غیرفعال کردن قابلیت اجرای خودکار iTunes در سیستم‌عامل ویندوز 10

رسانه کلیک - حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید گوشی آیفون خود یا آیپد خود را با استفاده از کابل به کامپیوتری که روی آن سیستم‌عامل ویندوز 10 نصب شده است متصل کنید و در هر بار متصل کردن گوشی به لپ‌تاپ با مشکل اجرای خودکار iTunes مواجه شده باشید.

غیرفعال کردن قابلیت اجرای خودکار iTunes در سیستم‌عامل ویندوز 10

دلیل عمده و اصلی اجرای قابلیت باز شدن خودکار iTunes روی سیستم‌عامل ویندوز 10 هنگام اتصال آیفون به کامپیوتر به دلیل اجرا اپلیکیشنی با نام iTunes Helper در پس زمینه سیستم‌عامل ویندوز است. به محض اتصال آیفون به کامپیوتر این اپلیکیشن اتصال گوشی به لپ‌تاپ را شناسایی می‌کند و iTunes را به صورت خودکار اجرا می‌کند. برای غیرفعال کردن این قابلیت مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

ابتدا روی نوار وظیفه یا Taskbar ویندوز کلیک راست کنید و سپس گزینه Task Manager را از منوی باز شده انتخاب کنید.

غیرفعال کردن قابلیت اجرای خودکار iTunes در قسمت Task Manager روی گزینه More Details که در پایین صفحه قرار دارد کلیک کنید.

غیرفعال کردن قابلیت اجرای خودکار iTunes بعد از اینکه پنجره Task Manager باز شد، روی برگه Startup کلیک کنید.

غیرفعال کردن قابلیت اجرای خودکار iTunes در برگه startup روی گزینه iTunes Helper کلیک کنید. سپس روی دکمه Disable که در گوشه سمت راست پایین صفحه قرار دارد کلیک کنید. به هیچ عنوان گزینه ITunes Mobile Device Helper را انتخاب نکنید.

غیرفعال کردن قابلیت اجرای خودکار iTunes بعد از بسته شدن پنجره Task Manager کامپیوتر خود را ری استارت کنید. دفعه بعد که آیفون خود را به لپ‌تاپ متصل کردید اپلیکیشن iTunes به هیچ عنوان نمایش داده نمی‌شود.

اگر نمی‌خواهید عملیات ری استارت لپ‌تاپ برای شما انجام شود ابتدا در برگه Process گزینه iTunes Helper را پیدا کنید و در لیست باز شده روی آن کلیک راست کنید و گزینه End Task را انتخاب کنید.

غیرفعال کردن قابلیت اجرای خودکار iTunes

ارسال نظر