فعال کردن قابلیت شستشوی دست در ساعت هوشمند اپل (اپل واچ)

رسانه کلیک - در نسخه 7 سیستم‌عامل‌های Watch OS اپل که روی ساعت‌های هوشمند این برند نصب شده‌اند، قابلیت‌های هوشمند جدیدی در اختیار کاربران قرار گرفته است که یکی از آن‌ها قابلیت تشخیص شستشوی دست است.

فعال کردن قابلیت شستشوی دست در ساعت هوشمند اپل (اپل واچ)

در این مطلب قصد داریم تا نحوه فعال کردن قابلیت شستشوی تمیزی دست در نسخه جدید سیستم‌عامل Watch OS را آموزش دهیم.

فعال و غیر‌فعال کردن قابلیت تشخیص شستشوی دست در اپل واچ

برای فعال کردن قابلیت تشخیص تمیزی دست در اپل واچ، ابتدا اپلیکیشن Watch را روی گوشی آیفون خود اجرا کنید. در صفحه باز شده، صفحه را به سمت پایین بکشید تا قسمت Handwashing را پیدا کنید. در این قسمت روی گزینه Handwashing Timer کلیک کنید تا این قابلیت فعال شود. اگر قبلاً این قابلیت را فعال کرده‌اید، می‌توانید روی آن دوباره کلیک کنید، تا غیرفعال شود.

علاوه بر این شما در این قسمت می‌توانید قابلیت یادآوری شستشوی دست را نیز فعال کنید. در صورتی که این قابلیت روی اپل واچ فعال باشد، در صورتی که ساعت تشخیص دهد که شما برای مدت زمان زیادی است که دستتان را بعد از رود به خانه نشسته‌اید، هشدارها و نوتیفیکیشن‌های مناسب را برای شما ارسال می‌کند. در نسخه جدید سیستم‌عامل Watch OS امکان تنظیم تایمر مربوط به شستشوی دست، از روی ساعت به صورت مستقیم برای شما وجود دارد. برای این کار وارد بخش تنظیمات ساعت شده و سپس در بخش Handwashing گزینه Handwashing Timer را فعال کنید.

قابلیت شستشوی دست در ساعت هوشمند اپل اگر این قابلیت‌ها روی ساعت شما فعال نیست، باید سیستم‌عامل اپل واچ خود را به روز رسانی کنید. برای به روز رسانی سیستم‌عامل اپل واچ خود باید ابتدا روی گوشی خود نسخه جدید سیستم‌عامل iOS را نصب کنید و سپس وارد اپلیکیشن Watch روی گوشی خود شده و بعد از انتخاب گزینه General، گزینه Software Update را انتخاب کنید.

قابلیت تشخیص شستشوی دست در اپل واچ چگونه کار می‌کند؟

اگر تایمر روی ساعت هوشمند اپل شما فعال باشد، زمانی که اپل واچ تشخیص می‌دهد شما در حال شستشوی دست خود هستید، تایمر خود را فعال می‌کند. تایمر از 20 ثانیه به صورت معکوس شروع به شمردن می‌کند. برای اینکه ساعت بفهمد که شما در حال شستن دست خود هستید، قابلیت تشخیص صدای آب برای آن در نظر گرفته شده است. ساعت با تشخیص صدای آب و همچنین الگوهای حرکتی دست شما متوجه می‌شود که شما در حال شستشوی دست خود هستید.

گوشی آیفون شما زمانی که شما شروع به شستن دست خود می‌کنید و تایمر ساعت فعال می‌شود، روی مچ دست شما ضربه میزند. زمانی که 20 ثانیه به پایان رسید، گوشی آیفون شما روی مچ دست شما 2 ضربه خواهد شد. معمولاً از زمانی که شما شروع به شستن دست خود می‌کنید و تایمر ساعت شما فعال می‌شود، یک فاصله زمانی وجود دارد که در محاسبه زمان در تایمر در نظر گرفته می‌شود. معمولاً 2 ثانیه برای شستن دست زمان بسیار کوتاهی است و کافی است در ذهن خود دو بار آهنگ تولدت مبارک را تکرار کنید تا 20 ثانیه تمام شود. اما همین شستن دست برای 2 ثانیه می‌تواند تا حد قابل توجهی از شما در برابر ابتلا به ویروس کرونا محافظت کند.

قابلیت شستشوی دست در ساعت هوشمند اپل بعد از اینکه 20 ثانیه تمام شد، روی صفحه ساعت تصویر یک شست که نماد لایک کردن و تائید است نمایش داده می‌شود به این معنی که شما کار خود را به درستی انجام داده‌اید. اگر نمی‌خواهید از این قابلیت استفاده کنید می‌توانید آن را غیرفعال کنید. برای این کار کافی است روی گوشی خود وارد اپلیکیشن Watch شده و سپس قابلیت Handwashing را غیرفعال کنید.

خبر خوب برای شما این است که این قابلیت روی ساعت‌های اپل به خوبی کار می‌کند و دقت آن نسبتاً بالا است. نیازی نیست شما در حین شستشوی دستتان، در ذهنتان تا 20 ثانیه را بشمارید چون اپل واچ کار خود را به خوبی انجام می‌دهد. اما ممکن است زمان‌هایی که در حال شستشوی سبزی، میوه یا ظرف‌ها هستید، ساعت تشخیص دهد که شما در حال شستشوی دست خود هستید که برای جلوگیری از این اشتباه می‌توانید ساعت خود را از دستتان در بیاورید.

مشاهده داده‌های مربوط به شستشوی دست

وقتی قابلیت تایمر شستشوی دست روی ساعت شما فعال باشد، اپل واچ داده‌های مربوط به این قابلیت را روی اپلیکیشن Health ارسال می‌کند. در این داده‌ها اطلاعاتی مثل زمانی که برای هر بار شستشو طول کشیده است، تعداد دفعاتی که در طول روز دستتان را شسته‌اید و میانگین زمان شستشوی دست در روز، هفته، ماه و یا سال را ذخیره می‌کند. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای ذخیره این داده‌ها حتماً باید تایمر شستشوی دست فعال باشد.

برای دسترسی به داده‌های مربوط به شستشوی دست باید وارد اپلیکیشن health روی گوشی خود شده و سپس از بخش Health وارد بخش Other Data بشوید. در انتهای صفحه، گزینه‌‌ای وجود دارد که شما می‌توانید این داده‌ها را به علاقه‌مندی‌های خود در بخش Health Dashboard اضافه کنید.

قابلیت شستشوی دست در ساعت هوشمند اپل

ارسال نظر