل دروازه هدف بگیرید. اما بهترین نقطه، بالای سر دیوار دفاعی است. نقطه‌ای که دروازه‌بان با توپ فاصله بیشتر خواهد داشت. بنابراین، با کاشته قدرتی، توپ با سرعت بالایی به نقطه مشخص شده حرکت می‌کند.

برای اینکه بتوانید در کاشته زدن حرفه‌ای شوید، به بخش Practice Arena بروید. این بخش به شما اجازه تمرین تکنیک‌های فیفا ۲۱ را می‌دهد. با فشردن یکی از دکمه‌های D-Pad کنترلر، حالت ضربه ایستگاهی برای شما فعال می‌شود تا بتوانید به تمرین کاشته‌زنی بپردازید.

ارسال نظر