غیرفعال کردن قابلیت Smart Objects در فتوشاپ

رسانه کلیک - بسته به نوع استفاده شما از نرم‌افزار فتوشاپ، ممکن است در آن از قابلیت Smart Objects استفاده زیادی کنید. اما کاربرانی نیز هستند که تمایلی به استفاده از این قابلیت ندارند.

غیرفعال کردن قابلیت Smart Objects در فتوشاپ

اگر شما هم از آن دسته از کاربرانی هستید که نیازی به استفاده از قابلیت Smart Objects در نرم‌افزار فتوشاپ ندارید و می‌خواهید آن را غیرفعال کنید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

قابلیت Smart Objects چیست؟

این قابلیت، قابلیتی است که با استفاده از آن می‌توانید کارهای مختلفی انجام دهید. اما یکی از مهم‌ترین کارهایی که با استفاده از این قابلیت می‌توانید انجام دهید این است که از آن برای نگهداری نسخه اصلی تصویر یا فایل برداری خود می‌توانید استفاده کنید.

غیرفعال کردن قابلیت Smart Objects برای مثال در تصویر بالا، تصویر سمت چپ تصویر اصلی است ، تصویر وسطی تصویری است که توسط قابلیت Smart Objects به اندازه 10 درصد کوچک‌تر شده است و دوباره به سایز اصلی برگشته. تصویر محو سمت راست نیز تصویری است که توسط لایه‌ها در فتوشاپ به اندازه 10 درصد کوچک‌تر شده است و دوباره به اندازه اصلی برگشته است.

غیرفعال کردن قابلیت Smart Objects

زمانی که شما یک تصویر را یک تصویربرداری را روی یک سند فتوشاپ قرار می‌دهید، به عنوان Smart Object شناخته می‌شود. برای غیرفعال کردن این قابلیت ابتدا وارد منوی Edit شده و سپس روی گزینه Preferences General در نرم‌افزار فتوشاپ روی سیستم‌عامل ویندوز کلک کنید. اگر از نرم‌افزار فتوشاپ روی سیستم‌عامل مک استفاده می‌کنید، روی منوی Photoshop کلیک کنید و سپس از منوی باز شده گزینه Preferences را انتخاب کنید و در صفحه باز شده روی گزینه General کلیک کنید.

در صفحه باز شده گزینه Always Creat Smart Objects When Placing را غیرفعال کنید و سپس روی گزینه Ok کلیک کنید.

غیرفعال کردن قابلیت Smart Objects تبدیل لایه در فتوشاپ به Smart Objects

در صورتی که از لایه‌ها در فتوشاپ استفاده کنید می‌توانید آن‌ها را می‌توانید به راحتی به Smart Objects تبدیل کنید. برای این کار کافی است روی لایه ایجاد شده کلیک راست کنید و سپس گزینه Convert to Smart Objects را انتخاب کنید.

غیرفعال کردن قابلیت Smart Objects

ارسال نظر