غیرفعال کردن قابلیت ردیابی دقیق در اپلیکیشن‌های آیفون

رسانه کلیک - قابلیت ردیابی دقیق کاربر در برخی از اپلیکیشن‌های موبایلی به خصوص روی گوشی‌های آیفون در برخی از موارد قابلیت کاربردی است اما وجود این قابلیت در برخی از اپلیکیشن‌های هیچ توجیهی ندارد. خوشبختانه امکان غیرفعال کردن قابلیت ردیابی دقیق کاربران در برخی از اپلیکیشن‌های آیفون وجود دارد.

غیرفعال کردن قابلیت ردیابی دقیق در اپلیکیشن‌های آیفون

قابلیت غیرفعال کردن ردیابی کاربر در گوشی‌های آیفون مجهز به سیستم‌عامل iOS 14 و بالاتر وجود دارد. در صورت غیرفعال کردن این قابلیت، اپلیکیشن‌ها به جای ردیابی دقیق کاربر محدوده مکانی کاربر مثل خیابان و ناحیه‌ای که در آن قرار دارد را شناسایی می‌کنند.

برای غیرفعال کردن قابلیت پیدا کردن موقعیت دقیق کاربر و فعال کردن ردیابی محدوده‌ای در اپلیکیشن‌های گوشی آیفون باید از قسمت Setting گوشی این کار را انجام دهید. برای این کار وقتی اپلیکیشن از شما می‌خواهد اجازه دسترسی به موقعیت دقیقتان را به آن بدهید گزینه Precise را انتخاب کنید. در این حالت اگر برای بار اول باشد که این گزینه را انتخاب می‌کنید اپلیکیشن موقعیت دقیق شما را پیدا می‌کند و اگر قبلاً از این گزینه استفاده کرده‌اید دوباره انتخاب کردن آن به منزله غیرفعال کردن این قابلیت خواهد بود.

غیرفعال کردن قابلیت ردیابی دقیق در اپلیکیشن‌های آیفون برای تغییر در اجازه دسترسی یک اپلیکیشن به موقعیت دقیق شما وارد بخش Setting گوشی شده و بخش Privacy را پیدا کنید.

در این قسمت گزینه Location Service را انتخاب کنید.

از فهرست باز شده اپلیکیشن مورد نظر خود را انتخاب کنید.

غیرفعال کردن قابلیت ردیابی دقیق در اپلیکیشن‌های آیفون در انتهای صفحه گزینه Precise Location را انتخاب کنید تا قابلیت ردیابی دقیق کاربر در اپلیکیشن غیرفعال شود.

قابلیت ردیابی دقیق در اپلیکیشن‌های آیفون این کار را برای سایر اپلیکیشن‌ها نیز انجام دهید.

ارسال نظر