فعال و غیرفعال کردن قابلیت Tablet Mode در ویندوز 10

رسانه کلیک - در این مطلب قصد داریم تا راه‌های فعال و غیرفعال کردن قابلیت Tablet Mode در ویندوز 10 را در لپ‌تاپ‌هایی که این قابلیت را دارند آموزش دهیم.

فعال و غیرفعال کردن قابلیت Tablet Mode در ویندوز 10

اگر از لپ‌تاپ‌هایی که قابلیت تبلت شدن دارند استفاده می‌کنید، ویندوز 10 به صورت خودکار زمانی که شما لپ‌تاپ را در حالت تبلت یا Tablet Mode قرار می‌دهید، تغییر حالت می‌دهد. اما اگر این قابلیت را غیرفعال کرده باشید ویندوز 10 حتی در صورتی که لپ‌تاپ را به حالت تبلت برگردانید، همچنان در همان حالت PC باقی می‌ماند.

در این مطلب قصد داریم تا به شما نحوه فعال کردن و غیرفعال کردن حالت Tablet یا Tablet Mode را در ویندوز 10 آموزش دهیم.

برای فعال کردن و غیرفعال کردنTablet Mode در ویندوز 10 به روش زیر عمل کنید.

غیرفعال کردن Tablet Mode در ویندوز 10

برای اینکه امکان خودکار فعال شدن حالت Tablet Mode را در ویندوز 10 غیرفعال کنید ابتدا اپلیکیشن Setting را باز کنید. روی گزینه Tablet کلیک کنید و از منوی باز شده روی گزینه Don't Switch to tablet mode کلیک کنید.

 قابلیت Tablet Mode به محض اینکه Tablet Mode غیرفعال شد، شما می‌توانید در صورت نیاز این حالت را به صورت دستی فعال کنید.

برای فعال و غیرفعال کردن قابلیت Tablet Mode در ویندوز 10 به صورت دستی از طریق Action Center ابتدا با استفاده از کلیک روی دکمه Notification، باید Action Center را باز کنید. وقتی منوی مربوط به Action Center باز شد روی دکمه Tablet Mode کلیک کنید.

 قابلیت Tablet Mode اگر حالت Tablet Mode روی لپ‌تاپ شما غیرفعال باشد، با کلیک کردن روی این دکمه، این حالت فعال می‌شود و در صورتی که فعال باشد، حالت Tablet Mode غیرفعال می‌شود.

فعال و غیرفعال کردن قابلیت Tablet Mode از طریق اپلیکیشن Setting

ما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن Setting حالت Tablet Mode را فعال و غیرفعال کنید. برای این کار ابتدا وارد اپلیکیشن Setting شده و روی گزینه System کلیک کنید و در نهایت گزینه Tablet را انتخاب کنید.

ویندوز 10 در پنجره مربوط به تنظیمات Tablet روی گزینه Change additional tablet setting کلیک کنید.

ویندوز 10 در پنجره باز شده گزینه‌ای با نام Tablet Mode وجود دارد که می‌توانید آن را فعال و یا غیرفعال کنید. اگر خاموش باشد یعنی Tablet Mode در حالت غیرفعال قرار دارد و در غیر این صورت Tablet Mode فعال است.

ویندوز 10 بعد از این کار شما می‌توانید از اپلیکیشن Setting خارج شوید.

ارسال نظر