آموزش فعال کردن دارک مود گوگل داک در گوشی‌های اندرویدی

رسانه کلیک - در این مطلب قصد داریم روش فعال کردن قابلیت دارک مود گوگل داک در گوشی‌های اندروید را بررسی کنیم.

آموزش فعال کردن دارک مود گوگل داک در گوشی‌های اندرویدی

درحالی که سایر توسعه‌‌دهندگان اندروید از درخواست کاربران مبنی بر افزودن نسخه‌‌ی دارک مود استقبال کرده‌اند، گوگل داک تا چند هفته قبل در انتشار نسخه‌ی دارک مود اپلیکیشن اندروید خود تعلل کرده است. هرچند در نهایت گوگل داک در آپدیت جدید خود که در ژوئیه‌ ۲۰۲۰ منتشر شد این قابلیت را اضافه کرد.

اگر تا کنون این قابلیت برای شما فعال نشده، نگران نباشید؛زیرا گوگل داک این قابلیت را به‌صورت مرحله به مرحله برای کاربران خود فعال می‌کند و ممکن است شما کمی دیرتر از سایرین به آن دسترسی پیدا کنید.

نکته‌ جالب توجه در رابطه با نسخه‌ی دارک مود این است که این قابلیت تنها برای گوگل Docs نیست و برای گوگل Sheets و گوگل Slides نیز قابل استفاده است و شما می‌توانید این قابلیت را به‌صورت جداگانه برای هرکدام از برنامه‌ها فعال کنید. حتی این امکان وجود دارد که پرونده‌های خود را در کنار فعال بودن Dark Mode به صورت روشن (Light Mode) بخوانید.

اگر شما به صورت پیش‌فرض تلفن‌همراه خود را روی حالت دارک مود گذاشته باشید این برنامه‌ها نیز به تبعیت از تنظیمات اصلی تلفن همراه در حالت تیره اجرا می‌شوند؛ اما باز هم شما می توانید تنظیمات متفاوتی از تنظیمات پیش‌فرض تلفن‌همراه را بر آنها اعمال کنید.

مزایای استفاده از دارک مود

بر اساس گفته‌های گوگل این حالت به نگهداری بهتر باتری و عمر مفید آن کمک می‌کند و تماشای صفحه را در نور کم راحت‌تر می‌کند. همچنین استفاده از این حالت برای سلامت چشم‌ها بهتر است؛ زیرا نگاه کردن به نور سفید صفحه تلفن همراه به صورت مداوم باعث ایجاد خستگی و خشکی در چشم‌ها می‌شود.

باید بدانید که می‌توانید این قابلیت را بسته به موقعیت، فعال با غیرغعال کنید.

فعال کردن دارک مود گوگل داک

در اولین اقدام شما باید با مراجعه به گوگل پلی از وجود به‌روز‌رسانی گوگل Docs اطمینان حاصل کنید. اگر به‌روزرسانی برای شما ارائه نشده باشد, به شما پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را ذخیره کنید تا بتوانید بعدتر به آن رجوع کنید.

اگر برنامه‌ی شما به‌روز شده باشد، باید از وجود این قابلیت بر روی تلفن‌همراه خود مطمئن شوید. برای این‌کار یکی از برنامه‌های Google Docs, Slides, Sheets را بر روی تلفن‌همراه خود اجرا کنید.

سپس وارد تنظیمات برنامه‌ی در حال اجرا شوید.

دارک مود گوگل داک بر روی theme کلیک کنید. این قابلیت باید باید در ابتدای صفحه قابل مشاهده باشد. اگر آن را مشاهده نکردید به این معناست که هنوز این قابلیت در دسترس شما قرار نگرفته است.

دارک مود گوگل داک هنگامی که شما وارد منوی Theme می‌شوید سه گزینه قابل مشاهده است؛ Light، Dark و Set by Battery Saver! بر روی Dark کلیک کنید تا این قابلیت به طور آنی برای شما فعال شود.

شما می‌توانید هر زمان خواهان غیرفعال کردن دارک مود بودید از همین طریق و با کیلک بر روی Theme مانند فرآیند بالا یکی از دو گزینه‌ی Light Mode و یا Set by Battery Saver را انتخاب کنید. در صورتی که Set by Battery Saver را انتخاب کنید صفحه تنها در زمانی که شارژ باتری شما کم باشد تیره خواهد شد.

مطالعه پرونده‌ها با زمینه روشن

اگر برای شما سخت بود که پرونده‌های خود را در حالت Dark Mode مطالعه کنید می‌توانید بدون نیاز به تغییر تنظیمات، تنها همان پرونده‌ی مدنظر خود را در حالت روشن مطالعه کنید و سپس با خروج از پرونده برنامه در حالت تیره اجرا خواهد شد. برای این‌کار پرونده دلخواه خود را در برنامه باز کنید و از منوی بالا سمت راست برنامه ''View in light theme'' را انتخاب کنید.

دارک مود گوگل داک

ارسال نظر