فشرده سازی تصاویر در نرم‌افزار Microsoft Word

رسانه کلیک - اگر به دنبال یادگرفتن راهی برای کم کردن حجم فایل‌های متنی ایجاد شده با استفاده از Microsoft Word هستید، به شما توصیه می‌کنیم که حتماً تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. در این مطلب قصد داریم نحوه فشرده سازی تصاویر موجود در سند Word را آموزش دهیم.

فشرده سازی تصاویر در نرم‌افزار Microsoft Word

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که این روش فقط برای نسخه دسکتاپ نرم‌افزار Word جواب خواهد داد.

روش فشرده‌سازی تصاویر در سند Word در سیستم‌عامل ویندوز

ابتدا نرم‌افزار Word را در سیستم‌عامل ویندوز باز کنید و سپس متنی که حاوی تصاویر مختلفی است را در آن باز کنید. روی تصویر کلیک کنید.

سند Word در برگه Picture روی گزینه Adjust کلیک کرده و سپس از منوی باز شده گزینه Compress Picture را باز کنید.

فشرده سازی تصاویر در پنجره باز شده اگر بخواهید فقط تصویر انتخاب شده فشرده شود، در بخش Compressed Option تیک گزینه Apply Only to this Picture را فعال کنید. اگر این گزینه را غیر فعال کنید همه تصاویر موجود در سند Word که باز کرده‌اید فشرده سازی می‌شوند. در قسمت Resolution وضوح تصویر مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس OK کنید.

سند Word به این ترتیب تصاویر موجود در سند متنی شما فشرده سازی می‌شوند.

فشرده‌سازی تصاویر سند Word در سیستم‌عامل مک

برای فشرده‌سازی تصاویر در سند متنی Word در سیستم‌عامل ویندوز ابتدا سندی که می‌خواهید تصاویر آن را فشرده سازی کنید باز کنید . تصویر مورد نظر را در سند انتخاب کرده و گزینه Compress Picture در برگه Picture Format را انتخاب کنید.

فشرده سازی تصاویر از کادر محاوره‌ای باز شده از قسمت Picture Quality کیفیت تصویر خود را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید این تغییرات فقط روی یک عکس اعمال شود گزینه Selected Picture Only و در غیر این صورت گزینه All Picture in this File را انتخاب کنید. در نهایت OK کنید.

فشرده سازی تصاویر به این ترتیب تصاویر موجود رسند متنی شما فشرده سازی می‌شوند.

ارسال نظر